Wie bakt er ook regelmatig iets lekkers? Gezond/ongezond uit pakje of via recept maakt wat mij betreft niet uit. Ik vind het ontspannend werken en vaak ook lekkerder dan uit de winkel. Ook als we visite krijgen vind ik t leuk om zelf iets te maken. Vandaag een chocolade kokos cake gebakken. Ben benieuwd of ie lekker is. Oja en onze buurvrouwen zijn er dol op want we krijgen natuurlijk lang niet alles zelf op
Ja, ik bak heel graag! Mijn baksels zijn nooit gezond en het liefste maak ik alles helemaal zelf dus geen pakjes/zakjes). Mijn laatste creaties: de verjaardagstaarten van mijn dochters die hun verjaardag altijd samen vieren, in de vorm van een 14 en een 16 (wel smokkelen met de 1, die had ik maar 1x gemaakt ) Ik hou ook van wat kleinere baksels of zoetigheden, zoals simpele meringues met een leuk kleurtje, chocolade truffels, honeycomb, etc.
Ben er geen ster in maar vind het wel leuk. Cheesecake van afgelopen Pasen en Marokkaanse donuts (sfenj) Bak bijna elk weekend wel iets van taart tot cake tot hartig. Heerlijk
Ben ook wel benieuwd of iemand lekkere recepten heeft voor bijv soort granenrepen of andere "gezonde' energie dingen voor mee naar school/werk
Ik houd ook van bakken, werkt voor mij ook echt ontspannend! Vorig weekend een heel ongezond taartje gemaakt met gezouten karamel en chocolade ganache. Gisteren appel/kaneel havermout muffins gebakken, gezonde variant en smaken heerlijk, alleen vergeten foto's te maken van de muffins.
En de wat grotere taarten. 1 voor verjaardag neefje, 1 voor nichtje en de stroopwafeltaart was voor mn man zn verjaardag paar weken geleden. Beetje flauw dat alle foto's draaien.
Ik ben geen bakker maar heb wel een inspiratietip! Miljuschka op Instagram! Die bakt echt enorm veel en deelt al haar recepten.
Vind het vooral leuk om van alles uit te proberen en zulke driptaarten zijn niet ingewikkeld. Vind jouw letters ook erg leuk, staan nog op mn lijstje, maar zie er een beetje tegenop, lijkt me lastig of verkijk ik me daarop?
Heerlijk om te bakken! Vooral taarten voor gelegenheden. Niet op bestelling echt, maar voor vrienden en familie vaak wel. Bijna alles vers. Liefst zo weinig mogelijk kant en klare meuk. Deze taart was m'n laatste "creatie". Een naked cake met cream cheese frosting/frambozenjam en vers rood fruit. Hij is iiieeetwat scheef maar wel echt mega lekker! Ook vaak op een vrije middag een cake of koekjes ofzo.. gewoon even snel tussendoor, zodat we wat lekkers hebben bij de koffie. Ben nog op zoek maar lekkere recepten voor koekjes, mocht iemand iets weten...
Misschien dat ze niet ingewikkeld zijn, maar ze zien er wel echt spectaculair uit hoor! En de cijfer-/lettertaarten zijn ook echt heel simpel. Maar ik heb daar wel een speciale bakvorm voor: https://www.deleukstetaartenshop.nl/wilton-cake-pan-countless-celebrations-2105-0801?gclid=Cj0KCQjw8svsBRDqARIsAHKVyqFdplllXFwex6oUn0vVCGELSYBlUQ8EPlTsjSHOw8narg-5XkpkaJ8aArWLEALw_wcB Dan is het een kwestie van biscuitbeslag erin gieten en bakken. En cakebeslag kan natuurlijk ook, of brownie beslag oid. En dan versieren naar keuze. Ik kies graag voor botercrème op basis van banketbakkersroom, dat is lekker luchtig. En dan in verschillende smaken. Maar je ze natuurlijk ook anders decoreren.
Ik bak heel graag! Ben mij nu door de koekjesbijbel heen aan het werken om alle 'klassiekers' eens gemaakt te hebben. Ik vind het alleen lastig om te bedenken waar ik alles kwijt kan, want van elke week taart of koekjes eten word ik niet echt gezond. Wij zijn niet van die mensen die 1 koekje eten en dan de trommel dicht doen Ik geef nu regelmatig iets aan de buren of naar het werk van m'n man mee.
De citroenrozetten van Donna Hay zijn heerlijk (romig, fris en knapperig): https://zoetenverleidelijk.blogspot.com/2013/03/citroen-chocoladerozetten.html En chocolate chip is altijd een succes : https://www.nigella.com/recipes/chocolate-chip-cookies
Ik hou erg van bakken, de laatste tijd weinig energie voor gehad helaas, maar ik kan soms hele dagen met 1 baksel bezig zijn. Ik maak alles zelf, geen pakjes. Ook hou ik van knutselen met fondant of sugar paste. Hier is een selectie van mijn baksel
Miljuschka weer . Chocolate chip cookies heeft ze, onder andere... Edit: https://www.instagram.com/p/B13O3p-iMs_/?utm_source=ig_web_options_share_sheet
Ik ben van de marsepein taarten en nu vind ik het ook wel leuk om matching cakejes en koekjes te maken deze zijn van mijn zoons. View attachment 629181 View attachment 629182