Rel Mexicaanse griepprik

Discussion in 'Films, televisie en nieuws' started by LadyIngrid, Oct 28, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    De mexicaanse griepprik heeft 2 varianten. 1 van GSK en 1 van Baxter. In Duitsland is nu een rel ontstaan omdat de elite, het leger en de politici inclusief Merkel variant toegediend gaan krijgen, terwijl het 'gewone' volk het met de GSK variant moet doen.

Vreemd hoor!

2. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    tja waarom zou dan nou zijn he. Omdat dat vaccin wat wij zouden moeten krijgen gewoon niet veilig is.

3. Loe

Loe Niet meer actief

Stom he. Ik had het ook al gehoord. Absurd. Ik vind het ook raar dat dat gewoon beslist wordt en dat niemand van het gewone volk daar maar iets over te stemmen heeft. Echt heel raar.

4. LadyIngrid

LadyIngrid Bekend lid

Feb 22, 2009
    945
    0
    16
    Het ergste is nog, dat het gewone volk van niks weet! Dit wilden ze in de doofpot houden, maar op 1 of andere manier is het uitgelekt. (gelukkig! want dit is niet eerlijk)

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Logisch toch. DE politiek mag natuurlijk niet dood gaan of complicaties krijgen want die moeten het land besturen.

Vandaar dat die wel een goed onderzochte versie krijgen.

Van het volk zijn er genoeg dus dan maakt het niet zoveel uit 1 of 2 minder mensen.

6. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    als er geen mensen in het land meer zijn om het te besturen kunnen ze die policiti ook gerust die prik geven.

7. music4life

music4life Niet meer actief

Het vaccin tegen Nieuwe Influenza A (H1N1) is veilig om te gebruiken. Dit leiden wetenschappers af uit vaccins die al eerder gemaakt en uitgebreid getest zijn.
    De vaccins tegen Nieuwe Influenza A zijn gebaseerd op modelvaccins die vòòr het uitbreken van de pandemie gemaakt zijn. Deze modelvaccins zijn al bij mensen en dieren getest op werking en veiligheid. Bij het ontwikkelen van de modelvaccins is gebruik gemaakt van de reeds jarenlange ervaring met seizoensgriepvaccins. De modelvaccins zijn door internationale overheidsinstanties goedgekeurd en geregistreerd.
    Werking
    De nieuwe vaccins zijn bijna gelijk aan de modelvaccins. Daarom verwachten wetenschappers dat ze dezelfde werking hebben en dat ze even veilig zijn als de modelvaccins. In Nederland gaat het om de vaccins Focetria (Novartis) en Pandemrix (GlaxoSmithKline).
    Bijwerkingen vaccin
    De bijwerkingen van de nieuwe vaccins zullen ook vrijwel hetzelfde zijn als die van de modelvaccins. In de bijsluiters van de vaccins (Focetria en Pandemrix) staan de verschijnselen die mogelijk na de vaccinatie kunnen optreden. Hierin staat ook hoe vaak bepaalde verschijnselen kunnen voorkomen: vaak, soms, zelden of zeer zelden.
    Adjuvans
    Focetria en Pandemrix bevatten een hulpstof die het effect van het vaccin verbeteren. Zo’n hulpstof heet een adjuvans. Voordat een vaccin wordt geregistreerd, moet een fabrikant aantonen dat het adjuvans werkzaam en veilig is. Dit gebeurt ondermeer met behulp van dierproeven. Zonder dit bewijs volgt geen registratie. Het adjuvans in Focetria wordt sinds 2000 gebruikt in het seizoensgriepvaccin van Novartis. Het adjuvans in Pandemrix is in klinische studies bij mensen getest.
    Bijwerkingen adjuvans
    Het adjuvans in het vaccin kan ook bijwerkingen geven. De meest voorkomende bijwerking van een adjuvans zijn lokale verschijnselen, zoals roodheid, zwelling en pijn rond de injectieplaats. Verder kan het adjuvans ook een rol spelen bij de eventuele andere bijwerkingen van een vaccin, zoals koorts en algemene malaise. De meeste reacties verdwijnen zonder behandeling binnen een paar dagen.
    Controle
    Als het vaccin is goedgekeurd en geregistreerd, kan de fabrikant het vaccin gaan leveren. Elke partij (batch) vaccin wordt vervolgens nog gecontroleerd op kwaliteit door nationale controle-laboratoria (OMCL) in de Europese Unie. Pas na deze controle mag het vaccin gebruikt worden.
    Aanvullend onderzoek
    Wanneer het vaccin eenmaal in gebruik is, houdt het onderzoek niet op. Net als bij de seizoensgriep blijven wetenschappers aanvullend onderzoek uitvoeren naar de werking en veiligheid van het vaccin. Het Nederlands Bijwerkingen Centrum Lareb inventariseert eventuele bijwerkingen die gemeld worden door onder andere huisartsen, gezondheidsmedewerkers en patiënten. Daarnaast zijn de fabrikanten van de vaccins verplicht om maandelijks alle bijwerkingen, die wereldwijd bekend zijn, aan de Europese geneesmiddelenautoriteit (EMEA) te rapporteren.

8. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ja maar die van de politiek zijn net IETS veiliger en meer getest, ;)

9. je had dat ook met het vaccin tegen kinkhoest, er was een mildere variant die minder bijwerkingen had, en hier in nederland gebruikten ze nog de sterkere variant ( inmiddels gebruiken ze overal dezelfde.

Ik denk dat er uiteindelijk wel een vaccin komen wat voor iedereen gelijk is....

10. music4life

music4life Niet meer actief

ik ben eigg best bang voor de griep,,voor mn meisje
    pfff moet er niet aan denken
    is het nodig dat ik zo bang ben

11. Edge

Edge Fanatiek lid

Mar 30, 2009
    4,833
    478
    83
    Female
    Haarlemmermeer
    Ik snap wel dat je bang bent hoor, ik begin nu toch ook wel een beetje de kriebels te krijgen. Ik weet ook nog niet of ik me moet laten inenten of niet...vind het erg moeilijk om daarover te beslissen.

12. Seth

Seth Niet meer actief

nou weer twee gezegden die ze kunnnen schrappen...

"voor de dood is iedereen gelijk" en
    "gezondheid kun je niet kopen".....

maarja eigenlijk wist ik dat al....

13. Elmo

Elmo Niet meer actief

Toch ga ik dit topic sluiten.
    Ze schieten nu, begrijpelijk, als paddestoelen uit de grond en dat is toch niet de bedoeling.
    Ik verwijs iedereen naar de Mex. griep topics bij Gezondheid.
    Elmo

Share This Page