weer zwanger na miskraam/ curettage?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Jillz, 16 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jillz

Jillz Actief lid

18 feb 2012
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

Eigenlijk zou denk ik iedereen willen hier nooit wat te moeten neerzetten!
    Ook ik heb in april na 10 weken een mk gehad. Ook moest ik een curettage omdat het kindje er niet uit kwam. Na mijn curettage zwangerschapstest gedaan en deze was weer negatief. Dan wist ik zeker dst er geen hormoon meer in mijn lichaam zat. Na vier weken toch alweer ongesteld geworden en sinds juni heb ik weer het gevoel dat het raak is. Zelfde klachtjes als bij mijn eerste zwangerschap! Heb altijd een c. Gehad van 28 of 29 dagen en nu 14 juni niet ongesteld geworden. Dus test gedaan... Kruitvat 2v5. Binnen 5 min kwam er naast de controlw streep ook in het test vensyer een licht roze streepje te staan. Maar dus wel licht! Toch zie je het gewoon!
    Nu vraag ik me dus af, zoy het alweer zo kunnen zijn? Zo snel na alles? Was de eerste keer ook na 1 keer zonder direct zwanger.
    Ik vind het alleen nu al doodeng!!

Groetjes! En sterkte voor iedereen!

2. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ja dat kan.
    Ik was meteen daarna weer zwanger en het gaat goed.
    succes!

3. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Dat zou geweldig zijn voor jou!!!
    Ik ben 2 juni gecuretteerd na een missed abortion (11 wkn). Ik wil ook zo graag weer, maar vind het ook eng.
    Je kunt er dan wel weer vanuit gaan dat je zwanger bent, ookal is het streepje licht. Je hebt immers eerst een negatieve test gehad.
    Ik kan me voorstellen dat je het doodeng vindt. Na hoe lang ben je weer begonnen met klussen? Ik vind dat ook eng, omdat het nog gevoelig is.
    Nog een vraagje....hoelang was bij jou je BM wat gevoelig? Het is bij mij nu 2 weken geleden en voel soms nog steeds een drukkend gevoel.

@ Sandana: Wat geweldig om te lezen dat het ook zo kan gaan. Ik ben helemaal panisch geworden na de curettage. Ik was de 2e ronde zwanger toen ik het ging proberen. Heel onbezorgd. Nooit over nagedacht dat het mis zou kunnen gaan. En dan gebeurd het......Heel rot, maar het is niet anders. We gaan weer verder. Nu ben ik alleen bang dat ik iets van Asherman ofzo krijg...omdat ik allemaal van die verhalen hier lees.
    Fijn om te lezen dat het ook zo kan gaan!!!
    X

4. Jillz

Jillz Actief lid

18 feb 2012
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ loesje, wat naar voisyor je :eek:( ik heb na mijn curettage eigenlijk geen last gehad van mijn baarmoeder. Had alleen wat opgezette buik..drukkend gevoel. Dus ben daar echt heel blij mee. We zijn weer begonnen met klussen toen ik geen bloedverlies meer had. Mijn gyn en vk zeiden dat het gewoon weer kon. Je lichaam weet namelijk zelf heel goed of het weer klaar is voor een zwangerschap. En zo ja dan word je het dus. Ik ben nooit bezig geweest wanneer mijn vruchtbaarste periode is. We doen altijd maar wat eigenlijk! Ik was dus wel weer netjes ongesteld na 4 weken na curettage. En nu waarschijijk dus weer zwanger. Klinkt allemaal als een ideaal plaatje na alles.maar idd wat je zegt het is doodeng . Je verwacht geen mk en dan gebeurd het toch! Nu worden het dus 12 hele soannende weken! Pppfff morgen ochtend ga ik nog eens testen..kijken of kv test nu duidelijker is. Mijn nod zou de 14e zijn. Ik reken dan vanaf 17 mei dat was 1e dag van laatste ongesteldheid. Ik hoop dat het voor jou ook snel raak is meis

5. Jillz

Jillz Actief lid

18 feb 2012
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit is trouwens de test van op mijn nod. Heel licht dus

Bijgevoegde bestanden:

6. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Die test ziet er wel zwanger uit!!!! Gefeliciteerd!!!
    Ja moeilijke en spannende weken breken aan. Ik hoop echt het beste voor je.
    Hoe was je 1e ongesteldheid? Zelfde aantal dagen als voor de mk? Zelfde hoeveelheid bloed als voor de mk?

7. Jillz

Jillz Actief lid

18 feb 2012
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi ik hoop het ook!
    Die ongesteldheid na curettage was iets langer dan dat ik voor mijn mk had maar niet met veel bloedverlies. Eigenlijk zelfs minder dan wat ik normaal had. Volgens de gynaecoloog kon dat ook omdat je bm helemaal schoon is gemaakt dus is je baarmoederslijmvlies dunner. En als het netjes is gedaan tijdens de curettage heb je dus ook minder last van je baarmoeder na je curettage of tijdens je volgende ongesteldheid. Ze konden ook zien waar het eitje toen was gesprongen dus het was echt een menstruatie en geen nabloeding ofzo. Ben jij nog niet ongesteld geworden?

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ja dat kan zeker en zo ziet je test er ook uit!

Hier ook in de cyclus na de curettage aangeteld en dat prachtresultaat ligt nu te slapen :)

Ik hoop voor je op een hele mooie positieve test, zwangerschap en straks een kindje in je armen!

De andere vraag:
    Hoe was mijn ei standaard pas rond dag 20 en toen was het bloeden (meer bruin de 2e keer, weinig echt bloed) gestopt. Pijn aan mijn baarmoeder heb ik enkel de eerste paar dagen gehad, maar dat was ook zo weg met wat paracetamol.

9. Jillz

Jillz Actief lid

18 feb 2012
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ loki09 dat is lief! Bedankt! :eek:)

10. loesje6

loesje6 Bekend lid

4 mei 2012
    891
    199
    43
    Nee nog niet ongesteld. De curettage was 2 juni, dus is net 2 weken geleden....ze hebben tegen mij gezegd dat het 4 tot 6 weken kan duren voor ik weer ongesteld word. Ik hoop zo dat alles nog goed is en nog werkt, zodat we door kunnen gaan voor een volgende poging!
    Ik heb net een test gedaan en zie dat het hormoon uit mijn lijf is. Hij was negatief! Dat is dus al een goed teken. Mocht ik weer een keer een streepje krijgen, dan weet ik dat het een nieuwe zwangerschap is.....

11. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Jillz
    Ik heb zelf gehad dat ik deze cyclus ineens mijn ei twee dagen later kreeg, terwijl ik normaal altijd stipt op dag 14 mijn ei kreeg. Nu gelukkig wel zwanger. Maar misschien is je streepje daarom nog wat licht, is je ei gewoon wat later langs gekomen...
    Heel veel succes met de eerste 12 weken...

12. Jillz

Jillz Actief lid

18 feb 2012
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankje collo!
    Kan idd wel laat ei hebben. Was bij mijn vorige zwangerschap ook zo idd! Ga nog een test doen..die zou nu 72 uur later dan wel iest donkerder moeten zijn toch?

Geniet van een fijne en goede zwangerschap!!

Deel Deze Pagina