hoe is het om uitgerenkend te zijn rond oud/nieuw

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door tweety26, 20 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

baby90 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Ik wil toch even wel reageren hier..
    Ik ben zelf geboren op 5 december, dus ben echt een Sinterklaas kindje (voordeel; iedereen wéét wanneer je jarig bent:D)... Vroeger vond ik dit alleen maar prachtig, kreeg (dacht ik) altijd extra cadeautjes en vierden het gewoon overdag en er kwam echt wel veel bezoek (veel mensen met kinderen) naar mate ik ouder werd werd dit steeds minder en kwamen de meeste mensen niet meer.. Dit vond ik toen erg vervelend.. Maar het zou toch geen probleem zijn als je je verjaardag een paar dagen ervoor of erna viert? Geen problemen mee.. toch?
    Voor mij is het wel nog vervelend.. stiefzus is op 4 dec. jarig.. En een andere ''vriendin'' van mij 7 dec. zij zit/zat in dezelfde vriendenkring.. En nog een nichtje met 17 dec. Dat was erg vervelend! De helft van mijn Familie woont in Brabant en daar geven ze altijd 12 dec. een groot feest met kaarslicht en iedereen gaat daar ALTIJD heen, dus ik heb eigenlijk geen goede mogelijkheid om mijn verjaardag te vieren... Het was eerst ook altijd ruzie maken met wie wanneer zijn verjaardag viert.. Oja, en wij doen altijd lootjes trekken met Sinterklaas.. De meeste kunnen bij ons vaak niet op 5 dec. dus dat word ook weer een andere dag. Mijn moeder heeft het een paar keer 'geflikt' mijn verjaardag tóch te plannen op 5 dec. hoewel ze wist dat ik dat niet wilde maar het kwam voor haar beter uit:x... Nu heeft natuurlijk niet iedereen dit die met de feestdagen jarig is.. Dus zoals ik al zei een paar dagen er voor of erna is voor de meeste geen probleem (prettig is het ook weer niet, maar om je kinderwens daar voor uit te stellen)... Er kan natuurlijk van alles gebeuren, dat je kind eerder komt of later waardoor het alsnog op een feestdag is.. En er zijn te veel feestdagen om er precies rekening mee te houden.. Natuurlijk hoop je dat je kind niet op een feestdag geboren word, maar het kan natuurlijk altijd of je er nou rekening mee probeert te houden of niet:D...

2. arr77

arr77 Actief lid

20 apr 2009
    452
    0
    0
    up north
    Het is idd niet te plannen en het komt zoals het komt.
    Bij ons is het meer dan welkom.

3. Fleur1976

Fleur1976 Actief lid

29 jun 2009
    230
    0
    0
    NULL
    NULL
    als ik deze maand zwanger raak ben ik of 21 dec of 28 dec uitgerekend, afhankelijk van me cyclus 28 dagen of 35 dagen.
    deze maand sla ik niet over, maar mocht ik nog niet zwanger zijn en in april en mei ook nog niet, zijn we wel vanplan juni over te slaan. want dan zou het kindje in maart komen en bijna alle kinderen van mijn broers zijn in maart jarig. 11-12-13 en 1tje onderweg kan elk moment geboren zijn.

4. Inggrid

Inggrid Fanatiek lid

4 jul 2008
    1.793
    0
    0
    verpleegkundige
    Twentheland
    Ik zou er echt voor gaan. Ik dacht ook altijd stel dit stel. oooo dat hoop ik niet dat hoop ik niet. die verjaardag en die verjaardag. onee midden in de bouwvak is ook niet handig. Nou ja nu ben ik blij als ik zwanger mag worden en zou bijna hopen dat het een kerstkindje wordt want dat betekend dat ik deze maand zwanger wordt. Nou jah succes met de keuze ik zou er voor gaan.
    Wij zijn 1 juni gestopt met de pil en nog steed zitten we in ronde 4 dusssssssssssssssssss.

Maar jah het kan ook zo zijn stoppen met de pil en gelijk zwanger

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Dat jullie dat nu al tellen joh wanneer je uitgerekend bent, terwijl je nog niet eens zwanger bent! Ik sta er echt van te kijken..

Btw zou het me echt geen lor kunnen schelen. Expres wachten vind ik echt heel apart, je wilt toch een kindje, wat maakt het dan uit wanneer..

6. Dreamer08

Dreamer08 Fanatiek lid

24 mrt 2010
    1.786
    0
    0
    Tja als je het voor het zeggen hebt, is december misschien een mindere maand. Maar jah, je hebt het nu eenmaal niet voor het zeggen... Dus... wij houden er geen rekening mee!
    Een kindje is welkom ongeacht de maand!

7. mamavanjill

mamavanjill Bekend lid

8 okt 2009
    641
    0
    0
    hier al 1 kindje die op 29dec geboren is (was 14dec uitgerekend... uiteindelijk ingeleid)
    en nu staan we weer voor het dilemma. maar we gaan er gewoon weer voor! wij zijn nu 5 maanden 'bezig' en ik laat deze kans niet liggen. Maart is misschien voor ons gewoon een geluksmaand ;) en weetje, december is toch al een groot feestmaand dus d'r kan er nog wel 1tje bij.
    (vriend 3 dec. sing 5 dec. kleine van vriendin 10 dec. vriend 13 dec. schoonzusje 18dec. dan kerst dan dus Jill en dan oud en nieuw... ach ja...:p )

8. Hanna Mom

Hanna Mom Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.235
    1
    38
    NULL
    NULL
    Ik was zelf begin januari uitgerekend en vond dat wel wat minder leuk. Wilde liever niet dat de baby rond kerst of oud&nieuw geboren zou worden, het is dan al immers druk genoeg! Maar goed, als het zo is, dan is het zo. Ze is trouwens bijna een week na de uitgerekende datum geboren, dus netjes na alle feestdagen :).
    (oh ja, ze was niet gepland haha, vandaar dat ik het misschien ervaren heb als 'niet zo leuk').

9. naad24

naad24 Bekend lid

22 sep 2008
    771
    0
    0
    Ik was 11 januari uitgerekend........

Ik ben ingeleid en dat wilde ze eerst 28 december doen maar dat wilde ik niet. Ik mocht gelukkig een week later. Het is dat ik ervoor kon kiezen maar wilde niet tussen de feestdagen inzitten.

Mijn kleine meid is geboren op 4 januari.

Als ze uit zichzelf was gekomen was het niet anders, was i.i.g blij dat ik eindelijk zwanger was.

10. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Ik ben eind november uitgerekend en als het net zo'n eigenwijs is als mijn eerste komt het pas half december :D

11. riniti

riniti Fanatiek lid

22 jul 2010
    1.589
    0
    36
    Roze wolk :-)
    meid, ik zou er gewoon voor gaan! wie weet hoe lang het duurt voordat je zwanger bent! ik heb eerst ook over heel veel van dit soort dingen nagedacht... als je in juli bevalt heeft je kindje schoolvakantie, ook niet leuk met trakteren op school en feestje geven en al die dingen dacht ik toen ( ging op een gegeven moment overal over denken) in een andere maand hebben we weer zoveel verjaardagen, en als ik dan uitgerekend zou zijn is er weer een verjaardag bij, maar meid, ik ben nu sinds juni bezig en ik weet sinds januari dat ik PCOS heb.... zou dolgraag zwanger zijn, maakt me geen reet meer uit wanneer ik uitgerekend ben, als ik uberhaubt nog maar een keertje zwanger mag worden.... dus meid, ga ervoor, er is altijd wel iets ( welke maand dan ook) en plannen gaat toch niet... was bij mijn vorige zwangerschap 2 weken over de uitgerekende datum heen.... dus je weet toch ook nooit wanneer je gaat bevallen!
    succes met zwanger worden in ieder geval,

liefs riniti

12. Naomi1971

Naomi1971 Bekend lid

21 okt 2010
    740
    0
    16
    woonbegeleidster gehandicaptenzorg
    home sweet home
    Ik zelf ben 9 december geboren en heb het nooit als vervelend ervaren om net na sinterklaas jarig te zijn.
    Mocht het bij ons deze maand lukken dan ben ik op 9 december uitgerekend en ik zou het alleen maar prachtig vinden. Wat is nou een mooier kado??? De wens is groter dan het feit wanneer het eventueel geboren zou worden. Zoiets heb je toch niet in de hand en wij slaan er echt geen maand voor over.

13. Lotte30

Lotte30 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.110
    0
    0
    Ik werk bij moeilijke jongeren met een geestelijke
    Limburg
    Hallo Dames,

Ik zit een beetje met hetzelde, ben afgelopen nacht ongi geworden. Dus als ik aankomde ronde aantel ben ik uitgeteld op waarschijnlijk 28 dec:$. Tussen kerst en oud&nieuw.
    Vindt het dus wel fijn om ervaringen te horen van mensen die rond die tijd een kindje hebben gekregen!!
    Dus als het mag klets en lees ik hier graag mee!:)

Liefs Lotte

14. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Van de oudste was ik 27 december uitgerekend.
    Tuurlijk dacht ik wel ff...oke, dat is lastig met al die feestdagen;)
    En ook is mijn moeder jarig 2 dagen voor kerst, dus weet dat t weleens vervelend kan zijn.

En toen dus de maand december aanbrak dacht ik eerst; oke, niet met sinterklaas hopenlijk.
    En toen o zou fijn zijn als t niet op mijn moeders verjaardag is.
    Vervolgens, ojee...zou t dan met de kerstdagen gebeuren.
    Oudjaar brak aan; zou t nu dan eindelijk?

Vervolgens is ze pas op 12 januari geboren hahah
    Oke, het enige lastige voor ons is nu, dat je een maand na sinterklaas WEER kado's moet gaan bedenken en niet weet waar je alles laat haha.
    Voor haar zelf maakt het niks uit

Deel Deze Pagina