Hoe is het om niet te weten of het een j/m is?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Jo86, 8 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Bij onze dochter wisten wij het wel, maar hielden we het geslacht voor ons zelf. Alles werd roze, dus we konden ook niets laten zien aan anderen. Ik vond het toen heel erg leuk om samen met manlief een geheim te hebben. We waren in de loop der jaren een hoop van ons traject gaan delen en iedereen wist ook heel vroeg in de zwangerschap dat ik zwanger was. Nu was het zo dat wij eens een geheim hadden: super leuk!!

Nu, zwanger van een tweeling, wilden we het aanvankelijk weer weten. Alleen manlief wilde de geslachten deze x niet voor zich houden. Ik wel.
    We kwamen er niet echt samen uit wat we nou gingen doen. Daarom hem ik toen enkelzijdig besloten het beiden niet te gaan weten hahahahaha. Was hij het zo niet mee eens haha. Hij heeft een hoop argumenten bedacht om mij toch nog op andere gedachten te gaan brengen maar ik begon het steeds leuker te vinden om het niet te weten. Praktisch is het niet: de oude kamer van dochter is de babykamer weer geworden en was nogal roze. Nu is die taupe met wit. Mochten het twee meiden zijn dan hadden we het gewoon roze kunnen houden. En de dekentjes, kleertjes, lakentjes, hydrofielen: alles moest vervangen voor neutrale spullen worden.

Ik heb het eerst ff ingewikkeld gevonden dat we de geslachten niet gingen weten. Maar hoe langer het nu duurt, hoe leuker ik het vind dat we het straks pas gaan weten. Het lijkt me zo ontzettend gaaf dat we straks zelf gaan kijken wat de geslachten zijn!! (Gaan aangeven dat de artsen/verpleegkundigen het niet mogen zeggen haha.)

Ik heb even overwogen om de geslachten toch te vragen toen ik 16 weken zwanger was. Toen raakten we bijna de kindjes kwijt. Om beter afscheid te kunnen nemen begon ik te twijfelen. Ik ben nu heel blij dat we sterk zijn gebleven om het niet te gaan weten, anders waren we vanuit een negatieve reden het gaan weten.

En hoewel het ingewikkeld is om 8 (!!) namen te hebben moeten bedenken haha kan ik iedereen het aanraden om het niet te gaan weten: dit is namelijk ook echt superleuk!!

2. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wij wisten ook niet of wij een jongen of meisje zouden krijgen.
    Het was wel minder praktisch met aanschaf van kleertjes etc. Maar dat is ons goed gelukt. Wij houden sowieso niet van het standaard roze of blauw. We hebben nu een hele leuke neutrale babykamer met donker warme houten meubels en afgewerkt met wit/grijze en lime groene kleuren en accessoires. We hebben qua kleertjes niet al te veel gekocht, en hadden nog een en het andere gekregen van familieleden waarvan zij ook het geslacht niet wisten bij hun zwangerschap.
    Qua geboortekaartjes vond ik het wel heel lastig, daarom hebben wij het geboortekaartje laten ontwerpen door een vriend van ons.
    Ik ben heel erg nieuwsgierig geweest, ook waren wij en ook heel veel vrienden en familieleden ervan overtuigd dat we een jongetje kregen.;):D Integendeel, we werden verrast met een meisje. :D. Uiteraard heb ik het shoppen van meisjes kleertjes nu dubbel en dwars ingehaald.
    Verder hebben we hele leuke reacties gehad van mensen om ons heen betreft het feit dat wij het geslacht niet wilden weten.

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Oja, wilde nog toevoegen...ik had dit keer een heel sterk voorgevoel (en een lichte voorkeur) voor een tweede meisje in ons gezin erbij. We krijgen nu een knulletje en natuurlijk is deze jongen meer dan welkom bij ons, ik ben nu al enorm trots op mijn kleine vent! Maarrrrr ik heb er wel even aan moeten wennen, dan ik de roze meisjesbabykleren moest opruimen en wegdoen, dan ik een jongensnaam moest gaan verzinnen etc. Een jongen is zeker niet minder leuk dan een meisje maar onbewust (en dat besefte ik me pas na de geslachtsbepaling) had ik me héél erg ingesteld op een meisje (ik had alleen nog maar meisjesbabykleding in de winkel gekeken, had al een meisjesnaam in gedachten etc.) en daardoor heeft het wel een week tot 2 weken geduurd voor ik volledig gewend was aan het feit dat er een jongetje in mijn buik groeit. Ik ben wat dat betreft dus ook zeker blij dat ik het nu al weet anders had ik na de bevalling echt enorm moeten wennen...nu ben ik inmiddels gewend en vind ik het superleuk om stoere jongenskleertjes te shoppen, die zijn écht niet minder leuk dan meisjeskleren! En hebben we een stoere naam, een leuk kaartje etc. etc. :D:D

4. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij de eerste wisten we het niet, nu bij de tweede wel. Vind het eerlijk gezegd leuker om het niet te weten. Mochten we ooit nog voor een derde gaan; dan willen we het weer niet weten.
    Geeft gewoon wat extra spanning en verrassing..

5. Leo85

Leo85 Niet meer actief

Wij wisten het bij de 1e niet, hier via ICSI zwanger geraakt dus dat is al niet romantisch meer, we wilden graag nog iets mysterieus houden.. En dat is ons heel goed bevallen.. Nu bij de 2e willen we het ook niet weten.

Ik ben niet zo van de roze/blauwe kamertjes, dus dat was hier al geen probleem, idem met kleertjes, je koopt een paar neutrale setjes en in je kraamweek krijg je er zoveel bij wat je dan kan combineren.. Echt niet dat je kind de 1e weken alleen maar wit of beige draagt.. En er zijn ook leuke kleertjes in andere kleuren.. Nu hebben we de neutrale kleertjes toch al van de vorige, en het kamertje is wederom neutraal van kleur. Hier ook geen gekleurd beddengoed ofzo dus hoef verder niks opnieuw aan te schaffen..

Wij vonden de verrassing bij de geboorte erg leuk, en ben erg benieuwd wat het deze keer zal zijn! Geboortekaartje maken we gewoon 2 opzetjes voor en dan doorgeven welke het wordt. Namen ook gewoon 2 bedacht, vind dat niet zo'n probleem allemaal :D Ook absoluut geen last gehad van wennen aan de naam of afscheid moeten nemen van een ander geslacht, dat is erg persoonlijk denk ik..

Hier trouwens ook geen rare opmerkingen door de omgeving, iedereen vindt het juist leuk dat we het niet weten omdat je dat tegenwoordig zo weinig ziet..

6. Pukske

Pukske Actief lid

6 aug 2014
    142
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh Ligero...ontzettend bedankt voor de tip nextdirect! Wat een leuke kleertjes :D
    Hier ga ik zeker wat van bestellen!

7. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.307
    2.591
    113
    wij wilden het bij allebei de meiden niet weten.
    Bij de jongste had ik een geplande ks waarvan ik 5 weken van te voren de datum al wisten.
    Ik was er echt van overtuigd dat het een jongen was . Toen ze geboren was moest ik 2 seconden even schakelen maar daarna klopte het toch wel weer in mn hoofd.

8. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Haha graag gedaan en shopze :D

9. grl1980

grl1980 Actief lid

3 aug 2014
    219
    2
    18
    NULL
    Wij kiezen er heel bewust voor om het niet te weten. Beetje zelfde reden als Leo85. Bij ons de zwangerschap niet heel gemakkelijk gegaan, en dit is iets wat juist heel spontaan en een verassing kan blijven. Ik vind het leuk om jongens en meisjes namen te verzinnen. Er zijn genoeg leuke gekleurde uniseks kleertjes. Daarbij komt dat ik niet van roze houdt, dus blij ben dat ik dat nog even het huis niet komt ;)

We hebben vrienden die het perse wel willen weten en te nieuwsgierig zijn of het praktisch vinden. Gelukkig ook vrienden die het ook niet wilde weten, en die vonden het heel leuk om bij de geboorte te weten te komen.
    Ik krijg wel heel vaak rare blikken dat we het niet willen weten. Sommige mensen vinden het onbegrijpelijk.

Als ik wil kan ik zo mailen naar het Lab dat de Nipt heeft afgenomen...daar weten ze het geslacht. Dat vind ik wel een beetje een rare gedachten.

10. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Bij de eerste wilden we het niet weten.
    Was gelukkig toen niet zo nieuwsgierig.
    Bij de 2de keer wel ( ging om 2ling) gewoon makkelijker en nu ook voor het makkelijke dat we het willen weten :)

11. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Wij hebben het 2 keer niet geweten en zouden het zo weer doen :D

Het eerste kamertje was een hollands kamertje kon voor allebei en het 2de kamertje is mintgroen met grijs (en nu dan nog zachtroze dingen erbij)

De eerste bevalling was echt niet fijn en was ik een eind van de wereld waardoor ik er niet eens aan dacht om te kijken of het een jongen of meisje was (iedereen op 1 iemand na zei elke keer het wordt een jongen werd)
    En toen zei mijn man het is een meisje en toen heb ik gezegd je maakt een grapje zeker (dit weet ik zelf niet meer haha)

Bij de 2de wisten we het weer niet en ik wist niet hoe snel ik moest kijken toen ze geboren is :D

Stel wij zouden willen weten wat het was je verspreekt je op een duur denk ik toch en dat zou ik echt niet leuk vinden.

12. Zeilboot

Zeilboot Actief lid

8 okt 2013
    409
    26
    28
    NULL
    NULL
    Wij wisten het niet. Ik vond het heel jammer dat m'n man het echt niet wilde weten, maar met de ervaring van nu wil ik het zelf bij deze zwangerschap ook niet weten. Ik vond het zo'n leuk extra cadeautje/verrassing wat het was. M'n wagen was rood, kan voor beide. Kleertjes neutraal wit en crème, maar ik vind persoonlijk harde en felle kleure voor een kleintje toch lelijk. Wel had ik overal roze en grijze mutjes en sokjes bij.

13. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Ik wist het, mijn vriend niet (jaja, ik heb al die tijd mijn mond weten te houden :D ). Maar toen dl eenmaal geboren was, was hij zo onder de indruk van de bevalling en het mini mensje dat hij helemaal was vergeten dat een baby ook nog een geslacht heeft. Dus toen ze al een tijdje op mijn buik lag vroeg de verloskundige aan mijn vriend of hij wist wat het was. Hij snapte niet waar ze het over had haha:p

14. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    We hebben altijd gezegd her niet te willen weten en de hele zwangerschap 0,0% de neiging gehad er toch naar te vragen. Bij iedere echo duidelijk aangegeven het niet te willen weten en gelukkig niets gezien of gehoord.
    Voor ons verplaatst het de verrassing naar voren als we het nu al zouden weten, we willen graag dat moment ervaren als het geboren wordt en je hoort: het is een ... Gericht shoppen komt daarna wel en ik heb echt genoeg kunnen vinden. Voor beide is een apartkaartje uitgezocht en we hebben voor beide een dubbele naam gevonden. Geen problemen ervaren :)
    De omgeving vindt het leuk, knap of lichtelijk frustrerend (de oma's;)) dat we het niet weten. In mijn omgeving veel mensen die beide hebben meegemaakt, dus wel en niet weten, en die geven stuk voor stuk aan dat ze het niet weten leuker vonden.
    Succes met kiezen wat je gaat doen!

15. Jo86

Jo86 Bekend lid

16 apr 2009
    658
    0
    0
    Mijn man zegt nu ook blijf maar bij je eerste wens, ga er dus voor om het ook niet te weten :) ben heel erg benieuwd hoe dat zal zijn!

16. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Wij wisten het bij onze dochter niet en ook nu zal het een verassing blijven tot de geboorte, vond het wel heel speciaal dat het een verassing was!

17. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    Wij wisten het bij onze zoon ook niet en willen het nu ook weer niet weten.. Ik ben gek op verrassingen:D

18. Waaghals

Waaghals Actief lid

20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Bij de oudste wisten we t niet iedereen zei een meisje en t was een meisje
    Bij de tweede wisten we t ivm kleding kamertje e.d.
    Nu bij derde vinden we verrassing toch leuker nog een verrassingselement erbij:)
    Van t weekend al de kleding uitgezocht veel dingen ga ik toch niet voor de derde x aan doen mocht t een meisje zijn.
    1 kamer is nog neutraal rood met geel dus ga denk ik wel 2 jongenspakjes kopen nog 1 dagje werken en dan verlof!

Deel Deze Pagina