Ik heb er dus vandaag iets van gezegd: Wil je afstand houden alsjeblieft! Een vrouw in de rij bij de Kruidvat (ja ik moest echt een cadeautje hebben) ging gewoon TEGEN mij aanstaan. En haar mondkapje zat niet over haar neus. Man man.
Ja hoor, mensen in de winkel vraag ik ook om even afstand te nemen, zeker bij de kassa, die lijnen staan er niet voor niets. En op mijn werk heb ik het 2x gehad dat mensen dicht bij me kwamen staan. Toen zei ik ook sorry dit is te dichtbij en ben ik weggelopen.
Omdat dit in deze situaties niet kon, wij hebben hele smalle gangen, en ik moest iets pakken. Er staan borden dat we maar met een x aantal mensen in bepaalde ruimtes mogen komen. Maarja dan moet iedereen wel even wat afstand proberen te houden en sommige doen dit niet. Nu hoef ik daar dan niet te blijven dus loop ik weg.
gelukkig wel - veel medicatie e.d is een stuk duurder bij de apotheek etc. In de eerste plaats zijn ze een drogist. On topic; geloof het wel eens, maar ook wel per ongeluk. En ook zelf per ongeluk... links kijken en doorlopen terwijl je niemand verwacht en zo tegen iemand aan lopen.. oeps. Of het eind/begin van de rij missen. Express gelukkig nog niet meegemaakt.
En dan met zn allen medicijnen bij de apotheek halen? Dat redden ze nooit, sta nu al 20/30 minuten te wachten als ik daar een recept moet afhalen
Vandaag nog in de supermarkt.. Stond appels te zoeken stond er ineens een vrouw zowat in me nek te hijgen dus ik deed uit schrik een stapje de andere kant op maar daarnaast stond een paal dus kon niet veel verder gaan staan maar als nog gaat die vrouw nog een stap dichterbijer staan. Kan me echt irriteren aan zulke mensen
Nou gelukkig is die wel open. Met zijn allen naar de apotheek en supermarkt. Ik loop liever snel door de Kruidvat. Verder staan er nooit mensen tegen me aan. Misschien wel dichterbij dan zou mogen maar maak me er niet zo druk over. Ik sta er toch met mijn rug naartoe.
Bij de drogisten en apotheken kan je ook gewoon online bestellen. Bij etos is het vanaf 20 euro al gratis bezorgd, kruidvat vanaf 50 dacht ik. Dan ga ik geen moeite doen om een kleine drogist in te gaan. Nu met corona word ik daar snel claustrofobisch van
Tegen me aangestaan niet, maar laatst stond er bij de AH een korte rij bij de vriezers - dat is daar heel smal en mensen gaven elkaar dus netjes de ruimte. Ik stond te wachten tot er weer iemand dat stukje verliet, toen er iemand gewoon langs me heen liep zonder enige afstand en tussen andere mensen ging staan waardoor daar dus ook geen afstand meer kon worden gehouden. Toen heb ik die persoon wel terug geroepen, gewoon een;’Pardon! We staan hier in de rij, even op uw buurt wachten...’ toen kreeg ik een domme blik, maar ging ze wel terug en sloot ze achter de rij aan.
Hier duurt het wel langer. Levertijd op veel sites is ook een stuk langer dan normaal. Kruidvat heeft iig een melding op de site staan, bij de Etos staat dat ze binnen zeven dagen bezorgen. Ik ga er toch nog liever snel even langs (heb ook niet altijd voor 30 euro spullen nodig).
Tegen me aan staan niet, maar wel veel mensen die zich totaal niets aantrekken van de 1,5meter.. Ik ben er niet panisch om, maar merk bij mezelf wel dat het afstand houden al een automatisme is. Kan het me al bijna niet meer voorstellen om in "de aura" van een vreemde te komen.
Ik heb het vandaag mee gemaakt. Ik ben mcdonalds gaan halen. Maar ze hebben staantafels waar er een x aantal (5 mensen ieder een eigen tafel) mogen wachten op hun bestelling. Er stond iemand achter mij niet aan een tafel. Plots stond meneer echt letterlijk in mijn nek te hijgen. Sorry maar wilt graag uw afstand nemen. Ben best een hormonen bitch dus vrees dat ik het niet heel aardig gezegt heb. Maar hij deed wel 2 stappen naar achteren.
Bij Etos écht niet hoor! 2 weken geleden al bijna een week gewacht op bestelling, normaal bij hun voor 22.00 besteld volgende dag binnen.
Ik had gisteravond wat besteld bij etos en ik heb het pakje vanmiddag ontvangen. Dus eigenlijk nog sneller dan normaal. Normaal gesproken krijg ik nooit pakjes op maandag