wanneer alleen op de fiets naar school?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door eliesja, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    De vraag staat er al, wat vinden jullie dé leeftijd om alleen op de fiets naar school te gaan?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ligt nogal aan waar de school staat. En aan je kind..

De wijkschool zie ik kinderen van 6 of 7 jaar al alleen heen lopen en fietsen. Dat kan ook prima, want daar zit geen drukke doorgaande weg.

maar de school waar ik mijn jochie heen wil, zit 2 drukke wegen verderop. De kans is klein dat ik hem ooit alleen laat fietsen. Misschien wel met anderen moeders uit de wijk, dan 1 ze brengt (stuk of 3-4 oudere kids) en de ander ze brengt.

Ik dacht dat kinderen rond de 8 jaar pas redelijk kunnen situaties kunnen inschatten. En spontanes actie tegenhouden(achter een bal de weg oprennen enzo). Maar dan nog kunnen sommige kinderen van 10 dat niet..

3. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Tja ik vind het ook een moeilijk dilemma, denk ook dat het per kind verschillend is!! Hier mag mijn zoon van 8 echt niet alleen naar school fietsen dat is zo'n dromer!! Er gaan al heel wat kinderen uit zijn klas alleen naar school, denk dat nog maar een kwart gebracht word! Ik heb beloofd aan hem als hij 10 jaar is hij alleen mag fietsen.8)

4. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

(Gelukkig) Zit mijn zoon te ver weg op school. Die moet met een schoolbus naar school. Maar de tijd komt wel dat die ook alleen moet> Hou nu me hart al vast:(. Hij is ook nog zo omstuimig. En dromerig. Laten we het daar maar op houden. Maar ooit komt de dag dat we ze toch los laten moeten.,:( En denk dat het hier gebeurt rond zijn 12 de verjaardag. Dus nog twee en half jaar zeker niet.

5. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Mijn oudtse fietst vanaf 7,5 jaar alleen naar school (moeilijke stap voor een moeder :(). Nu zijn we bijna een jaar verder en mag ze alleen naar oma, voetbal, vriendinnentjes, etc fietsen. Ik hou de straat wel in de gaten en wil ik precies weten wanneer ze thuiskomt.

6. tjessia

tjessia Fanatiek lid

1 feb 2009
    2.889
    0
    0
    Mijn dochters fietsen alleen naar de wijkschool, ze moeten 1 vrij drukke weg over, wel met voetgangersoversteekplaats.
    Ze fietsen vaak nog op de stoep, soms niet. Verder mogen ze niet, hier veel dubbele wegen, bussen, trams etc. Mijn oudste mag wel alleen naar het centrum maar dan lopend ivm de drukte op de weg. Het is ong 10 minuten lopen. 1x zijn ze aangereden maar dat was toen ze buiten speelden op de fiets en onverwacht tussen auto's uitkwamen. En dát was super! ze hadden alleen wat blauwe plekken en een platte fiets en dus supergeschrokken en dat zit er nu dus goed in. " auto's zien jouw niet!!!! jíj moet de auto's zien!!!!!"

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    ligt erin idd aan waar de school ligt. Hier was die aan het eind van de straat waarbij ze 1 straat moesten oversteken.
    vanaf 6 jaar liepen ze die paar 100 meter dus alleen..
    nu is school verhuisd en ligt 1,5 km verderop waarbij een paar drukke straten overgestoken moeten wordn.
    ik zie nu de mama's die hun kind eerst alleen lieten gaan ze weer brengen.

8. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    Ik zag vanmorgen mn buurjongens op de fiets voorbij komen.. Die moeten een 6 km naar school toe.. De eerst helft van de route is 60 km maar er word over t algemeen harder gereden..

De oudste word aug. 9 en zn broertje is 6 volgens mij..
    Vanaf Langelille naar Munnekeburen, waar de school staat is er een fietspad aangelegd... dat scheelt wel iets..

9. eliesja

eliesja VIP lid

3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Hier is de oudste dus ruim10. En het is niet ver en over het algemeen het meeste fietspad. Hij moet 1 keer over een rotonde, waar hij ook nog eens voorrang heeft. En dan de straat in waar zijn school staat. Maar hij heeft dus pdd-nos en adhd. Daarom heb ik er wel lang mee gewacht. Maar denk wel dat hij het aankan.

10. Anno niem

Anno niem VIP lid

28 okt 2007
    34.502
    3
    0
    Jor ging op zn 8e zelf op de fiets naar school.

Deel Deze Pagina