Wat vinden jullie de handigste manier van borstvoeding invriezen? Ik had ijsblokjeszakjes van de c 1000, maar die vond ik zo groot en dus onhandig als ik maar 1 voeding in moest vriezen. Dan had ik maar de helft van die zak nodig en hoe doe je dat dan met het lege gedeelte? Heb hier wel een soort sluitgeval wat ik er op zet, maar is een heel gepiel. En die zakjes raakten nog wel eens lek. Nu heb ik die van de blokker gekocht, maar die hebben maar een hele kleine vulopening, ik zie niet hoe ik dat open moet houden en ondertussen de melk er in moet gieten. En ze zijn "zelfsluitend". Dat ze evengoed nog wat druppen is niet erg als er water in zit, maar met mijn melk in de vriezer wil ik dat niet hebben. Niet handig. Heb nu maar mijn melk in het avent-bekertje in de vriezer gezet, maar dan kun je niet in kleinere porties ontdooien om iets aan te vullen en het neemt te veel ruimte in. Voor ik nu alle ijsblokjeszakjes van alle winkels ga testen vraag ik het maar even aan jullie: Hoe vriezen jullie je melk in? Waar kopen jullie je ijsblokjeszakjes? Wat doen jullie met het "lege gedeelte" van die ijsblokjeszakken? Of gebruiken jullie nog iets anders dan ijsblokjeszakjes?
IK vroor het eerst ook in ijsblokjes zakjes in (van de plus) dat ging goed, maar het er uit halen vond ik zo'n gepiel. Heb nu de flesjes van Medela en die vul ik met 150cc en vries ik in. Amber krijgt 2x 150cc mee naar de oppas dus dat is 2 flesjes er uit halen en klaar. Heb overigens geen liters op voorraad hoor, denk 2 of 3 flesjes.
Ik heb altijd de zakjes van Medela gebruikt ( nu gebruik ik het nog zelden). Je kan deze zakjes aftrekken van de belasting aangezien hulpmiddelen mbt borstvoeding vergoed worden. In aanschaf zijn ze dan wel duur,maar het werkt perfect, en de kosten zijn dus aftrekbaar. Ijsblokzakjes heb ik wel eens gebruikt, maar ik was er niet blij mee. Ik vond het vreselijk gehannes. IK ben meer van: gemak dient de mens
Agatha zie http://www.borstvoeding.com/nieuwsberic ... eding.html Ik vries ook in in flesjes. Heb behalve Medelaflesjes ook goedkopepere diepvriesflesjes gekocht bij de lactatiekundige, gaat zo'n 120 cc in en passen onder een Medelakolf. Ik doe r dan zo'n stukje papieren verbandtape op met het aantal cc en de datum.
Wel grappig, ik leer ook zoveel nog hier. BIj een *eventuele* volgende baby, ga ik ook een aantal kleine medelaflesjes aanschaffen en dat voor de vriezer gebruiken. Ik hoef tenmisnte dan niet opnieuw het wiel uit te vinden
Ik gebruik de via bekers van avent. Als de melk bevroren is kan je die eruit wippen en in een zakje bewaren. Zo kan je de Aventbakjes opnieuw gebruiken .Bespaart ook een hele hoop ruimte in de vriezer. Voor het ontdooien weer terugdoen in het bekertje en in de koelkast zetten.
Wat een geweldige tip wat betreft de aftrekposten omtern Bv. Bedankt! Hier gebruik ik diepvrieszakjes. Maar wil toch de via bekers van avent gaan gebruiken. kwebbel
Diepvrieszakjes van AH. Ik vul ze en sluit ze dan af met een wasknijper. Als ie niet vol is, vul ik hem later weer bij, totdat ik er in totaal 180 cc in heb zitten; dat is hier één voeding en ongeveer één zakje. Bij het ontdooien leg ik het zakje op een snijplankje en snij de vakjes aan één kant open met een mesje; daarna kun je ze er handig uithalen. Groet!