Wij gaan misschien de kozijnen van onze woonkamer vervangen voor kunststof en dan kunnen ein-de-lijk die rolgordijnen eens vervangen worden. Kijk er al 15 jaar tegenaan en ooit vond ik ze mooi maar ben er nu wel klaar mee. Ik vind vouwgordijnen erg mooi maar elke kozijnenadviseur die ik de vraag voorleg of ze ook vouwgordijnen leveren die passen op de kozijnen dan kijken ze me aan al kom ik net onder een groof hunebed vandaan en komen ze met allerlei nieuwe strakke alternatieven die ik gewoon niet mooi vind in de woonkamer. Wij wonen landelijk en zo is onze inrichting ook. Dus ik zoek inspiratie! Liefst met foto's....
Kom er achter dat ik bijna helemaal geen foto’s vanaf binnen heb, maar wij hebben overal (boven en beneden) witte brede houten raam jaloezieën.
Wij hebben vouwgordijnen. Heb hier een site gevonden die vouwgordijnen leveren zonder dat je hoeft te boren.
We hebben bij alle tuindeuren zwarte in-betweens. Het grote half ronde raam aan de achterkant niks. Keukenraam, slaapkamerramen en ramen van de badkamer zwarte rolgordijnen. Ik wilde eigenlijk overal zwarte houten jaloezieen maar we hebben ramen met roedeverdeling en dat zou veel te streperig worden. We hebben verder geen inkijk, dus het is voor de show en in de slaapkamers als verduistering.
Soms lukt het ook gewoon niet om het huishouden een beetje bij te houden en de kinderen af en toe iets te eten te geven he... OT: hier plissegordijnen..
Wij hebben van die twist shade rolgordijnen van luxaflex: https://www.luxaflex.nl/producten/twist-rolgordijnen/# En voor de schuifpui een (licht) gordijn.
Hier vouwgordijnen. Aan de zijramen hebben we 2 soorten. Eens het herfst is, vallen de blaadjes van de haagbeuk en hebben we anders wat inkijk. Bleke in het raamkader waar je van binnenaf kan doorkijken en donkere waar je niets door ziet vanaf het plafond. Achteraan hebben we enkel de donkere. Daar hebben we namelijk geen echte inkijk.
Hier vitrages...eigenlijk in betweens. En rol gordijnen, die gaan dicht als het donker is tegen de in kijk. Maar door de in betweens is het wel knus en huiselijk.
Wij hebben vouwgordijnen, maar wel wat strakker dus niet die enorme plooien. En van dezelfde stof hebben we bij de 2 openslaande tuindeuren gewoon gordijnen en een wave plooi. Wij hebben geen inkijk in huis dus we hebben expres voor een lichtere stof gekozen. Zodat je niet van die dichte blokken voor de ramen hebt zeg maar. Maar in de avond verduisteren ze niet, dus stel je hebt wel inkijk en je wil dat je echt onzichtbaar op de bank kunt zitten dan is deze stof te licht omdat je daar toch een beetje doorheen kunt kijken. *Foto haal ik zo weer weg, dit is in de keuken maar we hebben ze bij alle ramen beneden zo*
Is het een beetje schoon te houden/krijgen? Ik wil ook graag houten jaloezieën (zwart) maar ben ben dat het van die niet schoon te houden stofnesten zijn
In ons vorige huis hadden we jaloezieën. Echt noooooooit meer. Wat een pleuris werk om die dingen echt schoon te houden. Ik vond het echt vreselijk.
Dat heb ik ook al een aantal keer gehoord en wij hebben veel ramen dus daar denk ik dan toch nog maar eens goed over na! Thanks!