Even een vraagje, kan het namelijk niet echt vinden. Onze zoon gaat morgen lange vingers ,met roze glazuur en verschillende soorten roze dip erop trakteren op het KDV. Nu wou ik dit vanavond gaan maken ,maar nou vraag ik mij af wordt de lange vinger dan niet slof, of heel sompig door het glazuur? Uiteraard dek ik het wel af na het maken met folie.
Die worden idd helemaal zacht. Ik wil je niet teleurstellen, maar dat is idd geen doen met lange vingers.
Je kunt ze besmeren met boter en dan in de dip dopen ?? Dan worden ze niet soppig, alleen geen idee hoe je ze dan moet bewaren.. denk in de koelkast
Lange vingers moet je vooral niet in de koelkast doen. Ik denk dat je er toch morgen een half uur eerder voor uit bed zou moeten helaas.
Hoewel... Zelfgebakken koekjes kan je ook glazuren en dan in een koekjestrommel! Die blijven ook hard..
@tullip, he ik was er al een beetje bang voor. Las op internet wel ergens kort van te oren doen ,maar ja hoe kort is kort @keltje, ja idd ,anders misschien maar met boter doen. He verdorie moet het voor morgen klaar hebben Of maar iets met cake bakken misschien.
je hebt toevallig geen nijntje koekjes in huis??? Dan kun je het shirtje besmeren met boter en dan daar iets op doen. Die blijven in een luchtdichte trommel wel knapperig. suusjeuh, koekjes zijn van heel ander deeg/samenstelling dan lange vingers. Dat is heel luchtig en dat is zo taai helaas.
@ suusjeh, ja dat dacht ik eerst ook en ineens ging ik dus twijfelen ,vandaar mijn vraag. haha ben mooi op tijd zo in het weekend. Ja en morgen op tijd uit bed is geen probleem ,maar zie me dat met een pasgeboren baby en een koter van 2.5 niet zo snel morgenochtend doen @tullip, nee helaas geen nijntjes koekjes. Kan alleen nog cakejes maken. ( heb alleen cakemix in huis )
Ik heb trouwens ook nog gesuikerde spekkenbollen. Zou ik die met glazuur en roze dip kunnen doen? oh ben echt even een leek vandaag
heb je geen witte chocolade??? daar mee kun je het wle goed houden dus ipv glazuur dopen in gesmolten choclade en dan verziersels en die blijven wel goed want dat word hard glazuur zit veel vocht in en dat trekt "heerlijk"in de lange vingeer niet ehct handig dus.
Ik denk het wel, daar trekt de glazuur verder niet in en die blijven in een trommel ook lekker toch??
die spekbollen met glazuur gaat prima hoor die worden niet zacht enne cakejes zijn toch ook zo gebakken!!! glazuurtje erover en je hebt een snuperlekkere traktaties!! succes
bedankt voor al jullie reacties. Helaas geen chocolade in huis. Ik ga gewoon voor de spekbollen. Die zijn ook niet zo heel groot voor die kleintjes. @ draak, wat zijn zandmoppen? Net zoals zandkoekjes?