Vraagje over ontlasting van dreumes

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door spriet, 19 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Ik vroeg me af of het normaal is dat mijn dochter nog steeds geen stevige poep heeft, ze eet nu vast voedsel (allang natuurlijk) en ik had verwacht dat het nu weleens wat steviger zou worden.
    Ze poept vaak meerder keren op een dag 2/3 keer en 9 van de 10x is het week, het is niet zo week als diaree.
    Obstipatie heeft ze dan weer geen last van. ;)

Was benieuwd hoe dit bij andere kindjes is?

Ze is nu 16mnd

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.279
    6.192
    113
    Hier vaak precies hetzelfde hoor, soms wel zo'n keutel, maar over het algemeen dunne plakpoep. En vaak, zo'n 4-5 keer per dag.

3. Loontje4

Loontje4 Niet meer actief

Hoi hoi,

Hier ook nog steeds natte poep. Heb de laatste weken luierbroekjes gebruikt maar deze houden niet genoeg tegen met als gevolg veel vieeze rompers. Ga dus terugstappen naar gewone luiers. Ze poept ongeveer 2 x per dag.

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Hier 1x per dag poep. Mijn dochter is 2 jaar en ook al eten we precies hetzelfde, het is toch anders bij haar. Volgens mij is het heel normaal.

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier ook redelijk dunne poep, ze heeft ooit wel eens een keutel gehad, maar meestal is het een dikke brij ;)

6. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    O nou dan is het normaal nou mooi :D
    niet dat ik me er nou heel druk over maakte ofzo liever zo dan obstipatie.

7. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lars kreeg pas met 3,5 jaar keutels

8. Anta

Anta Actief lid

10 aug 2009
    208
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als we het dan toch over ontlasting hebben: ik zie ook heel vaak vrij duidelijk wat hij gegeten heeft: hele vellen van een mandarijn, olijven, zilveruitjes. Jullie dan?

9. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    haha, ja zei ook regelmatig dat hij beter moest kauwen :D

10. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    mijn dochters hebben ook geen normale ontlasting, maar die zijn nu in onderzoek bij de kinderallergoloog. Maar met 16mnd had ik me ook nog niet echt zorgen gemaakt. Maar mijn, nu 3 jarige, heeft ook nog steeds geen normale ontlasting.

Bij femke is het vaak wel echt waterig en is ze ook echt ontploft, ze staat soms wel 3 keer per dag onder de douche...

11. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    Napoleon, dat is vervelend dat je dochters daar zo last van hebben hopenlijk vinden ze snel wat het is.

over stukjes in de poep hier ook wel hoor maar ik kijk er meestal niet te lang naar haha

Deel Deze Pagina