Mijn zoontje heeft keelpijn. Hij is best schor en wordt er steeds huilend van wakker. Ook afgelopen nacht wilde hij niet meer slapen en moest steeds huilen. Wat kan ik doen? Ik laat hem uiteraard veel drinken (BV, water en thee). Hij heeft overigens geen koorts.
Mijn zoontje is herstellende van een keelontsteking. Hij is zo ziek geweest. Hij heeft een antibioticakuur gehad. Verder kun je niet zo veel. Veel laten drinken, paracetamol. En natuurlijk heel veel knuffelen! Sterkte.
Paracetamol voor de pijn, en mijn zoontje heeft veel gehad aan tijmsiroop voor kinderen. Verzacht net even, zodat ergste schraalheid even weg is. Kon ie vaak weer verder slapen.
Mijn zoontje heeft laatst ook keelontsteking gehad. We hebben geen ab kuur gehad, maar de ha adviseerde om veel te laten drinken (koud is erg goed) en even geen stukjes voedsel te geven... dus even alleen pap, gepureerd fruit/groente enz. We mochten inderdaad ook paracetamol geven, kan echt geen kwaad en voor je zoontje even lekker dat ie geen pijn heeft.
Paracetamol tegen de pijn. Mag 3 keer per dag. Ik gaf het iedere keer voordat hij ging slapen. Moet je echt doen. Inderdaad, thijmsiroop werkt ook verzachtend. Maar mijn zoontje wilde helemaal niets. Als ik al in de buurt van z'n mondje kwam...
Bedankt voor de tips! Denk dat ik vanavond voor de nacht een pcm geef. Ik heb geen tijmsiroop in huis, maar wist ook niet dat dat al mocht bij zulke jonge kindjes?