(Wat) bewaren jullie (allemaal) alles/veel van je kinderen?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Buitenleven, 3 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Buitenleven

Buitenleven Niet meer actief

Meer een vraag voor de moeders van al wat oudere kinderen:
    Zoals de titel zegt: bewaren jullie alles van je kinderen aan knutseldingen, bepaalde kleding, kaarten voor verjaardag (eerste jaar bv), zo ja, waarin bewaar je dat allemaal? Maar vooral: Wat bewaar je en kijken je kinderen weleens naar werkjes die zij jaren geleden hebben gemaakt?

2. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Ik heb een doos per kind gemaakt waarin de eerste kleertjes zitten.. eerste speentje, navelklem, ziekenhuisbandje, kaarsje van de eerste verjaardagstaart, sommige kaartjes voor verjaardagen en een map met tekeningen en wat knutselwerkjes. Ik kan zeker niet alle knutsels bewaren. Ik probeer het te beperken tot 1 map en dan wat losse dingen zolang het goed in de doos past.
    Mijn man kreeg dozen vol mee en los ook later nog steeds allemaal dingen. Waar laat je het allemaal? Uiteindelijk doe je er ook niet veel mee. We hebben alsnog een heel aantal knutsels weggegooit en het allemaal beperkt tot 1 doos.
    1 doos vind ik prima en leuk om soms nog eens door te kijken. Maar ik wil onze kids niet opzadelen later met bergen vol spullen en kleertjes etc.
    Ik denk dat ik voor mijzelf ook een doos maak met wat spulletjes van de kids, vind ik zelf gewoon leuk om misschien nog eens in te kijken. Ik heb bijv. ook alle fotoboeken twee maal laten drukken een klein en een groot formaat. Zelf krijgen ze later het grote formaat mee en de kleine hou ik zelf.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik bewaar bijzondere pakjes of heel mooie kleding (1 verhuisdoos voor beide kids incl eerste schoentjes) fotoboek met pols bandje enz. Knutsels deels, ze hebben een plakboek op school en speelzaal, ik hang een aantal op maar doe veel weg. Heel veel. Vaak maken we een foto van iets moois, dan een poosje op de kast en dan weg. Ik bewaar nog een en ander voor een derde maar kan maar zeg 10 dozen totaal kwijt op zolder dus incl zomer kleding en kerst versiering en babyspullen.

4. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Van alle kinderen heb ik hun eerste pakje bewaard, hielprik eerste haarpluk en de navelklem alleen van de vierde niet want zijn navelklem is weggegooid en ze hebben hem zijn navelstreng helemaal eraf gehaald zodat ze een navel lijn konden plaatsen.

Van de vierde heb ik ook zij diploma's die ze in het ziekenhuis gaven, zoveelste prikje ofzo en qua gehoortest een hoera geslaagd formulier
    Ook de plakkers die op zijn borst zaten en de slingers die de verpleging voor hem maakten om zijn bedje op te vrolijken heb ik bewaard

Kaartjes gekregen bij geboorte heb ik bewaard

Verder bewaar ik daperheids diploma's die ze krijgen bij prikjes en operaties ik bewaar een aantal knutsel werkjes maar om met 4 kinderen alles te bewaren aan papier.. Dan heb ik een extra verdieping nodig haha

Tanden bewaar ik trouwens ook in een tanden doosje

En mijn dochter van 5,5 heeft van een jongetje op school een briefje gekregen dat hij haar het liefste meisje van de hele wereld vind ( zelf geschreven ) dat vind ik dan weer zo lief dat ik die ook in haar doos doe haar eerste " liefdes briefje "

Kleding van mijn dochter van 5,5 bewaar ik mooie kleding die door kan naar mijn andere dochter maar zodra die eruit gegroeid is of straks de kleding van haar zus niet meer wil dragen dan gaat het gewoon weg, heeft voor mij geen bijzondere waarde ofzo om te bewaren

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Ik heb het eerste setje kleding bewaard en verder nog wat 'bijzondere' kleding, zoals sommige favoriete kledingstukken en verjaardagsjurkjes die ik zelf gemaakt heb. Alle kaarten die we bij hun geboorte hebben gehad heb ik ook bewaard. En ik bewaar af en toe een tekening (zoals de eerste koppoters en de eerste keer dat ze hun naam schreven ed).

En van de oudste bewaren we sowieso vrijwel alles voor de jongste, vind het zonde om alles nieuw te moeten kopen.

6. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Van mijn zoon heb ik bewaard: hielprik, lok haar, eerste kleertjes, krant van de geboortedag, polsbandje zh, wiegkaartje zh, echo foto's/dvd, baby plakboek, luier maatje 1, eerste speentje en flesje, felicitatiekaartjes geboorte en eerste verjaardag, en nog veel meer. Werkjes zet ik op de foto (hier maak ik tzt een digitaal fotoalbum van) en de mooiste/bijzonderste werkjes bewaar ik.

7. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Ik bewaar het eerste pakje (zit in een lijst), eerste echte schoentjes en verder af en toe een knutsel oid maar aangezien ze elke dag de gele dag tekent/knipt/plakt belandt het overgrote deel gewoon in de klikO. Ik voel me wel schuldig soms mja wat moet ik ermee (en wat moet zij er later mee). Maar bijv. eerste verfwerkje, eerste knutsel van psz, eerste knutsel gemaakt voor broertje etc bewaar ik wel.

8. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Ik heb een doos waarin ik van elk kind het eerste pakje dat hij gedragen heeft bewaar. Ook een paar andere babykleertjes die ik er mooi of bijzonder vond heb ik daarin bewaard. Net als de eerste schoentjes.
    De krant van de dag na hun geboortedag heb ik ook bewaard (want daarin staat het nieuws van hun geboortedag zelf). En bij de oudste werden hier nog maandelijks de namen van de nieuwe babies gepubliceerd in een plaatselijk krantje, dus die heb ik ook nog.

Ik heb ook voor elk kind een foliomap waarin ik probeer om mooie tekeningen te bewaren of briefjes die ze geschreven hebben. Maar de productie is hier zo enorm hoog dat ik het meeste toch wel weg gooi.

Verder ben ik heel slecht in het bijhouden van foto- en herinneringsboeken.

9. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Fotoboeken maak ik van ieder jaar (leeftijd) per kind.

Foto oek met foto's van tekeningen en knutsels ed wil ik ook eens maken, maar weet niet of dat er van komt...deels integreren in het gewone boek werkt hier misschien beter.

10. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.798
    9.314
    113
    Gelderland
    Ik heb van allebei hun eerste gebruikte dingen bewaard. Pakjes, knuffeltje, flesje, speentje, haarlokje, schoentjes enz. Heb voor allebei 1,5 doos ongeveer. Verder bewaar ik alle eerste tekeningen, kaarten, mooie knutselwerkjes en die plak ik in een fotoboek. Ik ben dan wel weer slecht met fotoboeken maken want daar moet ik nog steeds mee beginnen (zo slecht!!)

11. Ilz

Ilz Actief lid

7 apr 2015
    241
    1
    0
    NULL
    NULL
    Van het eerste jaar heb ik haar kleertjes bewaard de 'leukste'.. Daarvan ga ik een plaid/deken maken. We hebben van het eerste jaar ook 2 boekjes 1 door mama ingevuld en 1 door papa we hebben er 2 omdat we alle 2 een andere leuk vonden haha.. Haar tandjes zullen we bewaren in de toekomst net zoals haar knutsel/teken/verf werkjes alleen noet alles ik denk dat ik per seizoen er 2 uitkies.. Maar zover zijn we nog niet haha.. Ook wil ik van elk jaar een fotoboek maken, dit heb ik gemist van mezelf en van me vriend we hebben wel wat maar vind t erg weinig helaas.. verder weet ik helaas nog niet precies wat er nog meer gaat komen hihi

12. NieuwWolkje

NieuwWolkje Fanatiek lid

11 apr 2011
    1.143
    0
    36
    Gent - België
    Hier bewaar ik enkel mooie knutselwerkjes van zoonlief, de nieuwjaarsbrieven, de mooie kleertjes met betekenis (bv van zijn doop) en zijn verjaardagskaartjes van de belangrijkste mensen.. :)

13. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Zo mee eens :), ik zag laatst op fb foto's van bergen fotoboeken die mensen voor hun kinderen maakten (en dan ook nog eens dubbel, eigen exemplaar/kindexemplaar)
    Heel leuk allemaal, maar ik zat op mijn 20ste echt niet te wachten op 20 boeken net duizenden foto's die uiteindelijk per jaar op hetzelfde neerkwamen.

Toen ik het huis uit ging heb ik 1doosje met echte kinderfotos meegenomen (misschien 50 in totaal?) En mijn eigen foto's uit puberteit van school/ vruenden/vakanties, 5 knuffels en mijn eerste pakje. Meer hoefde ik echt niet te hebben.

Deel Deze Pagina