hallo meiden, ons zoontje is erg druk met zijn armpjes. hij slaapt in een pacco, dus strak ingebakerd. ik vraag mij af hoe jullie het strak inbakeren hebben afgegouwd met druk maaiende armpjes.
Ik ben begonnen met één armpje los te laten. En dan ieder slaapje een ander armpje zodat alles gelijk blijft. Na een tijdje ben ik beide armpjes 'los' gaan laten en deed ik de doek alleen nog om haar onderlijfje, dit was puur voor het gevoel. En ja, toen ging ze in een slaapzakje. Je kan ook proberen iedere dag één slaapje zonder doek te proberen en zo steeds verder afbouwen. Je hebt ook van die speciale slaapzakjes waarvan de mouwen dicht zijn genaaid en dan voorkom je dat de kleine gaat lopen zwaaien. Dat hoor ik ook vaak als tussenstap. Dit heet de puckababy. Succes!
Hallo, Ik had dus zo'n puckababy en ik heb haar gewoon na de voeding van 11 uur in de slaapzak gedan en na de volgende voeding weer in de puckababy en zo heb ik dat binnen 2 dagen uitgebouwd en nu slaapt ze te vreden in de slaapzak,maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat het bij andere kleintjes het zo makkelijk gaat. Gr.Annelies
Onze dochter sliep ook in de pacco. Wij wilde toen afbouwen rond de 2,5 maand, maar dit ging toen helemaal niet.... Toen kreeg ze met drie maanden koorts en mochten we haar niet inbakeren. Toen heeft ze dus gelijk in een slaapzakje geslapen en dit ging zo goed, dat we haar daarna niet meer hebben ingebakerd. Ik denk dat als je te snel wilt afbouwen ze er nog niet aan toe zijn, en dan opeens dan lukt het wel! Succes ermee!
Luc sliep ook met de pacco. Met 3 maanden geprobeerd maar zonder ging echt niet. Toen na de 4 maanden prikjes mochten we niet inbakeren. Daarom in een slaapzakje met korte mouwen gelegd en hij sliep zo in en heeft nooit meer problemen gegeven. Hij gaf dus zelf aan eraan toe te zijn.
Hoi Onze dochter sliep ook ingebakerd. Wij hebben eerst een slaapje zonder doeken maar met slaapzak gedaan en dit uit gebouwd. Begonnen met het slaapje die ze altijd goed sliep Dit ging prima! Succes
Na de puckababy heb ik een slaapzak met mouwen gebruikt,geeft meer een geborgen,steviger gevoel,werkte prima!
Mijn zoontje was ook tot 2,5 maand in pacco ingebakerd. Met 2,5 maand dus er in een keer mee gestopt en meteen met succes. Had het eigenlijk niet verwacht. We wilden in eerste instantie alleen niet meer inbakeren tijdens zijn meest vaste slaapje. Toen dat meteen goed ging, hebben we ook het ochtendslaapje gepakt en dat ging ook meteen goed. Toen eigenlijk doorgevoerd naar alle slaapjes.