Hoe is het toch mogelijk......

Discussie in 'De lounge' gestart door mijnimeel, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anabella

    Anabella Fanatiek lid

    2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Ik koop wel kleertjes voor pasgeborenen, maar dan alleen iets écht leuks, van Imps&Elfs ofzo. Truitjes van de Zeeman kopen ze zelf maar :p
     
  2. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Ik geef altijd geld lekker makkelijk! kunnen ze zelf iets kiezen voor de kleine of het opsparen.
     
  3. stranger

    stranger Fanatiek lid

    28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Vind jij van de Zeeman niet leuk dan? Ons Jarik loopt (nou ja, loopt...) dagelijks in hun spul en ik vind het hele leuke kleding...
     
  4. Mamasu

    Mamasu Fanatiek lid

    10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Ik denk dat ze bedoelt dat ze liever iets geeft wat je als ouders zelf misschien minder snel koopt. Ik heb, toen mijn zoontje pas geboren was, ook een paar schattige rompers en truitjes van duurdere merken gekregen.Dat merk heette geloof ik 'Truitje' en die romper was van Petit Bateau. Daar betaal je volgens mij rustig 20 euro voor en dat zou ik zelf echt niet snel kopen. Maar schattig was het wel! Ik was daar dus erg blij mee.
    Dat van die kleertjes op de groei is inderdaad wel lief bedacht maar werkt niet altijd helemaal goed. Mijn zoontje heeft sommige kleertjes eigenlijk ook nooit gedragen. Wel zonde!
     
  5. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.554
    3.456
    113
    Ik heb niet zoveel kleertjes gekocht, hebben tijdens de zwangerschap al het e.e.a. gehad en zal vast nog wel wat krijgen. Zo niet, dan koop ik zelf nog wel bij.
    Meestal koop ik ook geen kleertjes voor pasgeborenen, maar bijv. een boek met hun naam en dat van de ouders in het verhaal verwerkt, vinden een hoop leuk.
    Heel soms haal ik wel kleertjes, maar dat is dan meer als ik zie dat die ouders afgrijslijk gekleed gaan en ik wat medelijden heb met de baby, die ze ook de meeste stomme troep aantrekken.
    Mijn moeder kreeg voor ons soms ook hele lelijke of onmogelijke kleding (soort wollen jurken in de zomer enzo), dan trok ze het aan, foto maken, opsturen naar die mensen en alles weer uit.
     
  6. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Hebben wij ook gekregenn (mooi spul trouwens) maar het blijven wel kleertjes ;)
     
  7. Clau

    Clau Actief lid

    8 okt 2006
    313
    0
    0
    Twente

    Hier precies hetzelfde! Daarbij werd tegen ons de hele zwangerschap gezegd dat het een grote baby zou worden, dus maat 50-56 hadden we bijna niet. Uiteindelijk was Jesse "maar" 3330 gram en is mijn man dus idd na een paar dagen naar de Hema gegaan om kleertjes te kopen.

    Heel veel mensen die op visite kwamen namen kleertjes mee in maat 68. Daar hangt nu echt de kast mee vol. Maat 62 heb ik zelf maar wat in gekocht, want dat geeft blijkbaar niemand. :(

    Toch vind ik kleertjes wel leuk om te krijgen. :p Wij hebben ook wel speelgoed gekregen (voor 3 jaar en ouder :( ) en spaarpotten heb ik er nu ook wel genoeg.
     
  8. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    ik ga een regeltje onderaan het kaartje plaatsen met de tekst,

    omdat mijn mama al veel kleertje heeft gewassen,zal ik het het leuk vinden dat mijn cadeautje in een envelopje zal passen.

    kunnen ze zelf weten of ze er geld of een kadobon in doen.

    grotjes sandra
     
  9. Jessica24

    Jessica24 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Dat vraag ik me indd ook af :(
    En zijn het geen kleertjes dan zijn het wel knuffels :(

    Ben benieuwd wat ze nu meenemen....

    jessica
     
  10. Moesje78

    Moesje78 Fanatiek lid

    26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    Ik vond het juist hardstikke leuk die kleertjes! Tenminste.....als het leuke zijn, want helaas kent niet iedereen mijn smaak... :cry:
     
  11. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Vat het niet verkeerd op maar dat vind ik persoonlijk onbeleefd.
    Alsof alleen mensen mogen langskomen als ze geld of cadeaubonnen meenemen.....
     
  12. pim

    pim Fanatiek lid

    22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik geef ook nooit kleertjes of knuffels!

    Ik geef vaak boeken (Jip en Janneke, Rupsje nooitgenoeg, Kikker, of van die Mol die wil weten wie er op z'n hoofd heeft gepoept) of een leuke badcape, en voor een meisje doe ik er voor de grap vaak mini haarspeldjes bij.
     
  13. Schiepie

    Schiepie Actief lid

    20 jun 2007
    122
    0
    0
    Ik vraag altijd of ze nog "wensen" hebben.
    En ik vraag ook of ze misschien liever een cadeaubon krijgen van een winkel naar hun keuze.
    Tot nu toe werd ik in het ongewisse gelaten en heb ik geprobeerd iets leuks/origineels te kopen, maar altijd met de bon en niets in de aanbieding, zodat ze het kunnen ruilen! Ik koop dan ook altijd speelgoed vanaf 0+ of 3m+, geen kleding want ieder heeft zijn eigen smaak (en mening van wat wel en niet handig is), en je wilt toch niemand met iets opzadelen!
     
  14. trutje

    trutje Fanatiek lid

    12 apr 2006
    3.411
    0
    0
    Oh nee, om envelopjes vragen vind ik zelf ook onbeleefd. Een gegeven paard moet je niet in de bek kijken. Als men vraagt of je nog iets nodig hebt o.d. vind ik het wat anders.
     
  15. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    tja ik heb hier ook alweer kleertjes ingepakt die mijn dochtertje niet eens aan heeft gehad.
     
  16. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Als mensen inderdaad vragen of je nog iets nodig hebt. Maar een envelop op de kaart drukken/gedicht erop zetten, gaat mij te ver!
     
  17. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    wees blij dat je nog wat krijgt en dat mensen de moeite doen om naar de winkel te gaan om zelf wat uit te zoeken.

    wij hebben van een aantal familie leden een kaartje opgestuurd gekregen met geld er in,
    vind ik lang niet zo leuk als dat ze even langs komen...

    ook hier zijn een hoop kleertjes zo weer de doos ingegaan zonder dat ruben ze ooit gedragen heeft,
    ach joh, die bewaren we weer tot de volgende :)

    envelopje als kado tip vind ik ook te ver gaan.
    als je zelf alles al hebt en niets meer nodig is geef dan een giro nummer van een goed doel ;)
    (de mijne bv, whahaha)
     
  18. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Waarom zou die tekst onderaan het kaartje niet kunnen? Vind het wel een mooie oplossing om duidelijk te maken dat je geen kleertjes wil!

    Op een trouwkaart zet je toch ook als tip een envelopje, kun je op dezelfde manier opvatten...
    Nu weet ik dat we allemaal gewend zijn om dat op een trouwkaart ook te verwachten en op een geboortekaartje niet, maar je wordt toch tot niks verplicht,!...vind ik dan.

    Kleertjes zijn vaak nog duurder dan een envelopje met bv 5 euro erin.
     
  19. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ben ik nu de enige die vindt dat het een beetje ondankbaar is.?

    die mensen kopen wat voor jouw baby.. die kleertjes zijn harstikke lief.. en die mensen denken dat ze jou een plezier doen..
    en dan loop jij ze hier op 't forum af te kraken...

    als je geen kleertjes wilt.. is 't idd slim om dat op het geboorte kaartje aan te geven.
    want mensen kunnen niet ruiken dat je geen kleertjes wilt.
     
  20. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    :oops: Uhmmm, in mijn omgeving is dat ook NIET gebruikelijk! Iedereen maakt altijd gebruik van een bruidslijst bijvoorbeeld bij de Bijenkorf. Daar kun je dan iets van uitzoeken. Hadden wij ook gedaan voor ons huwelijk: geen envelopje maar een cadeaulijst (met daarop bedragen vanaf E5 dus voor ieders portemonnee was er iets te vinden).

    Maar weer even ontopic: het is niet ondankbaar! Ik verbaas me er gewoon over....
     

Deel Deze Pagina