hoe is het met de vlindermama's

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Caruli, 26 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    @ Sette: gefeliciteerd met je dubbele zwangerschap.

@ Mariella en Debby: leuk om ook even iets van jullie te horen.

@ Loel: succes volgende maand

2. zico

zico VIP lid

28 sep 2006
    6.336
    0
    0
    belgische kempen
    he rachje een dikke knuf meis.

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Sterkte, Rachje! Dat lijkt me allemaal niet makkelijk. Kunnen jullie er wel over praten?

4. loel

loel Fanatiek lid

17 sep 2007
    2.097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    een dikke knuf voor Rachje

5. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Aaah dankjewel lieve meiden, dat doet met goed!

Ja we praten er wel over, zo goed en kwaad als het gaat. Want bij hem is sex niet zomaar sex, hij heeft het gevoel dat hij moet presteren. En die druk vind hij te hoog.
    Dus er over praten heeft vaak het verkeerde effect. Het gaat nu iets beter nu hij weet dat ik niet zwanger ben en geen eisprong heb en dus niet zwanger kan raken.
    Het kriebelt wel heel erg bij hem, de wens naar een tweede, maar op 1 of andere manier wil hij er niks voor doen.

Het is een beetje lastig, want nu we het ziekenhuis in gaan wordt toch wel van hem verwacht dat hij ook zijn best beentje voor zet. En dat snapt hij ook en dat wil hij ook, zegt hij. Ik hoop alleen niet dat het hem teveel wordt.

Herkennen jullie dit? Lopen jullie daar ook wel eens tegen aan?

dikke knuffels

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, wij hebben dat ook wel eens. Mijn vriend wil ook dolgraag een kindje en hij wil ook heel graag meewerken en er alles voor doen. Ook vindt hij de seks gewoon leuk. Maar als de verwachtingen te hoog liggen, hebben we wel eens dat hij zijn hoogtepunt niet bereikt. En hoe negatiever je daar over doet, hoe vaker het gebeurt. Dus dat is misschien wel ietsje anders, maar heeft ook te maken met de druk die te veel wordt.

7. debbyvermeer

debbyvermeer Bekend lid

4 sep 2007
    881
    50
    28
    verkoopster
    den haag
    meiden eindelijk staan er foto's in mijn album
    weet nu hoe het moet (vriendin is er erg handig in) en ga het morgen proberen of er meer volgen

veel liefs debby

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat een schatje is Kyana!

9. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    oh wat een scheetje debby, en wat is kylian* toch een mooi ventje he?

@aquilegia, het is idd vergelijkbaar. Allebei een hoge druk. Lijkt me ook heel vervelend voor jullie als dat gebeurd. Zijn het bij je vriend ook fases? of is het constant?
    Gister in de auto met manlief over gehad en hij heeft nu veel meer rust in het hele gebeuren, sinds we bij de gyn zijn geweest. En hij is meer dan bereid zijn best te doen. Hij heeft ook spontaan meer zin om te vrijen. Dus denk dat we op de goede weg zitten!

10. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Fijn dat jullie op de goede weg zitten, Rachje!
    Bij ons zijn het ook fases. De laatste 2 cyli had hij er geen last van. De ene cyclus is het erger dan de andere.
    Nu kan het met even helemaal niet meer schelen, ik heb het gevoel - door de verhoogde FSH die ze gemeten hebben - dat het helemaal niet meer gaat lukken, of alleen met IVF en/of eiceldonatie... Daar is helemaal weinig spontaans of leuks aan :(

11. loel

loel Fanatiek lid

17 sep 2007
    2.097
    0
    0
    verkoopster
    Heusden
    Kyana is echt een moppie hoor!

12. loopy

loopy Fanatiek lid

23 apr 2007
    3.564
    0
    0
    kantoor
    gouda
    hallo dames hoe is het met jullie?

gisteren ben ik naar K3 geweest en moest heel erg aan onze vlinderkindjes denken... moest zelfs even huilen :( voor mijn gevoel waren ze heel erg dichtbij

13. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Ik snap dat het moeilijk is om de hoop vast te houden als je met dat nieuws rond de oren wordt gegooid. Wat is nu het plan van aanpak voor jullie?
    Dan is er idd niks leuks aan! Hoe gaan jullie er mee om nu?

@Loopy, hoe is het met jou meissie? wat mooi dat je eventjes dichtbij onze vlindertjes was, wat zullen ze een lol gehad hebben ;)

14. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    We krijgen verder onderzoek; waarschijnlijk ga ik dinsdag a.s. bloedprikken (nogmaals FSH, andere hormonen en bloedwaarden) en krijg ik een echo. Dan pas 11 december de uitslag. Als die vrij gunstig is, krijg ik een HSG om de eileiders "door te spuiten" voor een verhoogde zwangerschapskans en daarna moeten we het weer zelf proberen. Als de uitslag vrij ongunstig is, krijgen we gelijk IVF. Als dat allemaal niet lukt, gaan we misschien voor eiceldonatie.
    Tsja, hoe gaan we ermee om? Het dringt allemaal steeds meer door dat het erg moeilijk gaat worden en dat Sterre waarschijnlijk ook geboren is uit een eicelletje dat niet meer zo goed was... en dat de miskraam misschien ook een nog veel minder goed eicelletje is geweest. Het hangt misschien dus allemaal samen. We praten er wel veel over, maar ik heb nog niet gehuild, terwijl ik normaal best een emotioneel type ben. Maar het lukt gewoon niet. Dus ik vrees dat we er eventjes niet zo goed mee omgaan nu.

15. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Meiden ik hoop met héél mijn hart dat jullie snel van een wondertje mogen gaan genieten.
    Dikke knuffel voor jullie.

@ Debby: mooie foto's hoor.

Hier even de nieuwste foto van Laureen.

16. Caruli

Caruli VIP lid

15 nov 2007
    31.699
    92
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    ach wat een scheetje zeg :D *smelt*

17. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Wat een liefje! :)

18. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    @Aguilegia, Ja denk dat je eventjes je harde buitenkant gebruikt. Misschien is dat hoe je er nu mee om kan gaan omdat wel huilen en emotioneel zijn je nu gewoon even niet trekt. Denk dat het een soort zelf bescherming is.
    Worden dus spannende tijden voor jullie. Ik snap dat je dan die dingen terug gaat halen, van Sterre en jullie miskraam. Werkt toch door.
    Vind het wel fijn dat jullie nu goed in de gaten worden gehouden en dat als de uitslag niet goed is jullie meteen met ivf mogen beginnen. Het is wel heel spannend allemaal. Ik hoop ook met heel mijn hart dat het geluk jullie toe komt. Dikke knuffel!

Ik ben zelf net terug van de fertiliteitarts, heel aardige vrouw. Even gekletst wat het allemaal inhoud. Echo gemaakt, was niks veranderd ten opzichte van dinsdag. Weinig baarmoederslijm en geen eirijping. Ze schreef me ook meteen Clomid voor. 5 dagen slikken en volgende week woensdag weer terug naar haar. Manlief moet zijn soldaatjes inleveren, daar in tegen hoeft hij een week lang niet aan de bak, voor het geval ik extreem goed reageer op de pillen en er 8 eitjes rijpen. Dus voor hem was het alleen maar goed nieuws... (We mogen het wel veilig doen, maar het lijkt hem beter om helemaal niks te doen, geen verrassing).
    Dus wij zijn aan het dokteren geslagen, maar voelt heel goed. Ben ook positiefm hopen dat het werkt.

@miranda, mooi poppetjes is het toch ook!

19. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    @Rachje: fijn dat je er zo positief in staat nu! Wel vreemd dat je helemaal geen cyclus of eirijping hebt... Dat is natuurlijk helemaal niet leuk! :( Gelukkig heb je wel een prettige arts, dat is altijd fijn.
    Waarschijnlijk heb je wel gelijk dat ik het even niet aankan om emotioneel te reageren. Morgen heb ik het vervolgonderzoek en ook een gesprek met de (wetenschappelijk) onderzoeker van het UMCU. Hij heeft al beloofd om nog wat vragen te beantwoorden.

20. miranda4xmama

miranda4xmama VIP lid

17 sep 2007
    6.379
    0
    0
    Ergens in Drenthe.
    Dank je wel meiden. :oops:

Deel Deze Pagina