Afgelopen week hebben we een gesprek gehad in het ziekenhuis. Omdat echt werkelijk alles spaak liep wat er spaak kon lopen hebben we echt moeten knokken voor dit gesprek. Omdat wij het gevoel hadden dat er geprobeerd werd om alles onder het vloerkleed te schuiven, waren we dus voorbereid op een gesprek met allerlei smoezen. Ook zouden we uitslagen krijgen van de onderzoeken die tot nu toe gedaan waren. De gyn had ons voorbereid op weinig tot geen antwoorden. Dus hadden we geen verwachtingen. We vielen dus van onze stoel van verbazing toen duidelijk werd dat er wel antwoorden waren!!! Uit verschillende onderzoeken is naar voren gekomen dat er veel te laat is ingegrepen en dat er een aantal duidelijke signalen zijn geweest dat Luuk het niet leuk meer had in mijn buik. Signalen die door de gyn niet opgepakt zijn ,terwijl het overige personeel hem daar wel op gewezen heeft. Met andere woorden: het overlijden van Luuk was te voorkomen geweest.... Zo ontzettend heftig om te horen dat het leven van Luuk heel anders had kunnen lopen als iemand eerder besloten had tot een keizersnede.... En zo fijn om te horen dat ons onderbuikgevoel al die tijd goed is geweest!!!!
jee meid wat erg zeg dat de gyn gewoon de signalen genegeerd heeft! helaas weet ik een beetje hoe je voelt, als ze bij ons ingegrepen hadden had ons ventje ook nog kunnen leven. maar helaas krijgen we onze kindje er niet mee terug. maar idd is het wel even goed om te weten dat jouw gevoel gelijk had! dikke knuffel meid.
Jeetje zeg, wat heftig om te horen. Ik heb er eigenlijk geen woorden voor. Veel sterkte (ook met het verwerken van dit nieuws!) Liefs
Wat fijn dat je eindelijk duidelijkheid hebt gekregen en wat ontzettend verdrietig en frustrerend dat jullie mannetje nog had kunnen leven als er eerder ingegrepen zou zijn... Het zal een heel dubbel gevoel zijn lijkt me, heel veel sterkte!
Wat een naar bericht. Maar wat goed dat ze het wel toegegeven hebben! Zo oneerlijk, je moeder gevoelens kloppen (eigenlijk) altijd, helaas krijg je Luuk hier niet mee terug, maar het helpt misschien wel bij de verwerking van alles. Sterkte meid!
Wat vreselijk om te horen dat het overlijden van Luuk onnodig was. Worden er verder nog stappen ondernomen tegen de gynacoloog? Maar ik ben wel blij voor jullie dat het ziekenhuis nu in ieder geval eerlijk is geweest. Ergens zal dat toch 'goed' voelen, ook al is het een vreselijk bericht. Ik hoop dat het jullie kan helpen in de verwerking. Veel sterkte in ieder geval!
oh meid wat heftig zeg om te horen dat het voorkomen had kunnen horen. Ik wens je heel veel sterkte met dit nieuws.
Evelien, wat een heftig verhaal. Het is enerzijds positief dat het ziekenhuis de fouten erkent. Anderzijds is het extra verdrietig als je weet, dat met adequaat ingrijpen jullie kindje waarschijnlijk nog geleefd had. Dat lijkt mij zeer moeilijk te verwerken en gaat je zeker niet in de koude kleren zitten. Ik wens je veel sterkte toe!