hoe waterdicht is aquarium?

Discussie in 'De lounge' gestart door guppekop, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    domme vraag he:D bak is sowiso waterdicht als het goed is, maar ik bedoel of de bovenkant ook waterdicht is. De overgang tussen glas en plastic/kunststof. Komt daar snel water doorheen? Wim roept al 3jaar dat hij aquarium wil hebben dus zit er nu over te denken om voor zn verjaardag te geven. Maar omdat we op het schip wonen zal het water nog weleens gaan slingeren en ik wil niet dat ik elke keer moet dweilen;)

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    In principe loopt het glas iets door achter het plastic maar er staat ook een lijn op tot waar je hem mag vullen en over die lijn gaan is niet aan te bevelen...
    Als hij zelf met wat goede kit even die rand nog dicht kit zal hij wel veel minder snel lekker en het aquarium dus iets meer klots bestendig zijn zeg maar.
    Let wel op dat veel wisselende (zwaartekracht) druk van het water wel kans geeft op springende ruiten (dat wil je echt niet mee maken!).
    Ik zou dus geen joekel van een aquarium nemen maar met een kleintje loop je al een heel stuk minder risico (hoe meer water hoe groter de druk)

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Dit is een hele goede en ik heb werkelijk geen flauw idee. Een aquarium kan je vullen tot een bepaald punt en dan is het het beste als ze waterpas staan. De verhoudingsgewijs goedkoopste bakken kunnen dus al niet (Jewel) want die hebben vaak flappen aan de bovenkant, of een deksel wat eroverheen valt met daarin een soort flap om te voeren. Ik dend dat je dus sowieso een bak moet hebben met afdekruiten.

Deel Deze Pagina