Bij een virale longinfectie is de kans op een bacteriële infectie ook groter, daarom wordt er dan vaak antibiotica gegeven.
Waterijsjes ? Dan neem je geen slokken binnen ( minder overgeef kans ) maar heb je wel wat vocht en verfrissing
Die 28 ademhalingen per minuut is echt heel hoog... Dat mijn vader (73 risicogroep) op 34 ademhalingen en 91 saturatie zat hebben ze hem aan de beademing gelegd.. Heel veel ademhalen per minuut is echt slecht voor je longen. Dat doet meer schade dan goed.
Ik heb ze weer gebeld, arts zei ik ga met de longarts overleggen; die zei opnemen. Dus hij is vanavond opgehaald met de ambulance... Ik weet nog niets verder.
Oef, wat naar en stressvol voor jullie. Heel veel sterkte en beterschap gewenst! Laten we hopen dat jouw man er snel bovenop komt nu er betere medicatie is sinds het begin van de pandemie dit voorjaar. Hij is nu in ieder geval daar waar meer hulp beschikbaar is.
Wat een naar virus. Hopelijk heb je snel nieuws. Hij is nu wel in goede handen. Hopelijk knapt hij snel op. Sterkte en veel beterschap.
Ik heb in maart corona gehad. Er waren toen nog geen testen beschikbaar maar ik weet wel zeker dat ik het gehad heb. Bij mij begon het met een beetje keelpijn en werd een beetje kortademig. De 3de dag kreeg ik echt ademnood. Ik ben toen gaan douchen met het raam open. 4e nacht was hetzelfde, weer een uur of 3 lang zo benauwd. Heb wel met de huisarts aan de telefoon gezeten, maar zolang ik bv nog zelfstandig naar de toilet kon was het oke. Verder hele dikke brok in mijn keel gehad, ik had zelfs een rietje klaargelegd, dat, zodra mijn keel helemaal dicht zou zitten ik dat rietje erdoor kon douwen voor lucht haha. Gelukkig niet hoeven doen. En heel moe. Lag om 20/21 uur al te slapen. En smaak en -reukverlies. En ontzettende dorst in de nacht. Na een dag of 8 was het over, maar was wel veel kortademig daarna. Maar dat is gelukkig weer helemaal goed gekomen.
Ik heb btw ook 2 keer hele nare dromen gehad. 1 keer dat er een monster mijn huis binnengedrongen was en die heb ik helemaal kapot geslagen met een knuppel tot hij geen teken van leven meer gaf. En de andere droom dat ik een vrouw moest reanimeren die wegens ademnood flauw was gevallen. Toen ik van schrik wakker werd was ik heel erg benauwd en supererge hartkloppingen.