Hoe is het toch mogelijk......

Discussie in 'De lounge' gestart door mijnimeel, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Wij hadden op onze trouwkaart ook een envelopje gezet, maar goed, wie wat anders wou geven ook prima. Van het geld bij elkaar hebben we een mooie kast gekocht.
     
  2. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ik vraag altijd wat de * wensen* zijn. Meestal is dat toch kleding, en ik vraag ook welke maat ze willen hebben.
    Ik heb zelf veel kleding en boekjes gehad, en was/ben er erg blij mee.

    Een verwijzing naar geld vind ik erg hebberig overkomen, nee, zou niet eens in mij opkomen om dat te vragen.
     
  3. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Bestaat er niet zoiets als een geboortelijst bij Babywalz ofzo? Dat zou wel handig zijn...

    Ik kreeg gister een geboortekaartje van een goede vriendin en daarin sat een kaartje van OxfamNovib. Daarop stond de tekst dat ze in plaats van een kado graag óf een gift wilden voor Novib of dat je op de site van Novib een kado uit kan zoeken dat dan wordt opgestuurd naar een gezin in de derde wereld.
    Ik ken haar van de paarden en vond het dan ook erg toepasselijk dat ik een ezel heb kunnen geven aan een familie die het echt nodig heeft. Het kostte een hoop meer dan ik aan een kraamkadootje zou uitgeven (75euro), maar nu heb ik meteen een goed doel gesteund. Zij krijgen trouwens een kaart van de novib toegestuurd met daarop een tekst die ik heb geschreven.
    Klinkt misschein wat warrig, maar hier kan je er meer over lezen: http://www.oxfamnovibpaktuit.nl/
     
  4. reneewittens

    reneewittens Actief lid

    9 dec 2006
    310
    0
    0
    Lerares Nederlands
    Veghel
    Ik zoek cadeatjes die ik geef altijd met veel zorg uit. Soms is het een boekje, soms een babyzwembadje, maar soms ook kleertjes. Ik neem aan dat de meeste mensen hun cadeautjes met zorg uizoeken. Een gegeven paard mag je niet in de bek kijken, vind ik. Misschien interpreteer ik het niet goed, maar ik vind het een beetje ondankbaar overkomen om af te kraken wat mensen met liefde en plezier voor je gekocht hebben.
     
  5. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Is ook altijd mooi toch, voor een goed doel!
    Heel mooi gebaar...
     
  6. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    Of het met liefde en plezier is gegaan, daar gaan we vanuit, maar dat weet je natuurlijk nooit.

    door het drukke leven tegenwoordig is het wel makkelijker om een envelopje te geven.

    Zelf vind ik een persoonlijk cadeau geven leuk, dus een handdoek of spaarpotje met naam en geboortedatum erop!

    maar vind het niet ondankbaar overkomen om die tekst erop te zetten..
    vind het erger dat je achteraf zegt dat je er niks aan vind wat je hebt gehad.. dat vind ik pas ondankbaar.. dus Ik ben ondankbaar... ;)
     
  7. eliesja

    eliesja VIP lid

    3 okt 2005
    8.226
    0
    0
    @t Home
    achter af tegen je man zegt bedoel ik he...niet tegen degene waar je het van hebt gehad hoor, zo erg ben ik nu ook weer niet... :oops: ;)
     
  8. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Zelf zou ik er weinig moeite mee hebben als iemand er een envelopje op zet, beter dan dat ze allemaal spullen krijgen waar ze niets mee doen. Ik zet het niet op het geboortekaartje, zie wel wat ik krijg.
     
  9. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Natuurlijk ben je blij met alles dat je krijgt, maar ik vind het echt wel doodzonde om kleertjes of knuffels te krijgen die echt direct onderin de kast verdwijnen en vervolgens via Marktplaats het huis weer verlaten. Dan kan de gever er nog zoveel zorg en geld aan hebben besteed, als het niet onze smaak is, ga ik mijn kindje er echt niet insteken. Dan kan je maar beter op voorhand eerlijk zijn en ervoor zorgen dat je iets krijgt waar je werkelijk blij mee bent. Ik heb bijvoorbeeld echt een gruwelijke hekel aan knuffels en zeker aan van die grote disney-gevallen. Die dingen zijn stikduur, maar no way dat ik die neer zou zetten.
     
  10. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik heb net even gegoogeld en in Belgie is het heel gewoon om een geboortelijst samen te stellen. Ik ga maar eens bellen met prenatal, babydump en babyplanet. Dat zijn grote zaken die volgens mij goud geld kunnen verdienen aan een dergelijke service. Dan laat je de toekomstige ouders via internet een pagina aanmaken met daarop allemaal kado's in verschillende prijsklassen en de visite kan dan met een code die je op het kaartje hebt vermeld, een kado reserveren, betalen en laten bezorgen. Het kost de winkel alleen maar wat serverruimte en levert ze een hoop meer omzet op...
     
  11. runner

    runner VIP lid

    12 jan 2006
    5.387
    0
    0
    katwijk ZH
    dan hebben ze aan mij een slechte als er een envelopje als kado tip zou staan.
    vind dat zo stom om te geven.
    en wedden dat daar ook over gel*ld word.
    zo van, van die en die hebben we maar zoveel gehad...

    het is ook nooit goed :rolleyes: hihi.
     
  12. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    ze vragen aan mij wat ik nog kan gebruiken maar ja ik heb alles al, van me zus krijg ik een campingbedje en dat is het enige eat ik nog nodig heb. als ze met kleertjes komen vind ik dat niet erg hoor hang het lkkr in de kast en hopelijk wordt het ook gedragen. wat mij wel opvalt als op kraamvisite ga dat veel mensen niet denke aan de maat en buitentemp. zijn ze bevallen in juli en kopen ze maatje 74 met een kortebroek en tshirt bijv haha. oke klimaatsverandering maar dat is wel heel overdreven.
     
  13. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik was eigenlijk ontzettend blij met al die kleertjes, als we ergens veel van nodig hebben is dat het wel :D
     
  14. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    ik vat het niet verkeerd op hoor, ik bedoel ieder heeft zijn eigen mening.
    maar we krijgen dus weer een zoontje erbij en ik heb nog zoveel kleertjes voor hem.
    dat ik vind het zonde als hij kleertjes krijgt die hij niet aan krijgt.
    vandaar dat regeltje van mij eronder.
    en ik ben dan ook niet ondankbaar als mensen met wat anders aankomen.
    het is gewoon een tip voor die gene die niks weten.

    groetjes sandra
     
  15. Vicky

    Vicky Fanatiek lid

    11 aug 2005
    1.200
    0
    0
    Enschede
    Over het geld vragen en da top het kaartje zetten:

    In België is het niet meer dan normaal. Daar zetten ze zelfs vaak het rekeningnummer erop, dat is dan een "pamperrekening" en daar kunnen mensen geld op storten. Ik heb van alle Belgen geld gekregen, of anders een bon van een winkel van mijn eigen keuze.
    Ze hebben ook vaak een geboortelijst die ze zelf hebben samengesteld in een winkel die ze zelf hebben gekozen. Ook makkelijk, maar was voor ons praktisch niet haalbaar omdat we dus Belgische en Nederlandse familie hebben ;)
    Ik wilde hetzelfde toen Kaylee was geboren (geld dus), maar mijn vriend zei dat dat in NL verkeerd opgevat zou worden. En hij had dus gelijk ;)

    Soms snap ik de Nederlandse mentaliteit niet, en dit is zo'n voorbeeld daarvan. ;) Als mensen trouwen staat er toch ook een envelopje? Waarom dan bij een geboorte niet?

    Nu had ik een kast vol kleren die Kaylee amper heeft aangehad omdat ze niet snel groeit, dat vind ik dus echt zonde. En wat ze met die 30 beren moet die ze nou in de kast heeft staan... ook geen idee...
     
  16. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    Ik snap ook niet waarom je geen envelopje neer kunt zetten..

    is toch hartsikke normaal?
    is voor de mensen heel makkelijk... ze kunnen zelf een bedragje kiezen, en dan nog iets kleins meenemen( of niet)...


    als mensen beledigd zijn wanneer ze een evelopje zien, vraag ik me echt af waarom...

    tis eignelijk nooit goed hoor...
    mensen willen geen kleding, maar willen ook geen envelope neerzetten, want stel de ontvanger is beledigd... zucht...
     
  17. Niet meer actief

    ik snap best dat je een gegeven paard niet in de bek mag kijken, maar ik heb bij iedereen heel duidelijk aangegeven: ik hoef geen kleertjes.

    Gevolg? Kasten vol met kleren die ik Kim niet aan ga trekken.

    Ik heb een lijst gemaakt met wat ik graag voor Kim wilde hebben. Is ook weinig gebruik van gemaakt.

    Het geeft niet hoor, ik snap ook best, mensen moeten vooral geven wat ze willen, maar eis dan niet dat we er blij mee zijn...

    Zond van hun geld en van mijn kastruimte...
     
  18. Saraah

    Saraah Fanatiek lid

    6 dec 2005
    3.597
    0
    0
    Almere
    ook mama mo, maar dat is wat anders..
    als jij ECHt om wat anders hebt gevraagd en mensen besluiten om 't te nergeren.. dan snap ik dat je er niet goed van wordt

    maar als je niets aangeeft, en mensen komen met kleertjes aanzetten, en je bent dan niet blij met wat je krijgt.. vind ik dat ondankbaar..
    zij kunnen dan niet ruiken dat je geen kleertjes wilt...
    die mensen hadden misshcien ook wel geld uit willen geven aan iets anders leuks, maar aangezien er niets is aangegeven.. zijn ze voor kleertjes gegaan...
     
  19. zonneschijntje

    zonneschijntje Actief lid

    13 jul 2007
    105
    0
    0
    NL
    ik ben juist dolblij met kleertjes
     
  20. Gwendolyne

    Gwendolyne Fanatiek lid

    13 jun 2007
    2.900
    0
    0
    Ik vind het altijd lastig om een leuk cedeautje te bedenken. Ik zie zo veel leuke dingen maar ben dan altijd bang dat ze het al hebben.. en met kleertjes is dat niet zo.. tenminste.. de kans dat ze hetzelfde setje krijgen is minimaal.. daarom koop ik (meestal) kleertjes
     

Deel Deze Pagina