Hoe is het geregeld met toeslag gastouder en peuterspeelzaal?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door liefebees, 12 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefebees

    liefebees VIP lid

    6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Mijn dochter van bijna 2 gaat 1 dag in de week naar een gastouder. Nu zou ik haar graag vanaf dat ze 2 is ook 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal willen doen. Maar hoe gaat dat met de toeslag? Krijg ik dan toeslag voor zowel de uren bij de gastouder en de uren bij de peuterspeelzaal? En hoe vraag ik dat aan want de uurtarieven zijn natuurlijk verschillend..
    Ik werk tot november 16 uur in de week (1 dag ouderschapsverlof). Daarna ga ik weer 3 dgn werken, 24 uur.
     
  2. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Allereerst: weet je zeker dat je vanuit de peuterspeelzaal ook recht hebt op toeslag? Dat is namelijk niet altijd zo.

    ALs je dat wel hebt: Het maakt niet uit wanneer je de uren opneemt voor de toeslag, zolang je maar niet over de 140% van je werkuren heen gaat. (je mag er wel overheen natuurlijk, maar daar krijg je dan geen toeslag over) De belastingdienst vraagt er niet naar wanneer je die uren afneemt.
     
  3. liefebees

    liefebees VIP lid

    6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
  4. Bluesky

    Bluesky VIP lid

    1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Dan vul je gewoon beide apart in, volgens mij. Je kunt een keer een proefberekening maken om te kijken hoe je dat dan invult.

    Of misschien er even een belletje aan wagen naar de peuterspeelzaal? Je zult vast niet de eerste zijn met die vraag.
     
  5. mirmir

    mirmir Actief lid

    26 jan 2012
    129
    0
    16
    NULL
    NULL
    Volgens mij kun je bij aanvragen meerdere opvang lokaties door geven. Dus gastouder en peuterspeelzaal met elk de eigen kosten en uren.
     
  6. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Op jouw site van toeslagen.nl kan je een nieuwe opvanglocatie opgeven. Daar vul je dan de gegevens in van de peuterspeelzaal, het aantal uren en het uurtarief.
     

Deel Deze Pagina