Ja opzicht is Liv tot nu toe makkelijk, ook met slapen. Maar je weet het nooit met vakantie hahah zou je net zien
Oh die van ons waren thuis ook verre van makkelijk, dus als het thuis prima gaat zou ik me niet druk maken, komt vast goed dan.
Met 6 maanden zijn we 11 dagen naar Schotland gegaan. Incl. bootovertocht met overnachting waar geen kinderbedje mogelijk was. We hebben een 2persoonsbed geboekt en ze heeft op het aankleedkussen tussen ons in geslapen. Je moet je tempo een beetje aanpassen ivm voedingen etc, maar slapen deed ze bij ons ook in de draagzak, dus dat scheelde (kinderwagen sliep ze minder graag in). Ze vond alle aandacht fantastisch en kijkt graag rond. Toen ze 15 maanden was, dus dreumes, hebben we een autorondreis (huurauto) in Marokko gedaan, dus met lange vlucht. Dat ging ook prima. Vooraf heb ik opgezocht welke dingen daar ook allemaal te koop waren. Zo heet Olvarit in Schotland Cow and Gate. Omdat we niet altijd de mogelijkheid hadden tot koken (ook hotels) hadden we de flessenwarmer waar ook potjes in konden meegenomen
Mijn dochtertje was iets ouder, 17 maanden, toen we op vakantie gingen naar Azië. Eerst een vlucht van 8 uur, overstappen en dan nog een vlucht van 5 uur. Onze vlucht vertrok om 15u. Onze kleine doet altijd een dutje rond 14u dus dat was ideaal. Ze viel in slaap in het vliegtuig. Na 3 uur werd ze wakker en toen kregen we eten. Ze was lekker rustig tijdens het eten. Daarna ging ze een tekenfilm kijken, spelletjes spelen en met haar pop spelen. Ik had geen speelgoed mee met geluid. Dus niemand had last van haar. Daarna viel ze weer in slaap, rond bedtijd. Tijdens het landen heeft ze doorgeslapen, overstap ook. Ze werd weer wakker op haar normale tijd, dus in t midden van de 2e vlucht. Ze had gelukkig geen last van haar oortjes. Verder had ik genoeg luiers mee, doekjes, extra kleding, snacks en water. Als je met een baby reist mag je gewoon vloeistof meenemen. Onze reis was super chill. Misschien hadden we gewoon geluk. We hadden namelijk ook een lege stoel voor haar, omdat t niet druk was. Ze hoefde niet op onze schoot. Succes!
Wij vliegen heel vaak en gaan ook regelmatig op vakantie, ook met baby’s. Juist als ze baby zijn vind ik het ideaal. Je kan Savonds nog lekker uit eten terwijl zij in de wagen slapen en slapen op t strand deden ze bij ons ook prima. Wat ik meenam waren luiers en voeding voor de eerste paar dagen, daarna kochten we alles daar.
Hier zijn we van Frankrijk naar Nederland gereden toen mijn dochtertje 7 weken oud was en toen ze 5 maanden oud was zijn we met haar wezen vliegen (ook FR - NL dus maar een vlucht van 2 uur). Ging beiden heel goed! Volgende week gaan we naar Zuid-Spanje met de auto, ze is inmiddels 10 maanden dus ben heel benieuwd... Vind het wel spannend want ondanks dat we het verdeeld over 2 dagen rijden moet ze toch 7 en 5 uur in de auto zitten. Ik neem vrij veel mee, zelfs haar aankleedkussen... Verder probeer ik dingen zoals badcapes etc. te beperken, maar wij hebben in het vakantiehuis ook een wasmachine dus kunnen alles gewoon weer wassen indien nodig.
De eerste keer met dochter toen ze 6 maanden was naar lanzarote geweest, villa met privé zwembad geboekt. Ideaal......dochter sliep toen hooguit 1,5 uur smiddags, lagen wij heerlijk bij het zwembad. Als ze wakker was gingen we rondlopen. Toen ze 2 was nog een keer gedaan......nog beter toen sliep ze veel meer van 1300 tot 1700 hele middag voor ons zelf bij het zwembad. S avonds stadje in. Overdag ook paar dagen auto gehuurd,....vondt dochter ook erg leuk. Met zoontje voor het eerst met 10 weken op vakantie gegaan maar dan met de auto naar Duitsland, zwarte woud. Ook super.....sliep veel, stopte voor flesje. Vorig jaar zoontje 1 en dochter 6 naar Turkije geweest, de vlucht dacht an 4,5 uur was verre van ideaal.....zoontje sliep ook niet tijdens de vlucht alleen maar bezig met bij papa zitten dan naar mama toe.....gillen. pffffff nee niet relaxt. Dit jaar weer met de auto......heerlijk, stoppen wanneer we willen ook als de kids het de zat zijn....of als we iets tegenkomen onderweg. Ga pas weer vliegen als zoontje zich kan vermaken op de stoel, geen buggy of verzorgingstas mee hoeft, niet hoef te verschonen in dat kleine hokje wat ze wc noemen.....of op de stoel.