Hoe zit het nu met de niet-mobiele thuiswonende oudere?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door cowgirl80, 27 mrt 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Mijn vader woont nog thuis, maar is moeilijk te vervoeren en iets als in een rij wachten met een mondkapje op dat lukt helemaal niet.
    Nu dacht ik dat hij door de huisarts gevaccineerd zou gaan worden... maar de assistente zegt dat die alleen met Astra Zeneca vaccineren en dat hij daar te oud voor is. En verder kon ze me niet helpen:( Hij heeft een oproep gekregen van de GGD voor een afspraak bij een priklocatie, maar ik weet niet goed hoe ik hem daar moet krijgen.

Weet een van de dames hier meer van hoe het nu gaat en wat de planning gaat zijn om niet-mobiele thuiswonende ouderen te vaccineren? Ik weet niet waar ik goed aan doe, langer wachten tot deze doelgroep aan de beurt is of hem toch maar met duwen en trekken naar de priklocatie zien te krijgen.

2. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Gisteren nog de nieuwste nieuwsbrief van de LHV (landelijke huisartsenvereniging) gelezen en het is nog helemaal niet zeker dat de huisartsen dat gaan doen. Daar zijn ze nog mee bezig. Daarbij is de assistente niet bij, want de Gezondheidsraad heeft AstraZeneca ook voor ouderen goedgekeurd.

cowgirl80 vindt dit leuk.
  3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    O en bij de priklokatie waar ik zelf was donderdag, stonden rolstoelen, dus lang in een rij staan hoeft niet.

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Fijn dan ga ik eerst even met de priklocatie bellen of dat hier ook is!!

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Ik werk in de wijkverpleging en veel van onze ouderen zijn geprikt. In bijv de Jaarbeurs zijn er helemaal geen rijen.
    Die rijen ontstonden omdat mensen veel te vroeg kwamen.,.soms wel een uur.

De ouderen in mijn wijk zijn allemaal in de Jaarbeurs Utrecht geprikt. Super goed geregeld. Auto mag dichtbij de ingang gezet worden en daar hebben ze rolstoelen.
    Binnen 20 min sta je weer buiten. (Prik en 15 min wachten voor check op complicaties)

En als ze geen rolstoel hebben dan kan je er gratis 1 bij Thuiszorgwinkel halen of laten bezorgen.

Wij hebben een aantal ouderen die niet naar locatie willen of kunnen en die worden binnenkort door de huisarts geprikt? Is ze iig gezegd door de huisarts. Ik begreep ook dat pfizer nop lagere temperaturen kan worden dus dat de huisartsen deze binnenkort mogelijk ook in de praktijk kunnen bewaren en prikken.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Dat is van -70 naar -20 gegaan. Ook dat is niet te doen. Niet bij de meeste praktinken denk ik.
    En het is dus helemaal nog niet zeker dat de huisartsen die mensen gaan prikken, gisteren nog met mn werkgever over gehad.

7. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.843
    4.103
    113
    Ik begreep dat het dan mogelijk bij apotheken gekoeld zou worden en dat evt huisartsen dat daar konden halen in kleine hoeveelheden. Maar inderdaad was alles nog onduidelijk wat ik las.
    Ik hoorde gister ook over iemand van 90+ en niet mobiel, dat ze ook nog niet wisten hoe dat zou moeten.
    Zou Jansen dan geen optie worden voor deze mensen? Geen idee, maar volgens mij blijft het afwachten helaas.

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.157
    23.238
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ja dat zou wel een optie zijn dan. We zullen het binnenkort wel horen.

9. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb de GGD gebeld, super aardige medewerkster. Mijn beste GGD ervaring tot nu toe:)
    Er staan inderdaad rolstoelen klaar en hij kan vlak voor de deur uit de auto stappen zo de rolstoel in. We hebben de priklocatie die het meest dichtbij is en we mochten de tijden kiezen die ons qua werk het best uitkwamen. Ben echt superblij. We gaan er gewoon voor en mocht het echt totaal niet lukken dan hebben we de huisarts nog als plan B.

Liekje81 en Dubbelgeluk vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina