hoe "intiem" zijn jullie met de kinderen (erbij)?

Discussie in 'De lounge' gestart door liesbet77, 10 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Ik heb het gelukkig ook van huis uit meegekregen (het knuffelen). Mijn ouders knuffelden, kusten en dansten regelmatig met elkaar met ons erbij. Net als dat wij gewoon lekker geknuffeld werden. Mijn zussen en ik hadden altijd ruzie over wie er op de bank naast mijn vader mocht zitten, want die man vond het nooit teveel om heerlijk onze armen, rug of benen te kriebelen, heeeeeeeeeeerlijk!!! Ook over bloot zijn waren ze heel open. Als 1 van hun in bad zat, was de badkamer nooit verboden terein. Sterker nog, als mijn moeder in bad zat, stonden wij er als meiden 9 van de 10x gezellig bij. Pffffff, mijn arme moeder...die kreeg echt weinig rust vroeger, waar zij was, waren wij meestal ook:p

Mijn man en ik zijn ook erg close. Knuffelen en een kus zijn hier net zo gewoon als een broodje eten.. Zo ook met onze kinderen. Ik kan er zo ontzettend van genieten om ze op schoot te hebben, vooral als ze moe zijn. Dan schurken ze helemaal zo lekker tegen je aan..

Bloot ook geen probleem mee. Ik huppel net zo gemakkelijk in mijn Eva kostuum over de overloop, als dat ik kleren aan heb.. Ja, ik krijg wel eens een opmerking over mijn borsten of mijn man over zijn piemel, maar altijd op een leuke manier. Op deze manier kun je meteen de kans aangrijpen om op een luchtige, gezellige manier de verschillen van het menselijk lichaam te bespreken met je kinderen.. Niet dat we nu heel de dag bloot op die overloop rondhuppelen hoor. Maar van slaapkamer naar douche bijvoorbeeld, dan trek ik eigenlijk nooit iets aan.. Wij slapen ook bloot en in het weekend kruipen de kinderen ook weleens bij ons in bed. Geen haar op mijn hoofd die daar moeilijk over doet. Alleen mochten zìj er problemen mee krijgen, dan zou ik daar absoluut rekening mee houden en even wat aantrekken..

Mijn zoon is 7, m'n dochter is 5. Het gebeurt tegenwoordig wel dat mijn zoon z'n onderbroek aanhoudt waar m'n dochter bij is, omdat ze hem nog weleens uitlacht om z'n pielemans (nouja uitlachen, het is meer giechelen). Uiteraard wil ze nu ook niet meer dat Milan haar in haar blootje ziet, want ja, die lacht natuurlijk nog harder om z'n zus, dan zij om hem:D

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Wij knuffelen en kussen en zitten meestal tegen elkaar aan op de bank. Kussen wel gewoon kussen, niet tongzoenen. Ik weet nog dat ik 10 was en eens iets had gehoord over Frans kussen, dus ik vroeg aan mn moeder wat dat was, en toen zei mn vader "nou zo" en zoende mn moeder. En ik vond dat dus echt uber smerig hahaha :)

3. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Goh, wat herkenbaar zeg..! :D Met het verschil dat ik lekker nog alleen thuis was toen ik zo oud was (m'n zus is 11 jaar ouder) en ik het 'rijk' met 'm alleen had. ;)

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Ik knuffel en geef mijn man een vluchtige kus.. Maar helemaal aflebberen waar me kind bij is voeld niet oké..

Helemaal als hij straks ouder.

Omkleden douche allemaal samen geen probleem

5. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Hier ook kusjes en knuffelen, ook met de kinderen! Lekker over de rug kriebel en door de haartjes kroelen. De oudste komt zelf regelmatig met de massage olie aanzetten en wil dan een massage. Hihi! Ook douchen we nog samen.

Ben wel benieuwd naar andere reacties, er is ooit een paar jaar geleden een topic geweest over je kind op je mond zoenen. Het verbaasde mij toen dat er best veel mensen waren die dat niet doen. Wij kussen onze kindjes dus wel gewoon op de mond.

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    WAUW!!! *jaloers*

7. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Nee, niet lebberen inderdaad, gewoon een lekkere kus..

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    wij knuffelen en geven elkaar een kus war de kids bij zijn maar uitgebreid zoenen niet...

ik vind het belangrijk dat mijn kinderen zien dat hun ouders van elkaar houden en dat ze elkaar lief hebben maar er is wel een grens

9. Triskele

Triskele Niet meer actief

wij doen eigenlijk hetzelfde kan mn man ook een dikke zoek geven hoor (geen tongwerk) waar de kids bijzijn, ik ben daar heel makkelijk in en benoem ook gewoon alles ze zijn 3 en 4 maar weten precies alle verschillen en wat wel gepast is en niet (qua aanraken van elkaar bv en andere mensen waar ze niet aan mogen komen) we hebben het daar gewoon heel open over.. het is een mooi iets als een 3 jarige trots is op haar lichaam, trots op je eigen lichaam zijn zie ik als een gezond iets en maakt je ook zeker in de rest van je leven (als onderdeel)

En als ze willen knuffen, heerlijk!!!

10. Triskele

ja wij ook, het valt ook niet te ontduiken haha ze plakken er gewoon een op je mond haha (ook mensen van PSZ hoor heb daar niet zoveel problemen mee ligt er wel een beetje aan wie het zijn)

11. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier geven we elkaar ook geven een kus en knuffelen we elkaar waar de kinderen bij zijn.

Emma is zelfs zo'n schatje dat als ik mijn man vraag of hij even op mijn rug wil kriebelen dat Emma ook komt helpen kriebelen.

Ze mogen zien dat we elkaar lief vinden. We knuffelen de kinderen ook vaak.

We geven de kinderen wel een kus op de mond. Ik kan dat topic idd ook herinneren. Ik kan me niet voorstellen dat je dat niet doet, maar de mensen die het niet doen kunnen zich misschien niet voorstellen dat anderen dat wel doen. Doen waar je je goed bij voelt.

We kleden ons ook gewoon aan waar de kinderen bij zijn en badderen en douchen ook met de kinderen. Als ze ouder worden zal dat wel veranderen.

12. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Zelfs mijn ex en ik geven, in het bijzijn van onze dochter, elkaar een knuffel en een zoen (op de wang) bij het afscheid. We vinden het belangrijk om haar te laten zien dat papa en mama, ook al zijn ze niet meer samen, goed met elkaar overweg kunnen (al is dat stiekem niet altijd het geval:p).

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Vind ik erg knap dat jullie dat zo goed verbergen. Dat is wel fijn voor jullie dochtertje kan ik me indenken

14. Sanjor

Sanjor Fanatiek lid

23 jan 2010
    4.337
    1
    0
    Almere
    +1:D

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Wij knuffelen wat af met z'n allen.
    Man en ik kroelen en kussen in het bijzijn van de kinderen, onze oudste zoon vindt dit uitermate grappig.
    Ook met z'n vieren kroelen we veel en uitgebreid.
    Naakt zijn in het bijzijn van je kinderen vinden wij geen probleem. We douchen en badderen met onze kinderen en zijn er redelijk relaxed over. Hier slapen we naakt en onze kinderen kruipen regelmatig tussenin, geen probleem lijkt me.

Hoe krampachtiger je over lichamelijk contact doet, hoe krampachtiger je kinderen er later ook mee om gaan denk ik.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij knuffeken en kussen heel veel samen met de kinderen erbij wordt Ties wel jaloers dan en trekt hij ons uit elkaar :D

Ik knuffel, kus en kriebel de kinderen ook heel veel, gelukkig doen zij dat ook graag :)

17. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

knuffelen en aaien doen we wel
    meer niet hihi
    zitten we eigenlijk vaak met zn alle iemands rug te kriebelen is erg gezellig:D

18. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Het is idd niet altijd even makkelijk maar we zijn van mening dat ze daar gelukkiger van wordt dan 2 ruziënde ouders:)

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja hoor, nu zal ze er nog niks van snappen maar ook straks zal dat vast gebeuren. En dan knuffelt deze kleine meid gewoon lekker mee! ik vind ook dat ze best mogen zien dat je elkaar lief vind..

20. Triskele

Trouwens soms zo grappig in het kleedhokje als ze die dingen benoemen en al die mensen die dat horen hihi

Deel Deze Pagina