Hallo dames, ik heb een schoonmaakster nodig, woon in regio Den Haag. Ik wil liever niet via een bedrijf of website zoeken. Dus, misschien kennen jullie iemand die een schoonmaakster en betrouwbaar is? Of hoe hebben jullie meestal een schoonmaakster gezocht? We willen graag dat ze 2 dagen per week (2 uur per dag) komen. Een dag is voor 1 badkamer en 1 wc schoonmaakt, en andere dag is voor ramen lappen, deuren afnemen, of wasgoed strijken. En hoeveel moet ik betalen tegenwoordig? Betallen jullie haar elke keer ze komt?
Denk ergens tussen de 10 en 15 per uur Ik zelf denk dan doe ik het wel die 2 uurtjes ipv op mijn mobiel hahaha Nee zou heerlijk zijn alleen financiëel niet mogelijk hier
Ik maak ook ergens schoon en krijg 12,50 per uur voor in totaal 2 uurtjes per week. Dus wekelijks verdien ik 25 euro, dat is een mooi zakcentje. Ik denk dat als je een advertentie op marktplaats zet, of je zoekt zelf of iemand er een advertentie op heeft staan, dan moet het zo lukken denk ik. En of iemand betrouwbaar is, dat weet je nooit van tevoren natuurlijk. Ik zou die persoon dan gewoon uitnodigen op de koffie, en als het goed op je over komt, eventueel eerst een keer laten proef draaien...
Lees even mee, ben ook op zoek. Doe dit vooral via via, heb gehoord dat de beste huishoudelijke hulpen zo aan hun adresjes komen. Ik reken op 12,50 per uur, en denk hier in huis ongeveer 3 uur nodig te hebben per week. Is het eigenlijk normaal om een soort van koffiepauze tussendoor te doen? Ben je dat verplicht voor die paar uurtjes weet iemand dat?
Hier maakt een vriendin schoon. Lekker vertrouwd, 12,50 per uur. Ze komt ook 2 uurtjes en dat is voor ons lang zat. Als ze er is drinken we thee en dan gaat ze aan de gang.
Onze schoonmaakster komt 4 uur per week en we betalen haar 13 euro per uur. Via via zijn we in contact gekomen met twee schoonmaakster en toen hebben we met beiden een gesprek gehad en een besluit genomen. Nog steeds heel tevreden mee. Wij drinken wat aan het begin en tussendoor ook nog een korte pauze, wat ik wel tetecht vind bij 4 uur.
Madeliefje, mag ik vragen hoeveel ze in die vier uur doet? Aantal verdiepingen badkamers etc? Vind het moeilijk in te schatten hoeveel tijd iets kost..
Bij ons kwam de buurvrouw van mijn ouders. Eerst voor 10 per uur. Daarna voor 30 voor 2,5 uur. In die tijd deed ze stofzuigen boven en beneden, prullenbakken legen, wanneer nodig de vaatwasser uitruimen, badkamer grote beurt en stoffen bovenverdieping of keuken grote beurt en stoffen benedenverdieping. Toilet beneden ook elke keer. Vask deed ze ook nog iets extras. Wij deden de spullen klaarzetten en zij hing de doekjes ook altijd nog netjes te drogen. Ik zette altijd wat te drinken klaar voor haar. Pauze nam ze nooit. Had wel gemogen, maar ze heeft dat nooit gedaan. Had haar zo graag nog over de vloer gehad, maar wij zijn verhuisd en ze kan hier qua afstand niet naar toe komen. Wij waren zo tevreden over haar dat ik eigenlijk geen ander wil
2 uur voor 1 badkamer en 1 wc? Erg veel tijd! Hier een schoonmaakster die 2 uur per week komt. Vandaag: stoffen beneden, openslaande deuren, dweilen beneden, 2 wc's en een wastafel. Betalen 12,50 per uur en betalen elke keer dat ze er is.
Wij hebben haar ook via via gevonden. Ze komt om de week 3 uur, dus we houden tussendoor ook zelf wel wat bij. Ze doet elke keer de badkamer en wc, stoffen, zuigen en dweilen boven en beneden, frontjes, tegels, aanrecht en fornuis in de keuken en als ze tijd over heeft pakt ze er vaak nog een klusje bij (koelkast, oven, ramen, deuren). We betalen 15 euro per uur Ze raast echt als een malle het huis door dus ik zorg altijd dat ik even een paar minuutjes klets en dan lekker even boodschappen ga doen met de kinderen, zodat ik niet in de weg loop (als ik niet aan het werk ben)
Er is niks verplicht want ze werkt niet onder een CAO. Maar in de 3 uurtjes staan ploeteren vind ik wel dat ze een kwartiertje mag rusten. Ben zelf ook schoonmaakster geweest en deed dat ook. Zette het theewater op en intussen pakte ik de vaatwasser uit of maakte een kastje schoon terwijl het water stond af te koelen. Ging dan 10-15 minuten zitten, even een tijdschrift doorbladeren en ging weer verder.
Wij hebben een koopjeshoek Facebook pagina voor onze wijk en daar heb ik een oproepje geplaatste. Kreeg echt een berg reacties. Zo onze schoonmaakster gevonden. Ze komt 3 uur per week en wij betalen 12,50. In die 3 uur doet ze slaapkamers stoffen, woonkamer en verdieping zuigen en soms ook dweilen, toilet, badkamer en gasfornuis en afzuigkap en vaak nog extra zoals ramen lappen, deuren afnemen of keukenkastjes ofzo. Echt superblij mee!
Via mijn zus eentje gevonden. Ze komt 2 uur in de week (beneden stofzuigen, dweilen, stoffen. Boven stofzuigen, dweilen, badkamer en 2 wc's. Ze komt altijd wanneer ik er niet ben. Vind ik prettiger zo.
Natuurlijk! Ze doet; - De wc beneden - De keuken - Stofzuigen boven en beneden - Dweilen beneden - Stof afnemen - Badkamer, ook dweilen - Nieuw beddengoed op de bedden Als ze tijd over houdt, doet ze extra dingetjes. Zoals een aantal keukenkastjes schoonmaken of de koelkast bijvoorbeeld. Opruimen, strijken en de ramen etc hoeft ze niet te doen. Ik zorg altijd dat ik die (het grootste gedeelte van die) uren weg ben met de kinderen zodat zij lekker haar gang kan gaan.
Bij ons komt er iemand 1x per twee weken 2 uur. Ze is echt geweldig, we hebben haar via een subsidie-regeling gevonden hier in de stad. Wij betalen 10 euro per uur en door de subsidie krijgt ze toch haar volledige salaris. In die 2 uur doet ze het volgende: - badkamer - toilet - huiskamer stoffen en de vloer stofzuigen en dweilen - keuken poetsen - iets extra's, als ramen lappen, afwas, kinderspeelgoed schoonmaken etc. Omdat ze eens in de twee weken komt, houden we zelf ook het huis wat bij, maar zij doet echt de grote klussen. Heerlijk
Onze schoonmaakster komt via een bureau. Wij betalen 15 euro per uur. Ze komt 3,5 uur per week en doet dan: - Alle bedden verschonen ( 4 bedden). Ze zet meteen de eerste was aan. - 4 slaapkamers nat afnemen. - Washok schoonmaken - 3 verdiepingen grondig zuigen en dweilen ( bedden aan de kant, alles omhoog etc) - De wc beneden - De deuren boven afnemen - Alle prullenbakken verschonen - Ze werkt al het strijkgoed weg. ( is nooit zo heel veel) Beneden afnemen, keuken, badkamer en deuren doe ik zelf iedere week. Ze komt 1 x per 6 weken extra voor grotere klussen zoals alle ramen lappen, keuken binnenkant uitsoppen etc.
Goed om te lezen allemaal, geeft me toch een beetje een beeld wat ik kan verwachten! (En wat ik een beetje bij moet stellen 😉