Naar aanleiding van de topic 'Hoevaak verschonen jullie het beddengoed?' Ben ik wel benieuwd naar gekke of ongewone gewoontes. Confession: ik begin, ik heb iets met deurmatten die moeten altijd precies goed voor de deur liggen. Mijn moeder weet dat ik deze gekke tik heb mijn man had mij ook gauw door toen we in een flat kwamen te wonen en ik de deurmatten van de buren een tikje gaf met mn voet.
Ik heb een vaste volgorde waarin ik dingen aan de waslijn hang.... Zoek gelijk de juiste sokken bij elkaar, netjes in paartjes. Handdoeken in 2 kleuren, dus die 'moeten' om en om qua kleur, enz.
Ik háát het dat mensen hun winkelwagentje altijd neerzetten in de rij DIE AL HET LANGST IS. Je winkelwagentje hoort in de kortste rij, want naast dat je daarmee voorkomt dat de langste rij ineens tot midden op de weg loopt (ja echt, dat doen ze hier dus ), zijn die rijen dan weer netjes gelijk. Ik heb soms echt de neiging om met m'n muntje steeds een nieuw karretje te pakken en te verplaatsen, om zo de rijen weer netjes te krijgen
Ik ben hier misschien wel ook de veroorzaker van moet mijn karretje altijd bij de meest rechter rij neerzetten ook al is de linker korter.. Bewaren
Ik moet als ik in een winkel loop en iets op de grond zie liggen het terug leggen of hangen. Ook als ik iets heb gepakt en het besluit toch niet te kopen loop ik helemaal terug om het op de juiste plek neer te leggen. Klink als een psycho
Onder het douchen... als ik m haren heb gewassen eerst mijn gezicht droog maken met de washand om vervolgens de washand nat te maken en mn gezicht te wassen...
Haha! Ik zet hem juist altijd in de langste rij, dan hoef ik minder ver te lopen. Top punt van luiheid!
Ik strijk alles! Zelfs hydrofielwashandjes. Echt erg I know. Ik kán het gewoon niet gekreukeld in de kast leggen, verschrikkelijk, dan erger ik me elke keer als de kast open gaat.
Mijn bestek ligt keurig in een rijtje "lepeltje lepeltje" in de bestekbak. Omdat het te rommelig was vroeg ik aan een vriendin om te helpen met schoonmaken en toen kon alles weer keurig in de la. Toen mijn man thuis kwam vroeg hij of ze soms een dwangneurose had, en toen moest ik bekennen dat ik de la opnieuw had ingericht
Mijn man durft d was niet meer op te hangen omdat hij dan bang is dat hij het niet goed doet/niet op mijn manier dus
De wc "deksel" moet altijd naar beneden. ik loop tandenpoetsend door het huis. Ja k ben een beetje apart maar wel lief.hihi
De afwas altijd in dezelfde volgorde doen: eerst bestek (ook in volgorde: messen, lepels, vorken, daarna pollepel, gardes etcetera), grote borden, kleine borden, glazen, plastic bekers, nestschalen, tupperwares, pannen van groot naar klein, deksels van groot naar klein. Echt.... Een andere volgorde KAN en BESTAAT niet Zelfde met stofzuigen: eerst woonkamer zitgedeelte, dan woonkamer speel/eetgedeelte. Dan hal, beginnend bij voordeur, vervolgens richting keuken en eindigend bij de achterdeur. Alhoewel ik echt niet bang ben dat er ik-weet-niet-wat- zou gebeuren als het in andere volgorde doe, ik betrap me er iedere keer weer op, bij deze klusjes, dat ik niet van dat stramien afwijk..
Oooh ik heb als ik de vaatwasser uit pak altijd een tic; ik doe dan bv de la open voor het bestek, en dan móet ik uit de vaatwasser ook bestek pakken. Als ik dan eerst bv een bord pak, voelt het ontzettend stom dat ik eerst die la open heb gemaakt. Zelfde met kastjes; als ik een kast open maak voor de kopjes, kan ik echt geen beatek gaan pakken, of een bord, want dat klopt niet met de kast die net open is...
Hier ook de was ophangen.. dat moet de sokken setjes bij elkaar, broeken bij mekaar, truitjes rompers etc.. manlief durft hier de was ook niet op te hangen.. heb er een rare volgorde voor.. owee als iemand voor mij de was ophangt en niet in mijn volgorde.. dan gaat allees weer van de lijn af en doe ik het opnieuw *schaam*
NEEEEE, bij het afwassen moeten eerst de glazenen kopjes! Dan bestek erin en laten weken, borden, pannen. Althans, toen ik nog met de hand afwaste.