Blaasontsteking

Discussie in 'De lounge' gestart door MissPuma, 11 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Nu dacht ik even dat ik gisteren een blaasontsteking had...moest iedere 5 min naar de w.c. en dat deed ontzettend veel pijn in mijn onderbuik (bij mijn blaas), en er kwam ook bloed bij...nu dacht ik dat dat bloed nog een beetje van mijn ongi was...dus ik een tampon in gedaan, en na een uurtje eruit gehaald...zat helemaal niks geen bloed op...dus het kwam toch uit mijn urinebuis...maar nu vanmorgen geen pijn meer bij het plassen en ik hoefde ook niet meer om de 5 min naar de w.c., ook geen bloed meer te bespeuren...kan een blaasontsteking vanzelf overgaan?
    Liefs, misspuma
     
  2. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Hoi, hoi,

    Kan idd vanzelf overgaan wanneer je voldoende drinkt. Ik spreek uit ervaring....
    Maar het kan misschien ook je eisprong al zijn. Soms voel ik dat ook met plassen (denk ik; gebruik deze maand voor het eerst ovutesten...tot nu toe nog niet posiief, dus of dit klopt weet ik nog niet)
    Ook heb ik van meerderen gehoord dat je iets bloed kunt verliezen met je eisprong....
     
  3. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ja, maar het bloed kwam dus niet uit mijn vagina, maar echt uit mijn urinebuis...dus ik denk dat het een blaasontsteking was.
     
  4. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    acute blaasontsteking gepaard met bloed gaat niet vanzelf over.
    dan is de onsteking al te ver gevorderd...
    als je een blaasonsteking hebt dan twijvel je geen moment er aan of het er een is ja of nee....
     
  5. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Moet ik morgen dan langs de dokter gaan, ook al is het nu eigenlijk over...?
    Liefs, misspuma
     
  6. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    Ik heb ook al heel vaak blaasontsteking gehad.
    Bij mij is het ook wel eens vanzelf over gegaan na 1 dag.
    Ik heb er nu al jaren geen last meer van, dankzij een tip van de huisarts.

    Nadat je geslachtsgemeenschap hebt gehad moet je daarna nog even gaan plassen. Het hoeft niet veel te zijn, een paar druppels is al goed. Zo plas je de bacteriën uit je plasbuis die er door de geslachtsgemeenschap in (kunnen) komen.

    Sinds ik dit doe heb ik nooit meer een blaasontsteking gehad.
     
  7. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ik plas altijd nadat we geslachtsgemeenschap hebben gehad...!
    Maar ik heb er echt helemaal geen last meer van vandaag en het was alleen gisterenavond dat ik er last van had...misschien heb ik het er wel uitgeplast er is geen bloed meer te vinden.
    Liefs, misspuma
     
  8. Selmama

    Selmama Fanatiek lid

    20 okt 2005
    1.766
    0
    36
    Noord Brabant
    OK, als je niks meer voelt zou ik niet gaan, maar hou het wel in de gaten en ga meteen zodra je weer iets voelt, succes ermee!
     
  9. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Ja, daar zat ik ook over de denken, dat ik ga als ik er weer last van heb, kan nu wel gaan maar dan zit ik daar en heb ik nergens meer last van daar heeft de HA ook niks aan.
    Dus als ik er weer last van heb ga ik meteen ff met een potje urine langs.

    Liefs, misspuma
     
  10. ElviraR

    ElviraR VIP lid

    28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Dan zou ik idd ook niet meer gaan. Als je weer bloed ziet zou ik wel gaan. Anders gewoon genoeg drinken en dan komt het ook goed..
     
  11. lieke

    lieke VIP lid

    7 sep 2005
    5.589
    65
    48
    ik zelf heb chronische blaasontstekingen...
    alle tips heb ik al geprobeerd.
    ook uitplassen na sex . echter alles met negatief resultaat en dat ik nu een kuur heb van 4 maanden lang.
    ik heb onderhand al wel 2 jaar last er van. en denk dat ik gemiddeld 20 a 25 keer gezegend er mee geweest bent. elke maand wel een keer raak.

    als je nu geen last meer hebt misspuma is het ws weer weggegaan ik heb al eerder hier op het forum gelezen over dat iemand een dag klachten had...
    en daarna niets meer.
    komt het terug kan je, je altijd ff laten controleren bij je HA..
     
  12. MissPuma

    MissPuma Fanatiek lid

    29 dec 2005
    4.389
    0
    0
    Oké bedankt voor jullie antwoorden!
     
  13. roelien

    roelien Actief lid

    26 nov 2005
    420
    0
    0
    moeder
    noordwolde
    hallo

    Ik weet ook wat een blaasontsteking alleen bij mij kom ik er altijd te laat achter zo dat het een nierbekontsteking is ik heb daar bij mij vorige zwangerschap 5 keer in het ziekenhuis heb gelegen maar je moet veel drinken bij een blaasontsteking en als ik ju was zou ik je urine gewoon laten testen dan weet je wel waar je aan toe ben wel of geen blaasontsteking

    groetjes roelien
     
  14. tam27

    tam27 Fanatiek lid

    6 aug 2005
    3.173
    1
    38
    verpleegster
    Zuid-Holland
    Ik zou idd je urine laten testen, ik had ook ooit maar een dag last van een blaasontsteking en de pijn was de volgende dag weg. Een maand later kreeg ik heel veel last van mijn maag, wat bleek; de blaasontsteking was nog steeds aanwezig en was inmiddels overgegaan naar mijn maag, dus flink wat antibiotica moeten slikken toen en veel pijn gehad :(
    Dus laat je urine voor alle zekerheid wel even testen.
     
  15. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    gewoon morgenochtend even wat urine opvangen en langsbrengen. ze kunnen het even strippen en dan weet je dezelfde dag nog of je een urineweginfectie hebt of niet.
    ik heb het ook regelmatig.
    ook last van bloed bij plassen ed. breng dan gelijk even langs.
     

Deel Deze Pagina