traktatie lange vingers.

Discussie in 'De lounge' gestart door wonderteam, 24 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Even een vraagje, kan het namelijk niet echt vinden.

Onze zoon gaat morgen lange vingers ,met roze glazuur en verschillende soorten roze dip erop trakteren op het KDV.
    Nu wou ik dit vanavond gaan maken ,maar nou vraag ik mij af wordt de lange vinger dan niet slof, of heel sompig door het glazuur?

Uiteraard dek ik het wel af na het maken met folie.

2. nonnie26

nonnie26 Niet meer actief

ik denk dat het wel kan misschien een idee om ze in de koelkast te leggen???

3. tulip

tulip Niet meer actief

Die worden idd helemaal zacht. Ik wil je niet teleurstellen, maar dat is idd geen doen met lange vingers.

4. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Je kunt ze besmeren met boter en dan in de dip dopen ?? Dan worden ze niet soppig, alleen geen idee hoe je ze dan moet bewaren.. denk in de koelkast

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Lange vingers moet je vooral niet in de koelkast doen. Ik denk dat je er toch morgen een half uur eerder voor uit bed zou moeten helaas.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Hoewel... Zelfgebakken koekjes kan je ook glazuren en dan in een koekjestrommel! Die blijven ook hard..

7. wonderteam

@tullip, he ik was er al een beetje bang voor. Las op internet wel ergens kort van te oren doen ,maar ja hoe kort is kort :D
    @keltje, ja idd ,anders misschien maar met boter doen.

He verdorie moet het voor morgen klaar hebben :( Of maar iets met cake bakken misschien.

8. tulip

tulip Niet meer actief

je hebt toevallig geen nijntje koekjes in huis??? Dan kun je het shirtje besmeren met boter en dan daar iets op doen. Die blijven in een luchtdichte trommel wel knapperig.

suusjeuh, koekjes zijn van heel ander deeg/samenstelling dan lange vingers. Dat is heel luchtig en dat is zo taai helaas.

9. wonderteam

@ suusjeh, ja dat dacht ik eerst ook en ineens ging ik dus twijfelen ,vandaar mijn vraag. haha ben mooi op tijd zo in het weekend. Ja en morgen op tijd uit bed is geen probleem ,maar zie me dat met een pasgeboren baby en een koter van 2.5 niet zo snel morgenochtend doen :D
    @tullip, nee helaas geen nijntjes koekjes. Kan alleen nog cakejes maken. ( heb alleen cakemix in huis )

10. wonderteam

Ik heb trouwens ook nog gesuikerde spekkenbollen. Zou ik die met glazuur en roze dip kunnen doen?

oh ben echt even een leek vandaag :D

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    heb je geen witte chocolade??? daar mee kun je het wle goed houden dus ipv glazuur dopen in gesmolten choclade en dan verziersels en die blijven wel goed want dat word hard glazuur zit veel vocht in en dat trekt "heerlijk"in de lange vingeer niet ehct handig dus.

12. tulip

tulip Niet meer actief

Ik denk het wel, daar trekt de glazuur verder niet in en die blijven in een trommel ook lekker toch??

13. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Idd de lange vingers in chocolade dopen!

14. mommy to be

mommy to be Bekend lid

4 dec 2006
    549
    0
    0
    die spekbollen met glazuur gaat prima hoor die worden niet zacht
    enne cakejes zijn toch ook zo gebakken!!! glazuurtje erover en je hebt een snuperlekkere traktaties!!
    succes

15. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Maak je zandmoppen, is heel makkelijk en snel.

16. wonderteam

bedankt voor al jullie reacties. :)
    Helaas geen chocolade in huis. Ik ga gewoon voor de spekbollen. Die zijn ook niet zo heel groot voor die kleintjes.

@ draak, wat zijn zandmoppen? Net zoals zandkoekjes?

17. wonderteam

18. Moonfairy

Moonfairy VIP lid

12 okt 2007
    6.168
    1
    0
    on the moon
    Inderdaad heel erg leuk!!:D
    En nog van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter/zusje!:)

19. wonderteam

@claudia, dankjewel :)

Deel Deze Pagina