Ik werk in de kinderopvang (babygroep) en heb het laatste jaar zelfs mijn jongste bij mij op de groep gehad. Zoals hierboven ook aangegeven, is het heel anders dan thuis. Je bent een leidster, en zorgt samen met een collega voor de kinderen, tot ze om 6 uur weer naar huis toe zijn. Je bouwt met zowel kinderen als ouders een band op, en wilt ze een goede start geven in het leven. Dit is voor mij prima te combineren met twee jonge kinderen thuis, al moet ik wel zeggen dat ik nu ook wel blij ben dat ik nu geen baby meer in huis heb, omdat ik dan van baby naar babygroep ga en weer terug... Haha
Ik vraag me ook af hoe het is om gyneacoloog te zijn. Ik zou er zelf niet aan moeten dénken om dat als beroep te hebben. Ze zeggen wel altijd, het is gewoon je werk, maar al dat gewroet in die verschillende dozen lijkt mij echt apart en (soms) echt ranzig sorry dat ik het zo verwoord hoor hahaha
Wat ik me dus niet kan voorstellen: dat iemand bedenkt "het lijkt me leuk om andersmans vieze gebit schoon te maken, laat ik mondhygiënist(e) worden!" Iemand hier die me uit kan leggen wat de pracht van dat beroep is? Want dat zal er vast zijn, ook al zie ik dat nu nog niet
Daar ben ik wel benieuwd naar. Al zitten deze dames hier waarschijnlijk niet (of misschien wel en komen ze er niet voor uit). Ik ben wel benieuwd, callgirl, prostituee, stripper of webcam girl? Betaalt het nou werkelijk zo goed, en hoe houden ze het vol om goed te acteren, elke dag weer opnieuw? En waarom? Lijkt me de zwaarste baan die er is....
Ik werk niet direct in een gevangenis maar wel in een instelling waarbij het beveiligingsniveau erg hoog is. En wel met mensen met (zeer heftige) delicten. ik vind het geweldig werk. Maar ook loeizwaar en naief de wereld in kijken is geen mogelijkheid meer. Ik weet met naam en toenaam en delict wat voor mensen er rond lopen en hoe snel je je kan vergissen in iemand. Dus mijn vertrouwen naar vreemden is ook nihil.
Hoe ervaarde jij het om je eigen kind op de groep te hebben? Tijdens vakanties had ik mijn dochter op de groep, en vooral toen ze baby was vond ik dat zoooo moeilijk, omdat wanneer ze huilde, ik aan haar huiltje hoorde dat ze bijvoorbeeld moe was, en dan gaven ze haar bijv. een fles. Vond dat enorm lastig. Weet niet of hij al voorbij is gekomen maar ik vraag me af hoe het is om verloskundige te zijn.. dat lijkt me zo een geweldig beroep.
Wij mogen ons eigen kind niet op de groep hebben. Ik werk op de peutergroep en mijn zoontje op de babygroep naast me. Dan nog bemoei ik mij er wel eens mee
Hetzelfde als een agent in dienst bij het korps. Als VW heb je in principe geen wapenbevoegdheid. Je kan er wel een certificaat voor gaan halen.
Haha grappig. Mijn man heeft wel beroeps gevaren en vond het ook fijner als op de wal. Onze ervaringen in de havena zijn juist wel weer hewl gemoedelijk. Als we over een jaar of 30 klaar zijn met werken willen we ons bedrijf verkopen en weer gaan varen maar dan voor het plezier. De jaren ervoor zelf een schip bouwen. Het heeft zo zn voor en tegens dus wat je zegt over de wal is wel zo. Leuke dingen doen.
Wij ook niet! Maar in de vakanties zit haar groep op een andere locatie (wegens bezuiniging, locaties zitten erg dicht op elkaar) en daar werkte ik vorig jaar dus. Ben eerlijk gezegd wel blij hoor dat dat bij ons niet mag.
Prostituee, dus een "gewoon" achter het raam betaald redelijk. Als ik over Amsterdam spreek en dan de ramen die ik ken is het uiteraard vooral afhankelijk van de drukte. Is het heel rustig dan heb je echt pech want je moet ook je raam huur betalen, je condooms glijmoddel etc etc dan moet je er ook wel eens op toe leggen. Maar op een drukke dag/avond is het snel verdienen. De meisjes die ik ken, hebben vaak ouders/kinderen in het buitenland, dat is ook vaak de reden dat ze dit doen snel geld verdienen voor het thuisfront. Uiteraard hebben sommige liever een "normale" baan maar soms loopt het leven anders zeggen ze dan. Ze kiezen er zelf voor staan er niet onder dwang en er zijn er veel die het ondanks dat ze liever een normale baan zouden willen het wel echt heel erg leuk vinden. Maar het is zwaar, lichamelijk en emotioneel de werktijden zijn lang en het gemis van hun familie knaagt. Veel hebben het hartstikke gezellig met elkaar, maar er is onderling wel wat afgunst zo nu en dan als de een het heel druk heeft en de ander geen klote te doen dan is er ruzie. Het zijn dames met een flink temperament. Ze hebben de gekste rituelen voordat ze beginnen, en je maakt werkelijk de raarste en grappigste dingen mee. Het zijn groepjes vriendinnen die er staan, maar ook moeder en dochter staan er. Er zijn vrouwen die na een jaar concluderen dat het niks is voor ze, maar ook vrouwen die er al ruim 10 jaar staan. Ze hebben hun vaste klantjes waar van 9 van de 10 lieve eenzame manne zijn, maar ze hebben ook dronken asociale mannen. Ze leven niet in weelde en luxe, ze leven met datgene dat ze nodig hebben en de rest van het geld wordt opgestuurd. Met een hangende dreumes aan m'n neem zo ff snel verteld hoor 😉
Ik ben (bijna) huisarts en heb voor mezelf afgesproken dat ik geen recepten uitschrijf voor mijn eigen gezin en dat ik dingen waarvan ik vind dat het thuishoort in het medisch dossier (van mezelf, vriend of kind) gewoon aan de huisarts laat zien. Ik mail ook wel eens met mijn huisarts als het een 'onschuldig' probleem is waar wel even een recept voor nodig is (oogontsteking, schimmelinfectie enz), en dan laat ik de keuze bij hun of ik daarvoor langs moet komen of ze het recept gelijk maken na mijn mail. Meestal ligt het dan gewoon klaar bij de apotheek. Oren kijken zou ik misschien zelf wel even doen (als ze het toelaat, ik ga niet worstelen met mijn eigen dochter, dan laat ik liever een ander de boeman zijn), maar als er een infectie is ga ik toch weer naar de huisarts en haal ik niet zelf een kuur.. O ja, en ik echo mezelf ook wel eens, maar dan voor de leuk (dat apparaat staat er toch en soms ga ik even in de pauze 'naar de baby zwaaien'). De medische echo's (termijn, 20 weken, groei etc) doe ik echt niet zelf, en voelen of ik al ontsluiting heb ook niet.. Bij twijfel of problemen bel ik gewoon de verloskundige, zo goed ben ik nou ook weer niet met dat apparaat..
ik zou weleens willen weten hoe het is om (beroemd) zangeres te zijn. Goed kunnen zingen lijkt me zo leuk! Ik zing helaas zelf elke noot vals. Of op de spoedeisende hulp. Of bij Moordzaken.
Ik zou willen weten hoe het is om actrice te zijn en hoe je in vredesnaam voorkomt dat je verliefd wordt op je mannelijke collega's als je een hele leuke tegenspeler hebt (Orlando Bloom, Johnny Depp etc) Lijkt me knap moeilijk....
Gynaecoloog. Ik heb zo vreselijk gehouden van die man toen hij uiteindelijk ingreep met een spoedks. Zou erg graag een periode mee willen lopen hahaha.
Dank je wel. Ik dacht dat je als vrijwilliger wel minder met noodgevallen in aanraking zou komen? Wie weet als mijn conditie nog verbeteren wil is het een mogelijkheid voor de toekomst, ik zou graag bij de politie willen werken.
Wat voor instelling moet ik dan aan denken als ik vragen mag? Ik kan me wel voorstellen dat je nu minder snel iemand vertrouwt. Aan de ene kant goed natuurlijk, maar soms misschien ook lastig.