Hi dames, ik wil graag jullie mining horen over mijn geval! Zoals jullie weten is Merel* op 28-06 geboren en daarna heb je verlof,na een zwangerschap van 24 weken heb je recht op 16 weken bevallingsverlof(dat is dus na je bevalling). Nu is het zo dat ik na 6 wekn ongeveer bij de ARBO moest komen en die wilde dat ik rustig aan weer aan het werk ging,prima,ik dacht het wel aan te kunnen dus ben ik 11-09 rustig aan weer begonnen. Het ging naar mijn gevoel best goed! Ik zou dan binnen 6 weken weer full time aan het werk moeten zijn,dacht ook wel dat ik het kon,thuis is ook maar alleen. Nu is het zo dat ik me de laatste tijd niet echt happy voel,zacht uitgedrukt! Ik was vorige week donderdag bij ARBO en toen heb ik gevraagd of hun wel wisten dat ik eigenlijk nog verlof heb,wat denk je dat wisten ze niet,ze schaamde zich rot! Hun zijn er van uit gegeaan dat ik in de ziektewet zit en vandaar dat ze me zo snel weer aan het werk wilde hebben,dit was dus allemaal niet nodig geweest(ik dacht dat ik in mijn verlof contact met ARBO moest houden vandaar)ik had pas na 19-10 bij de ARBO moeten zijn! Dit vind ik echt te gek voor woorden,hoe kan het zijn dat ARBO en mijn baas van niets weten? Ik ben dus hier de dupe van,ik voelde me al die tijd schuldig als ik weer eens niet kwam werken omdat ik me zo rot voelde! Zou mijn baas dit wel of niet geweten hebben? En hoe kom ik hier achter? Hij geeft UWV en ARBO de schuld,maar ik denk dat hij wel iets weet. Ik voel me best genaaid om het zo maar ff te zeggen! Wat zouden jullie doen? Ik moet zo terug bellen naar de ARBO,ben benieuwd wat ze zeggen Sorry voor het lange verhaal hoop dat het een beetje duidelijk is? -x-
Ik vind het werkelijk van de zotte! Ik heb nog nooit zoiets gehoord zolang als ik loonadministrateur ben. Wat een sukkels zeg... zowel op je werk als bij de Arbo. Ik zou het er niet bij laten zitten, maar ik zit nog even na te denken hoe je dit aan moet pakken. In ieder geval een compensatie vragen voor je gewerkte uren (schadevergoeding). Dit had nooit gemogen! Of dat ze je nu alsnog recht geven op je verlof. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar ik zou het balletje zeker opgooien! Succes en laat het er niet bij zitten meid, Josien
Hi Josien, dank je voor je reactie. Ik heb net ARBO aan foon gehad en we gaan dit bespreken,met mijn baas,ik en ARBO,kijken wat ze er nog aan kunnen doen,willen doen? Dit gesprek is over ongeveer anderhalve week dus.. Ik weet zelf eigenlijk ook niet zo goed wat ik hiermee aan moet? Nja wachten maar af maar iig het is idd van de zotte,wil niet zielig doen ofzo maar ik heb op het moment genoeg aan m'n hoofd en dan dit ook nog,maak je niet druk zegt m'n baas,yeh right! -x-
Hey Daisy. Zou je de weken verlof niet met terugwerkende kracht kunnen volmaken? Ik bedoel dat je vanaf nu een tijdje thuis blijft. Ik dacht zelf ook dat ik de 16 weken verlof niet vol zou maken, maar ik ben nu al 11 weken met verlof. De laatste paar weken werk ik al wel weer twee ochtenden in de week. Maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin meer in mijn werk. Vind het helemaal niet zo belangrijk meer, ben liever bij mijn kids. Het is niet zo dat ik het niet aan kan(het gaat eigenlijk heel goed met me). Ik heb het eigenlijk veel te druk; ben momenteel veel aan het regelen met beheerder van de begraafplaats en de steenhouwer. Ik heb nu bijna alles voor elkaar voor Lindy's* plekje. Zou blij zijn als al dat geregel over zou zijn.
Heee Daisy, laat jouw werkgever, ARBO en UWV het eens effe lekker helemaal zelf uitzoeken zeg! Het is bespottelijk dat jij daar achter aan moet zitten. Toen Niels* overleed moesten ze hier ook wel even gaan uitzoeken hoe dat nou precies zit, maar uiteindelijk is het de taak van pz om daar de juiste weg in te bewandelen en jou daarover te informeren. We hebben snotdomme al genoeg aan ons hoofd. Als jouw collega's hun werk niet goed doen, is dat NIET jouw probleem hoor! En niet schuldig voelen! Jij moet om het verlies van Merel* kunnen rouwen. Ik wil wel ff bellen met die baas van je. Sterkte meid. Liefs, Mariel
Hey Mariella, dank je voor je antwoord. Ik vind het dus ook echt belachelijk maar wat kan je er nu nog aan doen? Ik kan probereen m'n dagen terug te vragen maar ik had ze toen nodig en straks misschien niet meer snap je. Hier wordt je echt niet vrolijk van! -x-
Hi, ik geloof dat niemand hier echt antwoord op heeft voor mij? Volgende week dinsdag heb ik een afspraak met mij werkgever,ARBO en ik,we gaan bekijken wat we hier aan kunnen doen? Ik vind het zo moeilijk,eigenlijk hebben ze mijn verlof afgepakt om het zomaar te zeggen.5.5 week om precies te zijn! Moet ik die nu terug vragen? En die uren die ikwel gewerkt heb in mijn verlof? Heeft mijn werkgever dit geweten,hoe kom ik hier achter? Ik zit niet bij een bond jammer genoeg! Van de week belt de Amersfoortse mij en zegt ongeacht wat de ARBO zegt,jouw werkgever had dit moeten weten Ik baal hier ontzettend van zeker omdat ik het echt nodig had de laatste 2 weken Heeft iemand raad voor mij? Liefs Dais.. -x-
jeetje wat belachelijk! Mijn afdelingshoofd wist ook niet precies zeker of ik verlof had ja of nee, omdat deze sitauties gelukkig niet veel voorkomen. Maar ze heeft het we helemaal na ge checkt. Ik vind dat je kunt eisen dat je nog recht heb op die weken verlof! Het is hun schuld dat je het niet goed heb kunnen verwerken en ik vind dat ze jou opnieuw tijd moeten geven om alles te verwerken. Dit is natuurlijk achteraf...maar jammer dat je zelf wel bent gaan werken toen de arbo zei dat je moest. Je had toen al meteen moeten zeggen dat je recht heb op 16 weken verlof en nog niet toe bent aan werken...
Dank je Melis! Het zat nl zo,ik was zeker bereid om te gaan werken omdat thuis zitten idd ook niet bevordelijk is,dacht ik! Ik was ervan overtuigd dat ik in mijn verlof ook contact met Arbo moest houden,wist ik veel. Maar tot 2 weken geleden ongeveer kreeg ik een gruwelijk dip,ik wilde eigenlijk niet weken en heb een keer afgebeld waardoor ik me schuldig voelde,toen dacht ik dit is toch te gek,ik voel me schuldig terwijl ik nog verlof heb vandaar dat ik het pas zo laat had aagegeven snap je? Ik kan wel vragen of ik dat nog krijg maar als dat niet zo is? Pff ik krijg hier zo'n naar gevoel van,zit me helemaal op te jennen..... -x-
aha ok ik snap het. ik kan alleen maar zeggen, denk aan jezelf! Als je nu die weken verlof niet meer krijgt, dan zou ik gewoon in de ziektewet gaan. Hun weten dan van de situatie, dat jij je verlof bent mis gelopen en dat je gewoon de tijd moet hebben om te verwerken. Het is niet niks om je kindje te verliezen, dus neem echt de tijd, ook al is dat in de ziektewet. Er is niks belangrijker dan alles goed te verwerken en een plekje geven, zeker als je straks weer zwanger wordt...dan heeft je lichaam het echt nodig om weer redelijk herstelt te zijn, zowel geestelijk als lichamelijk...neem dat maar van mij aan
Lieve Dais Ik sluit me helemaal bij Meliske aan:denk aan jezelf! Al moet je daarvoor in de ziektewet kruipen. Ik kan echt merken dat het met mij veel beter gaat na die weken verlof. Ik heb nu echt het gevoel dat ik het makkelijker krijg met het verlies van Lindy*, je vergeet het natuurlijk nooit meer. Ondanks dat ik mij goed voel, blijf ik nog steeds veel thuis. Dais....ik hoop dat je gaat doen waar jij je goed bij voelt meid. Groetjes Miranda
Nou meiden,morgen is het zover! Ik heb morgenvroeg om 10.00u een gesprek met m'n werkgever en de Arbo,ben benieuwd hoor! Ik denk zelf dat ze er niet veel meer aan kunnen doen en als ze horen dat ik zwanger ben zullien ze misschien wel zeggen,Oh geweldig en gelijk denken dat het weer helemaal goed gaat met me,vind het zo moeilijk om uit te leggen dat dat niet zo is,snappen jullie mij een beetje? Liefs Dais.. -x-
Ik snap je helemaal Daisy. Ik ben dan nog niet zwanger, maar denk er al wel overna hoe ik het zou moeten vertellen als het zo is. Vind het nou al vervelend dat ze extra moeten werken voor mij. Ik kan vandaag trouwens niet goed nadenken, zit toch weer een beetje in een dip. Ik zie er steeds meer tegenop om te gaan werken. Niet dat ik mijn werk niet leuk vind, maar ik vind het zo onbelangrijk geworden. Ik kan me niet meer echt druk maken over de problemen van anderen. Weet dus niet echt wat ik daar mee aan moet. Ik zou graag nog iets minder gaan werken, bv 3 ochtenden (misschien maar eens bespreken). In ieder geval veel succes Dais met je gesprek. Liefs Miranda.
Hi, nou meiden het is opgelost,tenminste in zoverre het opgelost kon worden! Ik krijg mijn gewerkte uren netjes terug dus hodt in dat ik nu een aantal weken minder ga werken,heerlijk! Die vrouw van de Arbo voelde zich zo schuldig,best sneu! Ik heb m'n werkgever ook verteld dat ik weer zwanger ben en hij reageerde enthousiast,gelukkig! Moest goed aan mezelf denken en regelmatig een keertje 5min gaan zitten,dus dat komt wel goed! Liefs.. -x-
Ik snap helemaal wat je bedoelt,de interesse is weg,het is niet meer zo belangrijk allemaal. Wat ik heb gedaan is het gewoon eerlijk zeggen tegen je collega's,dan begrijpen ze ook beter hoe jij je voelt! En heb je al besproken of je minder gaat werken? Liefs.. -x-
Hey Daisy. Ik ben vanmorgen eerst naar de huisarts geweest om wat dingen te bespreken. Onder andere over het gesprek van vrijdag, de emoties over vanalles en mijn werk. Volgens de h.a. heb ik alles nog lang niet verwerkt, en dat ik bepaalde dingen voor mijzelf op een rijtje moet zetten. Volgende week moet ik weer langskomen en dan gaan we verder praten. Morgen wil ik een gesprek hebben op mijn werk. Voorstellen dat ik toch nog niet volledig kom werken, en bespreken hoe we verder moeten gaan. We zullen zien hoe het gaat. Liefs Miranda.
Nee tuurlijk heb je nog niet alles verwerkt das heel logisch! Het is nog zo kort geleden. Jij hebt toch nog verlof Miranda,dan kan je gewoon thuis blijven hoor,doe dat maar gerust want heb je alleen jezelf er maar mee! Als je verlof erop zit kan je zo de ziektewet in dat begrijpen ze heus wel. Ik zit nu ook nog gedeeltelijk in de ZW,ik trek het ook nog niet om full time te gaan werken. Misschien wel een idee om met een psych te gaan praten? Ik ben al 1 keer geweest en het voelde echt goed moet ik zeggen,het gaf me een heel fijn gevoel om mijn verhaal weer eens een keer helemaal te kunnen vertellen tegen een wilsvreemde.. Succes morgen meis! Ik denk aan je... Liefs Dais.. -x-
nou meiden het is opgelost,tenminste in zoverre het opgelost kon worden! Ik krijg mijn gewerkte uren netjes terug dus hodt in dat ik nu een aantal weken minder ga werken,heerlijk! Die vrouw van de Arbo voelde zich zo schuldig,best sneu! Ik heb m'n werkgever ook verteld dat ik weer zwanger ben en hij reageerde enthousiast,gelukkig! Moest goed aan mezelf denken en regelmatig een keertje 5min gaan zitten,dus dat komt wel goed