De definitie van bezuinigen

Discussion in 'De lounge' started by justme1974, Sep 18, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

Jan 20, 2009
    3,822
    2,003
    113
    In het boxspring topic lees ik net dat iemand aangeeft op een goed bed niet te willen bezuinigen. En dat zet mij ineens aan het denken: wat is bezuinigen precies? Welke betekenis heeft het voor jou?

Persoonlijk, als ik een bed als voorbeeld zou nemen, ben ik het heel erg eens met de belangrijkheid van een goed bed. Maar er valt zo weinig te bezuinigen voor mij. Wat ik zou wensen ligt rond de 5000 euro. Dat is voor mij een enorm bedrag. Dan zou ik met bezuinigen eens honderd jaar verderop zitten. Hoe zie jullie dit?

2. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Als je niet op een bed wil bezuinigen koop je geen bed die je wenst maar feitelijk niet kunt betalen, maar dan koop je een zo goed mogelijk bed binnen het budget wat je kunt bekostigen, eventueel door er over een redelijke termijn (dus geen 100 jaar) voor te sparen.

3. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    #3 GroeneBomen, Sep 18, 2019
    Last edited: Sep 18, 2019
    Bezuinigen zijn vaak haalbare doelen om geld te besparen uit noodzaak, wens of om een ander doel te bereiken (bv verre reis).

Als je elke maand 20 euro opzij kan zetten door alleen water te drinken en dat op een aparte rekening zet, is een goed bed best haalbaar. T is alleen de vraag wat je ervoor over hebt. Ik zou mijn thee er niet voor willen missen. Dus neem ik genoegen met een goedkoper bed.

Ben het wel mee eens dat je niet moet bezuinigen op gezondheid, dus een derde hands matras met een fikse lig plek zie ook als een slechte investering in je lijf. Maar, een bed van de ikea met een fijn matras van 100 euro kan net zo goed liggen als een bed van 5000. Het is maar net wat je ervoor over hebt.

Maar goed als een schip met geld binnenkomt wil ik graag een goddelijk veel te dure boxspring gewoon omdat het dan kan haha

4. Champetter

Champetter VIP lid

Mar 5, 2013
    6,825
    3,809
    113
    Ik lees de OP meer dat als je op een goed bed niet wil bezuinigen je dat dan wel op een andere uitgave doet als bijvoorbeeld een vakantie laten schieten.

5. Mamafiets

Mamafiets VIP lid

Apr 22, 2019
    18,358
    30,650
    113
    Female
    Dit inderdaad. Je koopt een goed bed. En niet een goedkopere variant ervan om zuinig te doen.

6. LadyKikker

LadyKikker Fanatiek lid

Feb 12, 2012
    4,234
    1,891
    113
    Female
    Wij hebben een lange periode financieel in een diep dal gezeten en nog steeds is het af en toe stressen of we de maand wel gaan halen.
    Hebben toen behoorlijk moeten bezuinigen. Alles wat je goedkoper zou kunnen doen, doe je.
    Daarbij wel de kanttekening, dat iedereen zn eigen prioriteiten stelt. Maar als je MOET bezuinigen, zoals wij toen, stel je die prioriteiten wel bij.

Geen nieuwe kleren, goedkopere boodschappen, goedkopere verzorgingsproducten, abonnementen schrappen waar kan, enz, enz.

Maar wat ons nog het meest is bijgebleven, is het creatief omgaan met je geld, met je boodschappen, met wat je aan moet schaffen, met alles.
    Als je goed naar je uitgaven kijkt en op een creatieve manier kijkt naar hoe je minder geld zou kunnen uitgeven, valt er echt een hele hoop te bezuinigen.

7. Zonnetje19

Zonnetje19 VIP lid

Jan 26, 2019
    10,611
    8,825
    113
    Female
    Een bed wat als voorbeeld gegeven wordt, moet gewoon goed zijn. Denk alleen wel dat voor een goed bed 5000 erg hoog is. Een nieuwe boxspring met dik matras en topdek is ook prima toch. Of een tweede hands boxspring net een goed matras en topdek nieuw. Zou een matras niet van een ander willen eerlijk gezegd:|

Share This Page