Hallo allemaal, Ik heb een vraagje. Wij zijn net begonnen met clomid 2de ronde ivm pcos. Nu heb ik voor de 2de keer een follikel van boven de 30. Afgelopen woensdag of donderdag is deze wel gesprongen, dus niet doorgegroeid tot een cyste. Heeft iemand hier ervaring mee....? Wordt hier zo onzeker over....
Ik vind het wel groot inderdaad. Fijn dat hij wel doorgegroeid is. Ik had bij ivf ook een grote, die was erg oud en van mindere kwaliteit zeiden ze toen. Meer kan ik er ook niet over zeggen vrees ik...
Dank je wel ninge, ja 34 de eerste ronde 2de ronde 36 maar 2de ronde wel goed gesprongen maar ik weet niet goed of de kwaliteit dan goed blijft....
Een cyste is niet altijd een follikel die doorgroeit. Bij mij werd een follikel na 26mm al een cyste om daarna langzaam te slinken tot aan de volgende cyclus. Is je progesteron geprikt na je eisprong? Ik heb ook weleens gehoord dat boven een bepaalde afmeting follikels niet meer een goede kwaliteit hebben. Mij zeiden ze altijd dat de ideale afmeting tussen de 20 en 25mm is om te springen. Ik moest dan ook Pregnyl prikken als er een dominante follikel was die rond die afmeting zat.
bij mijn dochter (5e ronde clomid) was een follikel van 34mm zichtbaar waarvan gezegd werd dat het zeer waarschijnlijk een cyste was.. dit werd een goede eisprong want daar is mijn dochter uit ontstaan! mijn follikels groeiden ook altijd flink groot onder invloed van clomid.
He kara, Wat fijn om te horen....geeft mij heel veel hoop....volgende week donderdag kan ik testen...spannend😃🍀