Grote kans dat onze vent eczeem krijgt (zus heeft het ook en hij heeft kma, wat blijkbaar met elkaar samenhangt. + erg onrustige darmen). Om deze reden moet ik van de huisarts zo lang mogelijk wachten met hapjes. Volgens de jeugdvpk van het bureau is dit achterhaald en kan ik nu (hij is 5 maanden) gerust starten met hapjes. Wat is wijsheid?? Wat zijn jullie ervaringen?
Mij is verteld dat je beter pas met 6 maanden kan starten met een kleintje met kma en eczeem. Hier ook een ukkie met kma en eczeem en tegen ons is verteld met 6 maanden te beginnen met hapjes. Wel zou je al kunnen starten met een schepje rijstebloem (wel de pure en niet die met vanille! ) door de avondfles en dit elke week met een schepje verhogen om hem heel rustig te laten wennen mits uiteraard het 1ste schepje goed valt. Succes!
Hier heeft onze zoontje ook kma en hier doen we ook hapjes geven maar niet elke dag om 2 a 3 dagen en hier reageert hij er goed op. Hapjes met koemelkglutenvrij. in April moet hij voor allergietesten
Bedankt voor jullie reactie! @Deesjuh: heeft jullie zoon ook onrustige darmen? Hoe reageren die op de hapjes? Ik ben zo bang voor een nieuwe verstopping Ik dacht trouwens dat allergietesten pas zin hadden na 2 jaar!
Wat je misschien ook kunt overwegen: Rapley? Dan geef je ze grote stukken waar ze dan mee kunnen experimenteren en als ze er aan toe zijn gaan ze vanzelf het echt opeten/doorslikken. Dan kunnen ze hun eigen tempo hierin volgen? Heb 3 eczeem kindjes (zonder gevoelige darmen overigens...) en ik ben bij alle drie gestart met bijvoeding bij 6 maanden. De tweede en derde hebben Rapley gehad en zijn pas vanaf 8 maanden überhaupt iets gaan eten. Maar goed, omdat ze (onbeperkt) BV kregen was dat geen probleem. Ik heb geen idee van wetenschappelijke bewijzen , maar ik zou het bij darmproblemen toch vooral rustig aan doen.
Thanks voor je reactie @Kache! Hadden jouw kinderen al vóór de bijvoeding eczeem of kwam het pas erna? Ik ben bekend met Rapley, maar niet gedaan bij de oudste. Eerlijk gezegd vind ik het zo'n geviezerik (erg he!) Door jullie reacties ga ik sowieso tot 6 maanden wachten!
Ik zou sowieso nog even wachten met hapjes maken als de darmpjes onrustig zijn. Hoogstens een keer iets laten proeven, klein hapje kan geen kwaad. Hier ging het pas vanaf +/- 1 jaar goed met vast voedsel. En eczeem plekjes kwamen en gingen zonder enig verband met voedsel.