ik ben ook meteen met de fles begonnen... kwa stuwing heb ik er 1 dag last van gehad...dit was zo rond dag drie na de bevalling...als je gata douchen vooral niet zo staan dat de douchstralen op je boezem terecht komen...die veroorzaakt namelijk eht toeschiet reflex wat niet hebben wilt tevens ben ik de 1e week na de bevalling met bh aan onder de douche gegaan...dit had de kraam als tip en hielp goed!Verder gewoon een goede bh overdag dragen...das echt het halve werk..! Ik henb gevraagd naar iets wat stuwing tegen gaat, maar dit doen ze hier niet meer...Maar het valt allemaal echt reuze mee hoor! Stuwing was bij mij maar 1 dagje succes!
Poeh, dan hebben ze je goed bang weten te maken voor stuwing zeg! Opbinden is trouwens een heel slecht advies, omdat dat stuwing juist in stand houdt. 2 weken last is heel zeldzaam, meestal is het een dagje, sommigen hebben er zelfs helemaal geen last van, en omdat je toch geen bv geeft kun je flink pijnstillers innemen.
Hier hetzelfde, behalve dat ik geen bh aan heb gehad met douchen en dat ik meteen borstvoeding ben gaan geven en nog geef. Volgens mij maakt de stuwing geen verschil of je nu wel of geen borstvoeding geeft.
Ik heb ook Dostinex gekregen na de bevalling. En geen last van stuwing of andere nare bijwerkingen die hier beschreven staan hoor. En wel om de volgende reden; Dostinex ofwel Cabergoline; Bijwerkingen wanneer gebruikt voor het Onderdrukken lactatie: bij circa 14% zijn lichte tot matige bijwerkingen gemeld: meest frequent: duizeligheid/vertigo, hoofdpijn, misselijkheid, slaperigheid, buikpijn. Voorts zijn braken, syncope, asthenie en opvliegers gemeld. Niet meer en niet minder. Je krijgt er geen borstkanker van, en je wordt er niet depressief van behalve wanneer je in de anamnese last hebt gehad van psychotische episodes. Dan kun je er van gaan hallucineren. Er zijn nog meer bijwerkingen maar die gelden voor chronisch gebruik. Indien je interesse hebt mail ik je per pb er meer info over. groet ps paracetamol kan vervelendere bijwerkingen hebben
Daar heb je het waarschijnlijk ook voor gekregen, het is natuurlijk om ervoor te zorgen dat er geen moedermelk aangemaakt wordt, en dan krijg je natuurlijk ook geen stuwing. Geen melk = Geen stuwing . Wat betreft die bijwerkingen etc kan je ook een kijkje nemen op deze site. Even de naam intoetsen en je krijgt een hele uitleg!
haha bolbuikje dat klopt , daar heb ik het voor gekregen en het heeft zijn werk gedaan. De bijwerkingen komen van die site vandaan. De enige betrouwbare wat mij betreft. Alleen heb ik het stukje voor lactatieremming postpartum eruit geknipt. Al de rest is niet van toepassing hier. groet
Dacht al dat het daarvan daan kwam ! Dat is een super site , alleen soms nogal moeilijke benamingen. Maar dan vraag ik gewoon ff uitleg aan mn vriend, die al die gekke woorden wel kent.
Van dezelfde site: Indicaties Voorkómen of onderdrukken van lactatie post partum indien er een dringende reden bestaat en algemene verpleegkundige maatregelen niet aangewezen zijn. M.a.w. niet altijd gebruiken. Om deze reden staat in veel ziekenhuisprotocollen vermeld dat het alleen bij nare dingen gebruikt moet worden, kindje dood, mama psychose of andere ernstige aandoeningen. NIET omdat iemand geen zin heeft in stuwing.
Dat ben ik met je eens, stuwing hoort bij het krijgen van een kindje, net als bloedverlies en andere onaangename dingen. En niet alle onaangename dingen in het leven moet je altijd proberen weg te nemen. En ik denk aan de reacties te zien , dat wanneer je een kindje niet aanlegt het vaak best mee zal vallen; immers; wanneer iemand juist wel borstvoeding wil geven is het zelfs soms moeilijk om de voeding op gang te krijgen.
Het al dan niet geven van dostinex staat niet in een protocol zoals jij beweert. Het hangt af van je arts. Verder kun je ook lezen dat al die nare dingen die jij opsomde er niet tussen staan. Geen borstkanker en geen depressie. Deze site wordt niet gesponsord door nutricia of weet ik veel welk ander merk kindervoeding dus die vlieger gaat hier ook niet op. Dit is een betrouwbare eerlijke site.
Het lijkt soms alsof je nare dingen zou verdienen omdat je geen borstvoeding kiest? En ja, ik heb wel borstvoeding gegeven (wel al 3,5 jaar geleden) Vind de toon in deze discussie nogal vreemd worden naar het einde toe.
volgens mij is het gebruik van medicijnen, welk medicijn dan ook; heel simpel ( en ik praat hier vanuit mijn beroep) Gebruik alleen medicijnen wanneer nodig, het lichaam kan zelf ook heel veel. Ik zou zelf niet op voorhand kiezen voor medicatie, hoe minder hoe beter.
nee, je verdient geen nare dingen als je voor fv kiest, maar daarom is het wel aan te raden je lichaam z'n werk te laten doen. Dit bedoel ik helemaal niet raar of zo. Het is gewoon verstandiger. net zoals je bijvoorbeeld bij hoofdpijn niet meteen een paracetamol slikt, maar kiest voor rust.
welk is dan jouw beroep als ik vragen mag? Want je wilt dit weten vanuit beroepsoogpunt. Ben gewoon nieuwsgierig.
Er wordt naar mijn weten ook gezegd dat je dezelfde ongemakkelijkheden moet ondergaan als je wèl borstvoeding geeft. Dus waar je het verdienen van nare dingen als je gèèn bv geeft vandaan haalt, geen idee.... Hier heb ik het ook puur natuur gedaan. Stuwing duurde maar 2 dagen en ik had heel veel melk. De ergste pijn masseerde ik weg, of ik zette heel even de kolf erop, omdat het echt strakke gevoel weg te krijgen...Geen pilletjes, paracetamol oid, maar even "doorbijten"..
Goed, dan zal ik het wel verkeerd begrepen hebben zeker Stuwing kan wel rot zijn... Mijn borsten zijn helemaal misvormd en gestriemd sinds ik stopte met borstvoeding.
ik begin net, vandaar dat ik de vraag hier ook stelde. Daarnaast is wat je in de theorie hoort en wat er in de praktijk gebeurd vaak verschillend. Daarom wilde ik het graag horen van ervaringsdeskundigen, zonder meteen teveel prijs te geven over het hoe en waarom. ik hoop dat je het nu beter begrijpt
Het kan idd aan de arts liggen, maar het kan ook zo zijn dat het in het ziekenhuisprotocol is opgenomen. Zo kan het zijn dat de arts het voor wil schrijven in zowel situatie A als situatie B, maar dat het ziekenhuisprotocol zegt dat het in situatie A niet mag worden voorgeschreven en is situatie B wel mag worden voorgeschreven. Als arts zul je dan voordat je je contract tekent daarvan op de hoogte moeten zijn, en het ziekenhuis ervan op de hoogte stellen of jij als arts daar in mee wil gaan (de verantwoordelijkheid wil dragen). Dat lijkt mij eerlijk gezegd ook het beste hoor . Gewoon zo doen, zo vreselijk erg is die stuwing ook weer niet hoor! Ga je echt niet dood aan! 8) Aha, vandaar je vragen. Succes met je opleiding verder nog! Ps. die site die ik eerder noemde is dan misschien, gezien je opleiding, ook wel interesant voor jou .