Hoe is de planning bij jullie huisarts geregeld?

Discussie in 'De lounge' gestart door Appeltje85, 6 jun 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Draakje01

Draakje01 Niet meer actief

Snap dat je dit graag even had willen laten zien. Ik zou dit op deze leeftijd niet laten drogen aan de lucht.. bij kruipen ed komt er allemaal vuil in. Met wat vette gazen komt het lekker tot rust en kan het gaan genezen.

Flamingooo vindt dit leuk.
  2. mapepejo

mapepejo Fanatiek lid

27 aug 2014
    1.593
    541
    113
    #122 mapepejo, 8 jun 2018
    Laatst bewerkt: 8 jun 2018
    Hier eerst bellen voor een afspraak, bellen kan alleen 's ochtends van 8 tot 9 of 's middags tussen 4 en 5 (voor spoed kan je wel altijd bellen). Dan krijg je de assistente aan de lijn die vraagt welk onderwerp wil bespreken met de huisarts. Een korte zin of woord is voldoende.

Kunt meestal niet die dag terecht of je hebt echt geluk! Vaak wel de volgende dag, maar dan niet altijd bij je eigen huisarts, je krijgt dan een andere (werken er meer in dezelfde praktijk). Wil je perse je eigen huisarts dan kan het soms enkele dagen duren (werken niet allemaal fulltime en zitten dus al snel vol)

Afspraken lopen meestal uit, dus heb al vaker 20/30min moeten wachten in de wachtkamer. Met kinderen erbij geen pretje..

3. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Jee. Ik ben zelf doktersassistente. En nee het is geen spoed.

Maar hier zou ik toch echt wel een afspraak voor dezelfde dag voor geven. Ook als het spreekuur al vol staat.

Ik denk altijd maar zo, als het zó druk is dat dit soort dingen moeten wachten is er iets in de praktijk niet goed geregeld.

Dat is de verantwoordelijkheid van mijn baas de huisarts. Dus is het ook zijn eigen schuld als er dingen buiten het spreekuur om gepland worden.

4. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik heb verschillende huisartsen gehad door verhuizing enzo en bijna allemaal vragen ze waarvoor ik een afspraak wil maken. Vind ik prima hoor, dan weten ze meteen of het snel gezien moet worden of niet en of dat in 10 minuten kan of er meer tijd voor nodig is. Bovendien weet de huisarts meteen waarvoor ik kom.
    Ik kan meestal dezelfde dag terecht.
    Het enige is dat ik nog wel eens een tijd in de wacht sta.

Deel Deze Pagina