Mijn ouders passen gemiddeld 1 dag per week op en ook wij moeten hem daar naar toe brengen... En dan is het sochtends ook een gesjouw... -vroeg uit bed halen ( 6.30 uur ipv slapen tot 8.00 uur) -tas inpakken -handleiding schrijven (ja... mn moeder snapt het nog steeds niet whaha!) -onderstel, buggie inzet Terwijl ze, toen mn nichtjes en neefjes klein waren, ze wél daar naar toe gingen. Mijn moeder zegt "dan kan ik tussen door wat thuis doen" Nou.... moeders... hier is ook genoeg te doen En nee... ze hoeft de kiet hier niet te poetsen hoor... maar ze kan het niet laten (bij een ander) Als ik een avonddienst heb dan komen ze wel hier in huis rond 14 uur. En om 16.30 komt mijn vriend thuis. Dan heeft ze vaak wel eten gekookt.
Ja ik begrijp je volkomen! Hier is het precies het zelfde... Maar het is wel zo als we hun daar heen brengen dan kunnen wij de volgende dag ook uitslapen... Schoonzus+buurmeisje passen hier regelmatig op als we naar vrienden gaan en opa's en oma's 1 keer in de maand hooguit! Maar het is wel zo dat we om de beurt bqq'en. En de andere opa en oma (die op een appartement wonen) geregelt hier heen komen omdat het best een rompslomp is met twee kids van 7 maanden en een van 18 maanden...
Hier breng ik haar ook altijd naar m'n ouders. Nu past m'n moeder af en toe eens op. Ik heb via marktplaats een campingbedje gekocht wat daar staat, m'n moeder had nog wel een dekentje en heeft eventueel ook wel een slaapzak. Maar meestal geef ik haar eigen mee. Speelgoed hebben m'n ouders ook wel. Wat spullen nog van ons van vroeger en af en toe koopt ze eens wat. Luiers heb ik voor de zekerheid daar wat liggen als ik eens vergeet wat mee te geven. Maar ik vind het verder wel meevallen met gesleep. Mijn ouders komen hier bijna nooit, ga meestal naar hen toe. Zij hebben ook een boerderij en Danique vindt dat geweldig.
Mijn moeder past 1 dag per week op.Die heeft zelf een campingbedje,slaapzak,knuffel,box,flesjes,leperltjes,kinderstoel(1 die op de normale stoel kan van bambino erg makkelijk)Wandelwagen nam ik alleen mee met mooi weer als ik wist dat ze ook echt ging wandelen.Na 3 maanden mag een baby in de buggy en die ligt nu standaard in de auto.Mijn schoonouders hebben ook een box,kinderstoel en campingbedje aangeschaft.De rest neem ik altij mee als ze daar heen gaat. Als we een feestje/bbq hebben leggen we de kleine daar op bed en als ze geen camopingbedje hebben nemen we dat mee.Is niet zoveel gedoe hoor vind het wel mee vallen,en ik vind het heerlijk om een keertje thuis weg te zijn. Je moet er in het begin even aan wennen maar ik zie nu bij mezelf dat het allemaal vanzelf gaat.
Ik werk 3 dagen. Op wo. past mijn s.zusje op. Liza gaat de avond ervoor daarheen, blijft daar slapen en ik haal haar wo.middag op. Wij hebben ons campingbedje daar staan en als ik hem nodig heb (dat is zelden en dat weet ik van tevoren), dan neem ik hem mee en de volgende week weer terug. Op do. komt s.moeder hierheen 's ochtends. Lkza kan dan uitslapen en als ze wakker is en aangekleed e.d., neemt s.moedef haar mee naar huis. Zij hebben alles zelf (ledikant, kinderstoel, speelgoed...). Op vr. breng ik Liza naafmijn moeder. Zij kan niet naar ons komen, want ze past ook op mijn neefje. Ook zij heeft alles zelf (ledikantje, kinderstoel, speelgoed...). Alle benodigdheden doe ik de avond van tevoren in de luiertas (luiers, doekjes, voeding, drinken...), dus geen gestress 's ochtends. Ik vind het prima zo en snap heel goed dat degene die oppast niet heel de dag in mijn huis wil zitten. Als s.moeder hier komt, maakt ze schoon en strijkt de was Maar heel de dag in een 'ander' huis zou ik ook niet fijn vinden. Ik ben allang blij dat we het zo kunnen oplossen. W.b. de bbq, ik zou er toch een keer over praten. Lucht vast op en anders loop je er nog tijden mee rond...
heb je dat dan met ze besproken, als je dit aangeeft kunnen ze er rekening mee houden, en als ze dat niet willen zou ik zeggen jammer, maar dan komen we niet eten
Ik heb het besproken en nu gaan ze de bbq heel vroeg doen zodat wij op tijd naar huis kunnen. ook heel lief natuurlijk, maar toch anders..
als ik avonddienst heb en 's middags moet beginnen komt mama hier heen. Als ik dagdienst heb (bijna nooit) dan brengen we Mart naar mijn moeder. Maar mams heeft wel alles in huis, babykamer,stoeltje etc dus ik hoef alleen de luiertas mee te nemen
Ik ben geloof ik wel heel erg verwend...zowel mijn ouders als mijn schoonouders hebben alles in huis. Allebei een baby en een peuterkamer, 2 kinderstoelen, een box, voor- en achterzitje op de fiets, heel veel speelgoed, kopen zelf kleertjes, luiers, luierdoekjes, eten, snoepjes, hebben flessen...echt alles. Ik hoef alleen mijn kinderen mee te nemen. (Mijn schoonouders hebben zelfs een buggy). Het enige wat ik doe is de kleertjes iedere keer herverdelen, dit hoort bij mijn ouders, dit bij schoonouders en dit thuis. En ik neem "mijn" kleertjes daar weer gewassen mee. Luxe he?! Maar zouden ze dit niet hebben, dan zou ik het er zeker zelf neerleggen, ik verwacht het iig niet van ze. Ook probeer ik ze dmv andere dingen te bedanken voor deze enorme luxe. Oja en feestjes, etentjes zijn idd vaak bij hen thuis. Maar kerst bijvoorbeeld vieren mijn schoonouders voor het gemak bij ons. Ik zou het oppassen laten zoals het is, ik kan me voorstellen dat het voor hen fijner is om thuis te zijn. Over de feestjes zou ik het wel een keer hebben, dat het afgewisseld kan worden. Succes!
Ik vind het heel normaal dat als iemand voor je oppast dat het voor hen dan 'makkelijk' wordt gemaakt. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje ondankbaar om daar over te klagen (heb het niet over het bbq-en etc. alleen oppassen). Ik voel heel sterk dat mijn dochter mijn/onze verantwoordelijkheid is en als iemand me af en toe wil helpen is dat alleen maar fijn. Als je het over vroeger hebt: Opa en oma kwamen vroeger ook idd bij ons oppassen, maar dat gebeurde maar een paar keer per jaar en zij mochten ons verwennen ipv dat ze ons op moesten voeden. Verder werd er bij ons in de familie vooral door de kinderen voor de oudere ouders gezorgd niet meer andersom. Ik werk(te, nu even niet) in de zorg en zie zoveel mensen van mijn ouders generatie en ouder met een mindere gezondheid die de kleinkinderen voor x aantal dagen in de week hebben, terwijl dit (te) veel van ze vraagt maar ze klagen er bij de kinderen niet over (dat doen ze bij mij) omdat ze de kinderen graag willen helpen 'en die hebben het ook zo druk' en terwijl wij hard nadenken of we nog wel een 2de of 3rde kind erbij willen/kunnen, gaan we er maar gewoon vanuit gaan dat oma vast ook nog wel op een 6de kleinkind kan passen. Ik weet dat grootouders het vaak ook heel leuk vinden om bij hun kleinkinderen te zijn, maar ze doen vaak echt heel veel voor ons en daar mogen wij best soms best wel een beetje meer dankbaarheid voor tonen.
Afwisselend; ga ik overdag ergens heen of werken dan breng ik haar naar mn ouders. Bedje, kinderstoel, box, luiers, billendoekjes, diksap, flesvoeding, koemelkvrije boterhammen etc liggen daar ook. Dus geef ik alleen haar knuffel en kleertjes mee. 's Avonds komt er hier iemand oppassen want het heeft geen nut om haar weer uit bedje te halen, dan is ze namelijk wakker en verdrietig en slaapt ze niet zomaar verder.
IIk vind het wel een verschil of ze voor geld oppassen of niet. Zo ja, dan vind ik dat je zelf ook wel wat mag willen en vinden. Mijn moeder past 1x per week (gratis) op. Ik zet alles klaar, maar zij heeft zelf een bedje en slaapzak. Ook heb ik een tuitbeker daar neergezet en heeft ze zelf speelgoed. Fruit geeft ze van haar zelf. En voeding en warme hap geef ik mee. Net als reserve kleding, luiers, knuffel, fles, enz. Maar we wonen 30 min bij elkaar vandaan, dus komt ze mijn zoontje wel ophalen. Want als ik voor half 8 of 8 uur de kleine nog moet brengen, dan neem ik hem liever mee naar het kdv waar ik werk. Mijn moeder vind dit ook geen enkel probleem en biedt ook vaak aan om hem terug te brengen. Maar vaak halen we wel zelf op. En als ze soms maar een halve dag moet oppassen, dan blijft ze bij ons. Over uitjes.. Ja soms vind ik het handig als ze bij ons komen met bepaalde afspraken. Maar dat gaat niet altijd. Dan nemen we Simon mee en gaat hij bij een ander naar bed. S'avonds er weer uit en thuis weer lekker verder slapen. Ik vind het soms wel zielig, maar hij lijkt er geen last van te hebben. Ik vind niet dat je moeilijk doet. Misschien kun je het eens aangeven? Maar ik denk ook dat mensen soms graag ook wel eens ergens anders een bbq houden, geven of krijgen dan alleen bij jullie thuis. Een kind is niet de enige reden waarom je niet de deur uit zou willen of kunnen.
Mijn moeder past een dag op en heeft alles. Ik neem alleen een koesdoekje mee en haar tuitbeker, vroeger een flesje gekolfde melk. Maar ze heeft geen auto thuis dus ik breng haar. kwartier rijden als het rustig is.
ze komen altijd bij ons thuis oppassen....kan me niet meer herinneren dat de oudste naar oma ging voor een dagje oppassen. is goed mogelijk hoor want hij heeft zijn eigen kamer daar maar het is zo een beetje vanzelfsprekend geworden dat ze hierheen komen.
me ouders passen op woensdag op en ik breng haar dan in der pyama en nog niet gegeten daar heen. we eten er savonds mee en dan gaan we naar huis ze doucht die ochtend ook met opa ze heeft daar haar eigen kamertje en veel speelgoed
Ons zoontje gaat 1 dag in de week naar mijn moeder. Ik heb voor hun een bedje en box gekocht, zorg voor luiers en flesvoeding. Ook heb ik bijv een flesje, slabbetjes, hydrofieldoeken ed voor hun gekocht, zodat ik het zelf niet iedere keer mee hoef te nemen. Nu hoef ik alleen de kinderwagen, maxicosi en kleertjes mee te nemen. Speelgoed heeft mijn moeder voor een groot deel nog van ons bewaard, dus dat wordt na 25 jaar weer hergebruikt Mijn moeder is gewoon liever in haar eigen huisje als ze oppast, en dat snap ik ook best. Voor ons scheelt het veel geld dat hij niet naar het kdv hoeft, dus heb het er met alle liefde voor over dat we het op deze manier oplossen. We brengen hem trouwens naar mn moeder en zij brengt hem weer naar ons.
Mijn schoonmoeder en mijn moeder passen bij ons thuis op....vinden ze zelf ook makkelijker, zodat ze alles bij de hand hebben. Mijn moeder heeft geen auto en moet een uur fietsen voor ze bij ons is dus die blijft altijd bij ons thuis oppassen. mijn schoonmoeder woont op 10 minuten met de auto bij ons vandaan en die gaat over een paar maanden bij haar thuis oppassen maar dan komt ze onze meid zelf halen omdat ik geen rijbewijs heb en mijn man is al heel vroeg de deur uit. ze zorgd dan zelf voor een autostoel, campingbedje, wipstoel etc. ik zal dan alleen een tas moeten inpakken voor die ééne keer per week. Maar voorlopig wordt er bij ons thuis dus opgepast.