Ja dat klopt, je werkt min. 200 uren per jaar op de uren waarop jij beschikbaar bent. Dus geen oproep noodgevalen. Maar kan dus wel als jij dienst hebt. De eerste periode is het vooral surveilleren, alcoholcontroles e.d. Ik heb 20-5 mijn eerste selectiedag
Bedankt voor je verhaal. Bijzondere wereld... Ik dacht eigenlijk dat het altijd met tegenzin gebeurde maar dat valt dus eigenlijk mee. Respect voor de dames, dat zeker!
Hihi, ik ben blij dat jij denkt dat het werken als stewardess makkelijk is Blijkbaar doen we dan toch iets goed! Wat is het in werkelijkheid? Hard werken. Lichamelijk belastend. Sjouwen, tillen,dragen. De ene reis een tijdsverschil van +7, de week daar op -8. Slaapproblemen komen zeer veel voor. Fijn, 'n verstoord bio-ritme.. Hop, gezellig, zo'n nachtvlucht. Wakker blijven!! De kortere vluchten (bijvoorbeeld New York), das gewoon knallen geblazen. Hollen en draven, met amper tijd om even rustig te zitten en wat te eten. Doortrekken? Ja hoor. Vanmiddag thuisgekomen, al 30 uur op. Slapen? Lukt nog niet, het lijf staat nog in "wakker blijven!!" modus. Dus die paar dagen vrij..het zal wel moeten, om fit op je werk te verschijnen. Overigens hebben we op de bestemming over het algemeen gewoon 24 uur vrij. Maar het hangt ook af van hoe frequent er aangevlogen wordt. Psychisch belastend. De agressie aan boord..laten we het er op houden dat passagiers steeds mondiger worden..Daar komt bij, dat de veiligheid aan boord,onze belangrijkste taak is. Daar worden we elk jaar uitgebreid op getraind. Examens moeten gehaald worden. En ja,soms ben ik verdrietig als ik weg ga, omdat ik er niet ben op een verjaardag,of of mis ik iets leuks op school. Kortom, het is niet voor niets dat mijn beroep in de top 5 van zwaarste beroepen (lichamelijk/psychische belasting) staat. Maar wat is het ook: genieten!!! Top collega's, samen als team mensen met een glimlach van boord laten gaan. Leuke passagiers, die mij energie geven, en die ik graag vertroetel. Prachtige bestemmingen waar we soms de tijd hebben om er op uit te gaan. Ik voel me nog steeds bevoorrecht dat ik al zoveel moois over de hele wereld heb mogen zien Tijd voor mezelf. Al lig ik een uur in bad: gewoon, omdat het kan (want thuis kan ik niet eens naar het toilet zonder gestoord te worden) Geen vaste tijden, geen kantoorbaan. Ik kan dat niet meer. Kortom:I love my job
Oh vergis je niet hoor, het gebeurt ook op heel veel plekken met tegenzin, dat zijn mensen met wie ik niks te maken wil hebben. Meisjes die onder valse voorwendselen naar Nederland gehaald worden. De meisjes die ik ken zijn voor de Duvel en z'n ouwe moer nog niet bang die zijn niet te dwingen.
Wil toch even opmerking maken over de Aldi Werk er zelf en we hebben gewoon pauze,koffiepauzes van 15 minuten en middagpauzes van een uur en als je in de avond moet werken dan tussen 17.00 en 18.00 weer. Soms als er mensen ziek zijn of erg druk doen we iets korter maar dat wordt gewoon als extra werktijd bijgeschreven. Ligt natuurlijk in welk filiaal je werkt maar ik werk met hele fijne collega's.
Ok, dit verklaart misschien wel waarom er eens een stewardess enorm tegen me was uitgevallen om (zoals ik het zag) echt niks. Ze had waarschijnlijk gewoon zoveel slaaptekort!
Mwah... Dat zal de reden zijn maar dat is geen excuus! Ik.zeg altijd, behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden...
Zelfs als je slaaptekort heb, mag je niet tegen een passagier uitvallen, is mijn mening dan. Als je dat doet, dan ben je niet professioneel. En ja, voordat ik alles over me heen krijg: mijn broer is piloot en mijn schoonzus stewardess, allebei bij de KaaElEm en ik weet enigzins hoe het er in de wereld aan toe gaat. Een stewardess die tegen mij uitvalt, heeft echt een verkeerde aan mij.
Ik ben geen mondhygieniste maar werk wel in de mondzorg, dus kan je wel vertellen wat er leuk aan is. Er is geen enkel ander beroep in de gezondheidszorg waarbij je je patiënten zo lang (vaak 20-30-40 jaar) en zo vaak tegen komt als in de tandartspraktijk. Onvoorstelbaar hoe loyaal patiënten vaak zijn... Alleen al de halfjaarlijkse controles en vaak extra voor de (mondhygiëne-)behandelingen. Het kan idd soms enorm vies zijn, maar het leuke is dat je samen met de patiënt werkt naar een doel, een gezonde mond. Dit doe je soms met hele angstige patiënten waarbij je eerst een heel angsttraject aflegt. Dit kan zeer uitdagend zijn Daarnaast gaat het om het motiveren, het vertrouwen winnen en uiteindelijk samen blij zijn als je het doel bereikt hebt en wil blijven behouden. Je werkt samen met een patiënt en als je uiteindelijk samem hebt bereikt wat je vooraf wilde bereiken, dan mag je best trots zijn op jezelf. Daarnaast heb je natuurlijk ook nog de meer medische gevallen. Oncologie, diabetespatienten, etc... de medische kant van het vak maakt het ook erg interessant om een voor de patient geïndividualiseerd traject uit te stippelen. Tegenwoordig mogen mondhygienisten ook cariës behandelen en worden ze enorm betrokken bij de preventie van caries en andere gebitsproblemen bij kinderen. De diversiteit van het vak houdt het leuk! Hoop dat het zo iets duidelijker voor je is Het is dus meer dan alleen maar 'vieze gebitten schoonmaken'
Helaas zijn er andersom zat passagiers die er geen enkel probleem mee om...nou ja...niet al te vriendelijk te zijn Van de week: "Ik ga hier gewoon in de EconomyComfort zitten. En u kijkt maar de andere kant op. Gaat u maar lekker koffie zetten!" Mhhhhhh. Ik dacht het niet! Maar ja, ook die kunnen we handelen gelukkig (met een vriendelijke glimlach hahaha) Leuk dat je familie ook bij de KLEM vliegt
Dat snap ik hoor. Ik hoor vaak verhalen over de passagiers aan boord Wij vliegen binnenkort met Lufthansa en ik heb me verhalen gehoord over de stewardessen daar. Ik maak mijn borst maar alvast nat
Ik praat het ook niet goed maar begrijp het nu wel beter. En als ik me wat beter had gevoeld was ik denk ik ook wel uitgevallen, haha. Maar ik zat ziek in het vliegtuig, met een krijsende dreumes... Dus dacht gewoon laat maar. Dat was trouwens Turkish Airlines.
Mijn ervaring met stewardessen van Turkish Airlines is dat ze nooit iets weten. Het is natuurlijk een beetje raar als je als passagier zelf vijf keer moet vragen om een loop belt voor een infant. En meer van dat soort gekkigheid zoals waar hebben ze de autostoel gestopt, waar kan ik even een flesje opwarmen etc.
Ik heb (geloof ik) geen ervaring met de hier genoemde beroepen. Ben wel heel benieuwd of er hier ook camping/ snack bar/restauranteigenaars zijn (bij voorkeur in het buitenland).
Is het dat ze nooit iets wéten, of nooit iets wíllen weten? Beetje het verschil tussen goede customer service en non customer service. Maak het laatste helaas ook iets te vaak mee...
Dank je voor je uitgebreide reactie! Ik heb voor het eten blijkbaar te snel door het topic heen gescrold en je reactie over het hoofd gezien , sorry! (zp en koken gaat ook niet goed samen ). Als je het zo schrijft, snap ik inderdaad heel veel beter dat je dit heel leuk werk kunt vinden!
Soms vond ik dat wel lastig hoor! Zeker in de periode dat de jongste erg eenkennig begon te worden, al moet ik wel zeggen dat mijn collega's op de groep, super zijn. Ze lieten hem zijn gang gaan, of vroegen mij wat te doen (fles, bed, spelen, etc). Zo kon ik mij ook gewoon op de andere kinderen richten.