moedervlekken?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Klijntjuh, 15 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Moedervlekken zijn er toch al vanaf de geboorte?

Ik zelf heb echt veel moedervlekken, mijn man niet, en mijn zoontje is vlekloos :p

Iemand een idee of ik later nog moedervlekjes kan gaan ontdekken? of wat er nu niet is gaat niet komen?

2. caroline16

caroline16 Niet meer actief

volgens mij komen die later pas.. ;)

3. banjabes

banjabes Fanatiek lid

29 jun 2008
    2.134
    0
    0
    Nee hoor, alle kindjes worden vlekloos geboren volgens mij (misschien zijn er uitzonderingen). Zoey ook iig. En nu krijgt ze er steeds meer. Volgens mij krijg je er heel je leven steeds meer bij. Bij mij wel hoor, ik zie vooral in de zomers wel weer nieuwe vlekjes verschijnen.

4. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    volgens mij komen die later... Ik heb nog nooit een baby met sproeten gezien. Ik hadzelf als baby er ook geen, maar was later een echt sproetenkopje!

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Milan is nu ruim 2,5 en hij heeft er inmiddels 2, eentje is gekomen toen 'ie net een jaar was en eentje heb ik een paar maanden geleden ontdekt. Ik ga er toch vanuit dat er nog wel wat meer bij gaan komen.

6. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    Jelmar heeft zijn eerste moedervlek nu sinds 2 weken, bij zijn knietje... die zater eerst echt niet! haha, het viel mij gewoon op, ik maar poetsen op die "vlek" :p

7. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    oke hihi, thanks voor de info!

8. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nee, Julia is ook moedervlekloos, terwijl ik (en mijn moeder) er heel veel heb. Wat ze wel heeft is 2 café-au-lait vlekken. Die zijn er juist wel vanaf de geboorte. Een dikke ronde op haar kuit en een hele vage grote op haar rug, maar die laatste trekt langzaam weg.

9. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    sproetjes komen door aanraking met de zon op onze huid
    ik heb ze zelf ook meer dan genoeg

moedervlekjes kunnen vanaf de geboorte er zitten
    maar komen vaak naar verloop van tijd

10. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Ik zelf heb ook heel veel moedervlekken. M`n dochtertje had een "koffievlekje" in haar lies zitten die uitgegroeid is tot een moedervlek. Frapante is dat ik én mijn moeder op precies dezelfde plek een moedervlek hebben zitten!
    Ze heeft nu nog 2 kleintjes op haar lijfje.
    M`n zoontje is nog moedervlekloos.

11. Daphne B

Daphne B Bekend lid

26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Ik had een moedervlek (geboortevlek) op m'n been, die zit er nog steeds. De rest van de stippen is later pas gekomen ;)

M'n moeder, oma en ik hebben trouwens ook op dezelfde plaats op ons sleutelbeen een tweetal moedervlekken. Wel grappig!

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

ik krijg er nog steeds bij en sproeten ook.

wij hebben hier wel iets grappigs met rode vlekjes. mijn oudste dochter heeft een aantal plekjes boven haar stuitje zitten en die dingen groeien dus mee. en onze jongste heeft precies op dezelfde plek dezelfde rode vlekjes zitten. ik heb ze zelf niet en ze hebben allebei een andere papa, rarara.

13. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    M'n dochter had bij de geboorte al een pigmentvlekje op de zijkant van haar borst zitten. Heeft ze blijkbaar van mij, want ik heb eentje op m'n onderbeen en een op m'n bovenarm, vriend heeft er geen.

Moedervlekken hebben we beide wel, maar onze dochter nog niet.

14. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Ik heb bij Aaron een maandje geleden pas de eerste ontdekt. En zo minuscuul dat ik een paar keer moest kijken of het wel echt een moedervlek was ;)

15. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Grappig van die familiebanden! Zo hebben mijn zusje en ik (geen tweeling) allebei een vlek op onze bovenbeen, maar bij haar is het een pigmentvlek (een witte vlek) en bij mij is het een café-au-lait vlek! Alsof ik daar een beetje teveel van haar pigment heb afgepikt ;)

16. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    Mijn zoontje had bij zijn geboorte al een moedervlekje op zijn rug en een pigment? vlekje op zijn scheenbeen.

Maar volgens mij komt het idd vaak pas later:D

17. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    klopt! in de loop van de tijd komen er meer bij! ik ontdekte (tot mijn grote schrik) dat de kleine en heel klein sproetvlekje op z'n beentje heeft! hij is nu 8 maanden...mijn man is overigens vrij donker, een Griek, dus de kleine heeft ook een vrij donker huidje zonder dat hij in de zon komt..

18. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    sophie is geboren met een moedervlek bovenaan de binnenkant van haar rechterarm. 1 bij 1 cm, de afgelopen jaren heeft ze wat kleine vlekjes erbij gekregen merk ik.

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik heb een paar weken terug de eerste moedervlek bij Jitte ontdekt. Ze zat heel driftig met een zwitsaldoekje over haar been te poetsen en te roepen "Bah! Poep af!" Ik kijken, zit er een moedervlekje... :D

Jelle heeft er nu 1 op zijn arm, die zit er nu een goed jaar, denk ik.

20. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    Hier pas ook ontdekt. Gijs heeft er een stuk of 3 nu maar vermoedt dat het daar niet bij blijft. Haha vind het wel schattig :)

Deel Deze Pagina