HELP! brief aan de biologische moeder in het "amerikaans"

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door marjah, 27 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    #1 marjah, 27 sep 2012
    Laatst bewerkt: 27 sep 2012
    Wie o wie heeft ervaring met het schrijven van brieven in het amerikaans? Dus niet gewoon engels, maar het type "it's ammmeeeeeeeeeeeezing!" en ander over de top bla bla!

Voor adoptie moeten we een brief schrijven aan potentiele biologische moeders van ons te adopteren kind. Op basis van deze brief zullen zwangere dames een oordeel gaan vellen; worden wij haar baby's ouders of niet. Oftewel het moet een soort verkoop praatje zijn voor ons tweetjes.

Ik heb een brief en grotendeels al wel goed gekeurd, maar er moeten nog wat stukjes bij. Ik vind het ontzettend moeilijk want eigenlijk is de brief te lang.

De brief mag maar 1,5 tot 2 kantjes zijn en het liefst zo kort mogelijk, want hoe minder de dames moeten lezen om overtuigd te raken, hoe beter. De dames kunnen uit een minder sociaal economisch milieu komen en dus ook soms problemen hebben met lezen. Een fotoboek hebben we dus daarom ook gemaakt.

Daarom is het ook nodig om met veel bla bla te werken, want ja... amerikanen zijn nou eenmaal veel amicaler en meer uitgesproken in hun taalgebruik dan wij nederlanders.

Wie wil me helpen met het nakijken en aanvullen van de brief?
    Dus graag iemand met ervaring met schrijven en vooral dus in het amerikaans.

Kus!

----

edit: de brief is nog steeds volledig ons! Dus wees gerust het is geen nepbrief geworden.

Dit was gecheckt door anderen (buurvrouw en vriendinnen) :)

2. Kiekies

Kiekies Fanatiek lid

17 sep 2012
    2.264
    0
    0
    Leerling VIG
    Waar liefde is
    Ik heb geen ervaring maar wil jullie wel heel veel geluk wensen in dit proces!

3. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Dank je wel kiekske :)

Ja, het is een heeeeeeuuuuul proces...
    wachten is een ding, maar die documenten is toch een vak apart. Zo moeilijk als niet alles precies is omschreven. Ja, wel als je bij een bedrijf werkt, maar niet als je een eigen bedrijf hebt.

Ach... we zijn nog even alles aan het uitvogelen...

4. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    Ik achrijf met amerikaanse gevangenen dus ken het redelijk lezen

5. Mama van Shaun

Mama van Shaun Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.820
    0
    0
    Spijkcity
    En schrijven

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Om te beginnen moet je overal 50.000 keer 'OMG!' tussen zetten en voor elke zin 'like'. Haha, nee even serieus. Ja ze zijn nogal dramatisch altijd he?

Heel veel succes!

7. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

19 nov 2009
    2.571
    1
    0
    Zou je misschien niet wat natuurlijker over komen én opvallen als je gewoon jezelf blijft.
    Ik bedoel dit niet rot hoor maar probeer alleen maar een beetje te helpen zodat jullie hopelijk snel een kindje in jullie armen mogen sluiten.

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    mee eens. Anders kom je wellicht nep over.

9. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Marjah, wat bijzonder, gaaf, spannend, eng, ;) :D
    Heeeeeeeeeeeeel veeeeeel succes, ik hoop echt met heel mn hart dat jullie snel een mooie kleine Britney zullen krijgen,;)

Groetjes een trouwe meelezer! :)

10. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    Ik kan je niet helpen maar wil je wel heel veel succes wensen!

11. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland

mee eens hoor!
    Ik heb de brief aan o.a. mijn buurvrouw voorgelezen en ze vind het nog steeds precies ons. Dat heb ik specifiek aan haar gevraagd.

Dus wat nep betreft valt het alles mee!

12. Desii

Desii Actief lid

7 nov 2009
    271
    0
    0
    Hutje op de hei
    ik! stuur de brief maar in PM :)

13. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Ik vind het geweldig dat jullie gaan adopteren en wens jullie daar alle geluk bij.
    Ik vind het een beetje vreemd dat je een soort verkooppraatje moet houden en dat het ´´in het amerikaans´´ moet. Ik dacht eerst dat je een grapje maakte als ik eerlijk ben. En dit bedoel ik echt niet vervelend.
    In ieder geval succes ermee!

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat een rare ideeën heb je over Amerikanen zeg! Ik woon midden tussen veel Amerikanen, en ze lijken helemaal niet op het sitcombeeld wat je hier schept.
    Amerikanen zijn erg vriendelijk en beleefd en vinden het belangrijk om complimenten te geven. Een tip die Amerikanen me geven voor dit soort belangrijke brieven: zet je gezicht in de stand die bij de emotie hoort die je in de brief wilt weergeven terwijl je de brief schrijft.

Wees gewoon vriendelijk en eerlijk in je brief. Schrijf hoe ontzettend jullie naar een kind verlangen, hoeveel liefde je het gaat geven, en vooral, hoe dankbaar je bent dat er moeders aan de andere kant van de wereld zijn die jullie willen helpen je droom te verwezenlijken. Geef complimenten aan de moeder die haar kind afstaat, zij zet een belangrijke stap in het leven van haar kindje, jullie willen met het kindje verder lopen. Schuw emoties niet, je mag rustig schrijven: 'I love you, for what you are doing for us. We are eternally grateful'. En uiteindelijk, dat meen je toch ook?

15. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Het wordt ff veel te letterlijk genomen en dat is jammer.

Ik heb het zo omschreven zodat het duidelijk is dat het geen formeel engelse brief moet zijn. Sommige mensen zijn gewoon beter met schrijven dan ik.

Ja, op basis van deze brief wordt je gekozen, dus het mag wel een pakkende brief zijn. Maar ik ben wel van mening dat wij onszelf blijven herkennen.

Dat is zo, dus wij zijn er blij mee.

Het mag nu alleen nog even nagekeken worden en ingekort.
    Dus absoluut niet herschreven!!!

16. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Helemaal mee eens.

@TS: Ik ben heel goed in 'Engels Engels' (en dat hoeft echt niet stijf en formeel te zijn). Ik wil ook best meedenken als je wil.

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen. Ik hoop dat je langs deze weg een kindje mag adopteren..

17. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    Bedankt voor jullie reacties! Ik heb intussen hulp aangeboden gekregen :)

en...

Ik heb jullie gehoord hoor! En ik ben het met jullie eens.

Dus wees gerust :)

18. Vlinder1987

Vlinder1987 Fanatiek lid

14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel heel erg veel succes wensen met jullie adopteer-avontuur!

Ps. Ik vind het stukje van Dirksmama héél erg mooi!!! Dat zou ik er zeker in zetten!

Succes!

19. marjah

marjah Fanatiek lid

12 sep 2009
    4.275
    1
    0
    bejaardestokkiesland
    @ het stukje van dirksmama:

In andere bewoordingen staat dat zeker in onze brief.

Er staat verder ook dat we haar moed bewonderen en dat ze een ontzettend sterke vrouw moet zijn.

@de brief, onze brief is al nagekeken door het advocaten kantoor

oftewel...

en verder mistten we nog een paar dingen.

20. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.773
    18.916
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als je nog meer meelezers wilt hebben, mag je hem ook per pb aan mij sturen. Maar ik zal waarschijnlijk pas zondag de tijd hebben om er echt goed op mijn gemak naar te kijken.

Wat Dirksmama schrijft is zeker waar. Maar dat neemt niet weg dat Ameriken (in zijn algemeenheid) wel een andere manier van uitdrukken hebben dan 'de gemiddelde' Nederlander. Om een goede indruk te maken bij mensen die toch in een andere cultuur opgroeien, kan het geen kwaad om je daar in ieder geval van bewust te zijn. En dat hoeft heus niet met "OMG" "Like..." en 30 keer "amaaaaaazing". Maar ik geloof ook niet dat je daarom vraagt!

Deel Deze Pagina