Mijn zoontje drinkt sinds gisteren als een gek. Hij ging ook de hele nacht door (5+ voedingen, ben maar gestopt met tellen. ) en vanochtend ook al 3 voedingen voor 12.00 uur. Niet normaal! We waren juist op een schema van 3 voedingen overdag, 1 voor het slapen gaan en dan nog 1-2 in zijn slaaptijd. En hoopten dat die nachtvoedingen er ook af zouden gaan. Nu drinkt hij weer voor 10. Ik heb duidelijk te weinig. Gisteren heeft hij ook nog een flesje op van 110 cc toen ik er even niet was (vlak voor ik wegging had hij nog gedronken) en ik heb maar 70 cc gekolfd hiervoor in de plaats. En nog had hij niet genoeg. Kan dat, regeldagen als je kind ouder dan 6 maanden is? Qua vaste voeding eet hij nog bijna niets. Ik krijg het er niet in, al blijven we het uiteraard aanbieden.
Al 3 nachten bal.... We zien ieder uur. Drinkt langdurig als een gek. En dan 's morgens nóg een keer. Net gekolfd, maar 100 cc tegen normaal zo'n 240... Ik sta op het punt om er vanavond een fles KV in te stoppen of een bord pap.
He, wat naar! Zou het kunnen dat je ongesteld moet worden en dat je hierdoor een productiedip hebt? Ik heb dat altijd een paar dagen voor tot een paar dagen gedurende de menstruatie. Ik vind het niet gek dat je bij wilt voeden met kv, heb dat ook vaak genoeg gedaan. Aan de andere kant wordt het natuurlijk zo ook weer mooi aangepast op zijn verzoek Heel veel succes!
Mijn kindje is nog niet zo oud, dus ervaring met 6 maanden heb ik niet. Maar volgens borstvoeding.com hebben kindjes gemiddeld regeldagen rond de leeftijd van tien dagen, drie weken, drie maanden en zes maanden.
Ik weet niet of ik ga menstrueren. Heb ik niet gedaan sinds bevalling. Bordje pap gegeven van 90 cc moedermelk die over was van kinderdagverblijf. Met rijstemeel van biobim. Er ging 45 cc in. Inmiddels al 5x wakker en nu komt hij om de 5 minuten huilen!!!!!!! Zit zeker dwars. Overmorgen begint mijn 3-daagse cursus (thuis slapen.) Weet niet hoe ik dat red om om te letten.
6 maanden is inderdaad weer een leeftijd waarop je regeldagen kunt verwachten. Wereld wordt groter, kind ontwikkelt zich sneller...bingo!
Bedankt, Dirksmama.... ik dacht dat ze wat minder hard groeiden en dus de behoefte ongeveer gelijk bleef! Ik ben erachter dat het inmiddels gewoon te weinig is. Hij drinkt als een gek, maar het komt er gewoon niet uit. En hij gaat maar door en door en door en door om het te krijgen. Ik heb ook een melkblaar. Net gebeld met een lactatiekundige. Die zei dat we deze spiraal moeten doorbreken en raadde aan om vanavond een flesje moedermelk van 120 cc te geven voor het slapen gaan. Eventueel nog borst ervoor/erna. Dan kan ik eens goed slapen zodat er melk wordt aangemaakt. Eventueel mijn man naar hem toe laten gaan, zodat ik niet meteen weer de borst te voorschijn haal. De bijvoeding gaat iets beter. Hij is dol op perzik, zijn eerste échte vaste voedsel dat naar binnen ging. Maar hij sabbelt alles op, dus het gaat lángzaam.... ook korsten brood. Lekker sabbelen, maar dan krijgt hij weinig binnen. Vanavond auberginehapje (goed gaar en gepureerd) eens kijken hoe dat loopt.