Onze dochter mag na de kerstvakantie naar school, ik hoor van veel mama's dat dat in het begin erg vermoeiend is. Nu slaapt onze dochter nog regelmatig tussen de middag, ze heeft dit echt nog nodig. Hoe ga ik dit oplossen met school? Ze heeft 2 lange dagen (continuerooster) en gaat 1 lange middag naar de bso. Ik denk dat ze het nooit volhoudt, op het kdv vraagt ze zelf of ze naar bed mag. Dat wordt op school best lastig Iemand ervaring?
Misschien eerst eens een paar weken halve dagen doen? ze is immers nog niet leerplichtig. Of als jij/jullie werken, de dagen dat je thuis bent, dat ze halve dagen gaat?
Was bij onze zoon ook zo, die sliep ook nog elke middag (liefste zelfs 3 uur lang maar op het KDV maakten ze hem na 1 uur wakker). De eerste weken op school waren erg vermoeiend. Hij heeft ook een continurooster en gaat daarna ook nog naar de BSO, dus daar konden ze hem echt opvegen, heel sneu. Ik heb de eerste weken me in alle bochten gedraaid om hem zo veel mogelijk zelf van school op te halen en dan nog waren de dagen lang voor hem. Intussen - hij zit nu 3 maanden op school - gaat het beter. Hij is wel helemaal kapot wanneer ik hem van de BSO ophaal maar komt wel de dag door zeg maar. Ondanks alles is hij wel iedere dag voor 6 uur wakker (en onze wekker gaat ook om 6 uur) dus veel is er niet aan te doen. Vroeg naar bed is lastig aangezien we tegen 18:30 uur thuiskomen en dan moet er nog gegeten worden en gebadderd dus 19:30 naar bed is echt het vroegst mogelijke. De juf zei wel dat we hem af en toe thuis kunnen houden om bij te komen, maar dat moet maar net kunnen met je werk natuurlijk. Succes ermee!
Mijn oudste zoon sliep ook af en toe nog. Ze zijn nog niet leerplichtig dus je kunt ze soms gewoon een middag (of zelfs een dag) thuis houden hoor. Ik heb mijn zoon wel van de bso afgehaald want dat was echt teveel. Wij hebben een eigen zaak, dus kan mijn eigen uren indelen (een van de (weinige) luxe van een eigen zaak). Iedereen ging spelen en hij lag op de bank en soms zelfs te huilen dat hij naar huis wilde. Al met al komen ze vrij snel in een ritme, dus het komt vast goed hoor!
Mijn oudste sliep nog 2 a 3 keer per week 's middags 2 tot 3 uur tot ze naar school ging. Ik dacht ook dat dit wel een probleem zou worden, maar sinds ze naar school gaat, zijn die slaapjes helemaal gestopt. Het gaat best goed, op woensdag- en vrijdagmiddag is ze vrij, soms houd ik haar nog een extra middagje thuis als het wat te druk allemaal is voor haar, maar ze komt de dagen goed door. Ook in het weekend slaapt ze niet meer, hoogstens als ze wat ziek is. Maar anders laat je haar toch gewoon eerst alleen de ochtenden gaan, zijn wel meer ouders die dat doen, het ene kind is het andere niet.
hier ook een boef die tot op de dag voor de kleuterschool nog smiddags sliep. maar eenmaal op school is het goed gegaan, hij was uiteraard wel supermoe, maar dat mag ook wel, ze krijgen zoveel indrukken! hij is tot nu toe 1 keer bij de naschoolse in slaap gevallen en 1 keer bij het overblijven, maar beide keren was het geen probleem. joyce
Idd. eerste tijd wellciht halve dagen om te wennen, daarna ging het vrij snel hoor. Mijn dochter slaapt nog steeds af en toe 's middags, meestal zaterdag. Dan kan ze er daarna weer tegen.
Onze zoon gaat nog niet naar school, maar dat duurt ook niet zo heel lang meer. Hij heeft zijn middagslaap ook nog hard nodig (al denkt hij soms van niet). We zullen het wel merken hoe het straks op school gaat. De eerste weken zal hij in elk geval nog niet naar de BSO gaan, dus dan kan hij om een uur of drie thuis nog even naar bed als hij het nodig heeft. Zijn neef van 6 slaapt in het weekend ook nog vaak 's middags, doordeweeks gaat het goed (al had die er in het begin ook moeite mee, was doodop na school), maar in het weekend tukt hij nog even bij als z'n jongere broertje ook naar bed gaat. Lijkt me eerlijk gezegd ook wel fijn...
hier wil mijn zoontje nu al niet meer slapen dus gelukkig zal dat voor ons geen probleem worden wanneer hij na school moet gaan. ik had het echt nog wel lekker gevonden als hij nog zou slapen