dank je wel! Dat is inderdaad iets wat mij frustrerend lijkt mensen die denken zo daar mijn probleem neer gelegd en nu word het geregeld. Ik zou de opleiding nog in moeten, dus duurt nog even en heb arbeids afstand ( fysiek) dus een baan zoeken / behouden is sowieso een uitdaging voor mij. Nu lijkt me dat het UWV/ gemeentes er geen punt van kunnen maken dat ik slecht loop/ gedeeltelijk rolstoel kom te zitten.. Aangezien hun degene zijn die het hardst roepen dat dat geen belemmering hoeft te zijn.. . zit ook nog met reïntegratie begeleiding in het hoofd.. Maar goed eerst weer kijken of r nog iets met mijn lijf kan.
Wauw, dat is toch leuk verdienen zeg. Mag ik vragen bij wel bedrijf je dit doet? Mag ook via een pb hoor. En klopt het dat je dan zelf je btw af moet dragen?
Ik vind het echt heel knap en bewonderenswaardig dat je dit kan. Ik zou het niet kunnen. Het verzorgen van een overleden persoon wel, maar elke dag weer de confrontatie met verdrietige mensen. Nee, dat zou ik me veel te veel aantrekken en er zelf verdrietig van raken.
Ik dacht dat dat alleen maar kon met een cam er bij maar hoe jij het omschrijft is dat dus niet nodig.. Zou je mij miss willen laten weten bij welk bedrijf dat is? Evt. Via PB.. Thanx!
Zover ik weet kun je ook alleen sms'en of bellen. Als je bel en cam verdien je meer. (Heb hier geen ervaring in maar zag het ooit op site staan).
het lijkt me idd ideaal verdienen nu de baby nog veel slaapt en ik toch thuis ben haha. Wil alleen niet in beeld natuurlijk is het dan niet meer zo anoniem haha iemand een tip?
Heb een paar jaar als bijbaan naast m'n studie achter de kassa gezeten en na m'n opleiding fulltime gedaan tot ik werk in m'n richting had. Ik vond het contact met klanten leuk, vooral als klanten niet tevreden waren, en dat dan oplossen Meeste van mijn collega's ging dat niet zo goed af, (die kregen klanten alleen maar nog meer over de zeik), maar ik kon dat wel. Misschien ook niet zo gek als je een opleiding tot hulpverlener doet en opgeleid wordt om andermans problemen op te lossen Maar al met al was het saai. Heel saai. Elke keer dezelfde riedel, meeste klanten zitten toch echt niet om een praatje verlegen en degenen die dat wel zitten, die komen vaak vast bij je aan de kassa en dat heb je dan na een paar keer wel gezien, (want vaak hetzelfde verhaal dan).
Het is soms ook heel moeilijk om niet bij de pakken neer te gaan zitten en je zo rot te voelen. Maar als je denkt aan het positieve en dat je de mensen kunt helpen met het verdriet dan is dat wel heel fijn
- Campingeigenaar - Tekenaar in de rechtzaal - Psychiater - Prostituee - Gebarentolk - Buschauffeur van een tourbus - Stemacteur/actrice - Verpleger op de neonatologie - Architect - Toneelspeler - Professioneel kunstenaar - Kraamafdeling - Medewerker van Crematorium - Budgetbeheerder - Werken op een sociaal secretariaat - Sociaal juridisch dienstverlener - Dierenarts - model - rechter - BN-er - In dienst van het Koningshuis - gevangenisbewaker Gevangenisbewaker aan de lijst toegevoegd. Ben heel erg benieuwd hoe dat is en dan vooral op de zwaardere afdelingen.
- Campingeigenaar - Tekenaar in de rechtzaal - Psychiater - Prostituee - Gebarentolk - Buschauffeur van een tourbus - Stemacteur/actrice - Verpleger op de neonatologie - Architect - Toneelspeler - Professioneel kunstenaar - Kraamafdeling - Medewerker van Crematorium - Budgetbeheerder - Werken op een sociaal secretariaat - Sociaal juridisch dienstverlener - Dierenarts - Model - Rechter - BN-er - In dienst van het Koningshuis - Gevangenisbewaker - Belastingdienst telefoniste tussen 1april en 1juli
Over model kan ik wel wat zeggen.. Oké was geen professioneel model die naar verre landen vloog en ook niet het maatje 34 en 1.75 minimaal (ik was 1,65 en maat 42) Maar ik heb best wat opdrachten gedaan voor libelle, yes, speciale bladen voor plussize vrouwen etc) maar ook figuraties enz. Ik vond het best leuk maar veel wachten, wachten, wachten.. En je had altijd ook irritante mensen er tussen die jou te min vinden... Maar wel veel mooie foto's enz eraan over gehouden. Ook eens meegedaan aan verkiezingen (ja daar stond ik dan als "dikke" tussen slanke meiden maar dat was mijn punt "strijden voor gelijkenis" uiteindelijk bij brildrager van het jaar verkiezing 2de geworden ) En arrogante menen soms die vent van telfort die was toen nog maar net bezig een van zijn eerste reclames (dongel van KPN) maar arrogant pfff niet normaal!!!
Dit heb ik een poos gedaan. Voornamelijk op de verloskamers. Ik vond het heel leuk en afwisselend werk. Je moet wel constant "op scherp" staan en je aandacht niet laten verslappen. Je krijgt met heel veel verschillende mensen en situaties te maken. Omdat de onregelmatige diensten me toch wel op begonnen te breken, ben ik gaan zoeken naar iets wat beter te combineren was met mijn gezin. Ik werk nu als relatiebeheerder bij een grote kraamzorgorganisatie en dat is ook heel leuk! Groot voordeel is dat ik mijn uren allemaal zelf kan plannen. Zo ben ik in de schoolvakanties bijna altijd vrij. Heeeeerlijk!
Hier een bijna-huisarts (nog even in opleiding dus..) met daarvoor CB ervaring.. Ik verbaas me enorm over wat er allemaal over mijn ex- en huidige collega's geschreven wordt soms.. maar troost me dan met de gedachte dat ik in elk geval probeer om het anders aan te pakken bij mijn eigen patiënten. En ik hoop ook dat patiënten me er op aanspreken als ze niet tevreden zijn, mijn oordeel niet vertrouwen of niet gerust weg gaan na een bezoek, in plaats van klagen op een forum..;P Het is trouwens wel een van de leukste banen die er zijn hoor! Ook al is het hard werken..
Een tijdje als verzorgende IG op de PG afdeling gewerkt, vond ik eigenlijk het leukste van alle afdelingen. Hoewel sommige mensen echt ver weggekwijnd zijn, krijg je vaak ook een oprechte lach of handdruk. En ook omdat je als team echt samen moet werken en anders niets gedaan krijgt, prefereer ik die afdeling boven de andere afdelingen waar je met vaart door de bewoners moet gaan. Een vriend van mijn man werkt als gevangenisbewaker, hij heeft het heel erg naar zijn zin, op een gegeven moment bouw je een band op met die mensen en respecteren ze je als jij hen respecteert. Natuurlijk af en toe eens een moeilijke situatie maar het is een ontzettend menselijk vak. Althans, dat is wat ik heb gehoord.
Ik hou niet van lange stukken typen op mijn telefoon, maar hier en i.c. Neonatologie verpleegkundige. Nu op weg naar mijn werk, ga binnenkort antwoorden!!!
En ik heb vnl. als verpleegkundige op de kraamafdeling gewerkt, en weer nauwelijks aan de kant van de verloskamers. Leuk werk! Hollen of stilstaan, dat wel. Veel voorlichting geven, veel variëteit in patiënten (met deze overeenkomst dat ze allemaal tussen de 15 en 45 zijn en allemaal vrouw ), veel taart ook . Veel tranen, vaak van grote vreugde, helaas ook van diep verdriet. Leven en dood ligt hier heel dicht naast elkaar. Ach kan er nog uren over doorkletsen, maar je moet het ervaren. Ik had het er iig reuze naar m'n zin. Maar als je alleen maar komt voor de baby's zou ik eerder in de kinderopvang gaan werken. Je bent veel meer met de moeders (en vaders) bezig dan met de baby's. Die worden nl. zo snel mogelijk door mams verzorgd en niet door jou als vpk.
@jax ooit wel eens overstap naar defensie overwogen? Ik weet niet of je er van houdt en je blijft gemeenschappelijk goed. Maar betaald wel een stuk beter. Minder weekenden en meer vrij met feestdagen.
Ik snap je punt, want ken ook zat mensen die tegen een arts in kwestie gewoon niet zeggen wat ze denken, maar er wel over gaan klagen. Of die sowieso nooit het oordeel van een arts vertrouwen tenzij er een dozijn onderzoeken zijn gedaan en ze voor een bloedneus helemaal binnenstebuiten zijn gekeerd. Maar.... ik werk(te) zelf in de hulpverlening en kreeg daar veel clienten die ontevreden ware over eerdere hulpverleners. Lees hier op het forum ook best veel geklaag over hulpverleners. En heel eerlijk: ik kan mensen zeer regelmatig geen ongelijk geven, (ook al zijn er ook veel mensen die voldoen aan bovenstaande beschrijvingen). Ik zie in hulpverleningsland veel hulpverleners die het gewoon beter zouden moeten doen. Heb jij dat nooit, als je collega's aan het werk ziet met patienten? Dat je wel snapt waar al dat geklaag vandaan komt?