hazeslaapjes bij 12 weken; een fase?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door gies, 18 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Mijn zoontje van 12 weken is nooit een echt goede slaper geweest, maar sinds enkele dagen maakt hij alleen nog maar hazeslaapjes van max. 1,5 uur! Dan is hij ook echt wakker......Ik heb al van alles geprobeerd. Uiteindelijk haal ik hem er uit en na 20 minuten is hij weer moe en dan leg ik hem weer terug en slaapt hij nog eens een half uur tot 3 kwartier tot de volgende fles. Na de fles van 18.00 uur slaapt hij wel gewoon goed.

Ik wordt er moe van...... Is dit een fase, herkent iemand dit?
    Is er iets wat je eraan kunt doen of gewoon wachten tot het ( hopenlijk?) een keer overgaat?

2. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Maximaal 1,5 uur? Dat vind ik wel lang. Nikolai slaapt niet meer dan 30-45 minuten en is dan helemaal weer fris en fruitig.

En 's avonds slaapt hij al helemaal niet. Maar kan bij jou kindje best de 12-wekensprong zijn.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Sprongetje? Kijk eens op oeiikgroei...

4. Anna71

Anna71 Actief lid

31 jul 2008
    269
    0
    0
    Tjee, toen Senna die leeftijd was sliep ze alleen maar slaapjes van hooguit drie kwartier. Dit doet ze nu nog steeds dus hier was het geen fase. Maar hopelijk bij jou wel. Wellicht sprongetje.

Succes

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

1,5 uur is zeker geen hazeslaapje hoor! Ik denk dat je t goed doet met hem; ms wel vermoeiend maar t werkt wel.

6. jewelizz

jewelizz Bekend lid

25 dec 2008
    723
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoi Gies,

Dat doet Bas ook regelmatig hoor, twee keer kort(er) slapen tussen twee voedingen in, in plaats van 1 keer langer slapen. Als hij uitgerust wakker wordt na drie kwartier o.i.d., haal ik hem er ook uit. Dan speelt ie een kwartiertje, waarna hij gaat jengelen/geeuwen en ik hem weer in bed leg.
    Niks mis mee dus!

Anders is het wanneer hij wakker wordt, maar duidelijk nog moe is. Dan laat ik m liggen en probeer ik m weer in slaap te krijgen. Lukt niet altijd (zoals vandaag bijvoorbeeld) :rolleyes:

7. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    ik vind 1.5 uur zeker geen hazenslaapje

ons meisje slaapt al sins ze 2 maanden is ofzo alleen maar kwartiertjes!
    heel soms lukt 3 kwartier maar dat is niet vaak

snachts slaapt ze meestal goed door
    dus vind ik het niet zon groot probleem
    het is af en toe wel vervelend als je net wat in het huis aan doen bent
    maar jah het zij zo

8. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Hier precies hetzelfde...
    ze sliep altijd van 12 tot 3 en soms tot 4 uur non stop...
    Nu slaapt ze steeds een half uurtje en dan huilen om de speen...ze slaapt daarna wel weer maar heel onrustig!
    Is denk ik wel een fase

9. raspberry

O, niet helemaal goed gelezen, maar 1,5 uur is bepaald geen hazeslaapje hoor! Ik wrijf me hier in de handen als ze dat slaapt!
    Thirza sliep hier tot een week geleden niet langer dan een half uur, vaak maar 20 minuten: dat zijn dus hazeslaapjes. Als ze drie kwartier volmaken, hebben ze in principe een slaapcyclus vol gemaakt. Als het goed is slaapt je kind dus ook ongeveer een veelvoud van die 3 kwartier/50 minuten die er voor een slaapcyclus staat... Dat je kindje na anderhalf uur wakker wordt, betekent dus dat hij al even te wakker is na z'n tweede cyclus om direct door te slapen. Om te zorgen dat hij wel doorslaapt zou je kunnen kijken of hij wel voldoende drinkt, (als ze honger hebben, worden ze wakker), misschien is de kamer te licht en slaapt hij wel door als de kamer verduisterd is? Zijn er (teveel) geluiden waardoor hij wakker wordt, die je zou kunnen verminderen? (Je moet niet op kousevoeten gaan lopen, maar als er juist na die anderhalf uur even het een en ander aan lawaai is, word je kindje ook wakker... als je 5 minuten wacht en dat lawaai hebt, slaapt ie er doorheen).

Maar verder: genieten dat je kind zo goed slaapt hoor! Poeh, ik zou ervoor tekenen als Thirza alleen maar slaapjes van anderhalf uur deed! (Alhoewel het sinds de behandeling bij de osteopaat steeds beter gaat, :) Vanmiddag heeft ze 2 uur geslapen weer!)

10. gies

gies Lid

18 sep 2007
    65
    0
    0
    Ja, maar ik moet zeggen dat het vaker 3 kwartier is dan 1,5 uur. dat is echt de max.
    Maar goed, lastig, niet onoverkombaar. Maar ik hoop stiekem toch dat het maar een fase is.....

11. raspberry

Dan zal het wel het 12-wekensprongetje zijn hoor, :) Moet redelijk snel weer over zijn...

Deel Deze Pagina