Uitleg geven doe ik en geduld heb ik ook,volgens sommige veel te veel zelf en ik zet em echt heel zelden op de gang (2X in het afgelopen half jaar en eerder nooit),niet om ieder ding natuurlijk maar soms vind ik het echt nodig. Wat zijn volgens jou dan de gevolgen op lange termijn,want ik ben daar wel benieuwd na.Ikzelf moest vroeger ook wel eens op de gang of voor straf naar mijn kamer,heb niet het idee dat ik daar wat aan over heb gehouden.
Doe niet zo overdreven. Van even op de gang krijgen ze niks hoor. Op het kdv of school moeten ze ook even aan hun tafel of stoel blijven zitten als ze echt niet willen luisteren. Ze houden er niks aan over echt niet. Je kunt je kind beter even uit de situatie halen dan helemaal te keer gaan of wat dan ook en soms moeten ze gewoon even luisteren. Als mijn dochter aan tafel voor de zoveelste keer de prinses uit hangt van welk bestek ze wilt en ze gaat gillen( ze kan prima praten) kan ze het ook gewoon zeggen maar in plaats van te schreeuwen( maar daar is ze een peuter voor een min op de gang en ze heeft de boodschap zeker wel te pakken. Op voeden doe je niet alleen met sussen pappen en zoet houden. Heb er een van 12 nou die kan mooi naar zijn kamer vertrekken als hij zijn grote mond open trekt en dat gebeurt regelmatig( daar is hij weer een puber voor) er zijn grenzen in mijn huis en of je gaat naar de gang jongste of de oudste gaat even naar zijn kamer. Beter dan in een strijd blijven zitten.
Seriously??? Kom jij ff fijn met met mijn puberende peuter praten dan als ze weer iets uitvreet wat niet mag. Daar word ze niet warm of koud van hoor. En op de kdv wordt ze ook in de hoek gezet, lijkt mij dat ze dit niet zouden dien als het niet pedagogisch verantwoord is. Op de lange termijn er last van krijgen... Kom op zeg.