Hoe is het toch mogelijk......

Discussie in 'De lounge' gestart door mijnimeel, 18 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    dat bedoel ik nou mijnimeel.
    nu heb je wellicht ook nog wel een mooi jasje gekregen.
    en nu kan hij hem niet aan tegen die tijd dat hij er aan toe is.
    daarom vind ik het dus jammer om kleertjes te krijgen.
    geef ons dan maar gewoon een kadobon of zoiets dan kan ik zelf kijken tegen die tijd.
    en net zoals ik al zij we hebben nog zoveel van onze eerste zoon.
    en tuurlijk is het wel leuk als je wat anders krijg begrijp me niet verkeerd.

    groetjes sandra
     
  2. Saona

    Saona Fanatiek lid

    24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik vind het juist leuk om zoveel kleertjes te krijgen, al heeft hij lang niet alles aangehad, omdat ik het niet mooi vond, of het direct al niet paste... (als je dan kleertjes koopt, koop dan niet een maatje 50... en probeer een beetje rekening te houden met het seizoen waarin het gedragen moet worden ;) ).
     
  3. Juul76

    Juul76 Bekend lid

    20 nov 2006
    768
    297
    63
    Ik heb een kraamlijst gemaakt op www.lijstje.nl, met spullen erop die we zelf nog niet gekocht hebben maar wel nodig hebben in de eerste maanden na de geboorte. Je kunt evt. een link toevoegen en mensen kunnen het afstrepen als ze een kado'tje gekocht hebben/willen kopen. Als mensen vragen wat we willen hebben, verwijzen we ze daar naartoe. Hartstikke handig.
    En als ze niets vragen: als ze iets met de beste bedoelingen hebben uitgezocht vind ik het al gauw leuk hoor! Een gegeven paard he?
     
  4. marline1983

    marline1983 VIP lid

    11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    pff wij hadden ook van alle kanten kleertjes gekregen in mijn zwangerschap

    en dan krijg je nog meer kleertjes
    idd ook jasjes en kleertjes gekregen die ze gelijk al niet aan kon of zomerkleertjes in maat 56 ze heeft nu mt 74 wel jammer

    nooit aangehad
     
  5. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik vind het best ondankbaar als jullie hier zo zitten te vertellen dat je wéér kleertjes heb gekregen. Wat vertel je aan je kraambezoek? Vast niet hetzelfde als wat je hier verteld.

    Wij hebben nog bijna geen kraambezoek gehad, omdat Robin een week na zijn geboorte in het ziekenhuis lag voor 4 weken. Toen hij thuiskwam, nog bijna geen bezoek gehad, omdat iedereen ons rust wilde gunnen en net nu waarschijnlijk mensen op bezoek willen komen, ligt hij wéér in het ziekenhuis. Zo kan het dus ook, ook al komt het gelukkig niet zo vaak voor.

    Ook ik had al heel veel tweedehands kleertjes gekregen in m'n zwangerschap en heb na Robin z'n geboorte ook kleertjes gekregen. Voornamelijk van wat oudere mensen die niet naar de stad kunnen gaan om dat o zo orginele cadeautje te kunnen kopen. Ik ben al blij dat mensen de moeite nemen om iets leuks voor ons uit te zoeken. Sommige mensen zijn nu eenmaal niet creatief met cadeautjes, maar ze willen wel iets geven en die gedachte vind ik al speciaal genoeg!

    En anders schenk je de kleertjes aan een derde wereld land, die zijn er namelijk wél blij mee...
     
  6. Anakin

    Anakin VIP lid

    17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind het wel leuk om kleertjes te krijgen, de meeste mensen in mijn vrienden- en familiekring hebben gelukkig een goede smaak :D .

    Het enige spuuglelijke wat ik heb gehad is een legerbroek in maat 74 :( , maar als hij die maat heeft leg ik die broek op het kinderdagverblijf neer als reservekleding. Komt hij toch nog van pas!
    Wat ik wel erg jammer vind is dat Bram nu ongeveer 8 paar slofjes heeft, terwijl hij die nooit draagt en 3 zwembroeken in dezelfde maat (hopelijk wordt het nog mooi weer...).
     
  7. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Daar gaat dit topic gelukkig niet over ;)
     
  8. Mrijn

    Mrijn Fanatiek lid

    11 nov 2006
    2.853
    0
    0
    Communicatieadviseur
    Fijnaart
    Ik denk dat iedereen hier volstrekt dankbaar is dat ze überhaupt een gezond kindje hebben gekregen en dat ze veel bezoek en aandacht hebben gekregen. Daar gaat het topic ook niet over!
    Ik meen het oprecht als ik zeg dat ik liever niets krijg dan kleertjes of een knuffel. Ik zou het ook helemaal niet erg of raar binden om niets te krijgen, ik hou gewoon niet van geldverspilling!
    Wij denken erover om op het kaartje te verwijzen naar de site van OxfamNovib om evt. cadeau's dus rechtstreeks aan de derde wereld te schenken (ipv die vreselijk broek van tante Truus naar de 3e wereld te sturen :) )
     
  9. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Volgens mij hebben jullie mijn tekst niet goed begrepen, want ik bedoelde dus niet dat jullie ondankbaar zijn dat jullie geen gezond kindje hebben of veel bezoek krijgen.

    Ik heb veel klachten gelezen die gaan over dat het kindje teveel kleren kreeg, of niet naar ouders' smaak...Sorry, maar dat vind ik ondankbaar..
     
  10. Niet meer actief

    Sja, ik ben ook van mening: een gegeven paard............ ;) Begrijp best dat je om komt in de kleertjes, maar jee...je krijgt het maar! Wilde je dat niet, dan had je dat op het kaartje moeten zetten of mensen van te voren moeten informeren wat je dan wel wilde......
    Ik heb ook VEEL kleertjes gekregen toen Alyssa geboren was, teveel zodat ze de helft niet eens heeft aangehad (of ik het TE lelijk voor woorden vond) maar toch.....tis erg lief van degene die het geeft!

    Angelinaatje, kan me ook niet voorstellen dat iemand hierom niet dankbaar zou zijn voor haar kind, dus nee dat zul je niet bedoeld hebben ;) :)
     
  11. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb legio kleertjes gehad. Het meeste nog in dezelfde maat ook! Maar who cares? Je KRIJGT het....en daar gaat het om.

    Jullie zeuren (ja sorry, dat is MIJN mening ;) ) om een luxe-probleem.
     
  12. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Iedereen heef recht op zijn mening, jij dus ook!
    Het topic ging erom hoe het nou toch mogelijk was dat IEDEREEN met kleertjes komt aanzetten. Ik heb inmiddels 26 rompertjes, 3 winterjassen e.d. Dan gaat het er niet om dat ik ondankbaar ben, maar dat Maurits nooit 3 winterjasjes zal dragen in 1 winter. Daarbij is er 1 in een maat dat het zomer zal zijn wanneer Maurits erin zal passen! Dar gaat het dus om. En niet over dat wij er ondankbaar voor zijn e.d.
     
  13. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Tra =D> . Het is idd een luxeprobleem..

    Ben wel benieuwd of straks jullie kinderen ook zo mogen klagen over cadeautjes die ze krijgen die ze niet leuk vinden, of mogen ze dat dan niet zeggen?
     
  14. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nou Mijnimeel, ik snap heus wel dat het "vervelend" is dat je teveel kleertjes hebt..(Alhoewel ik dat vervelend een heel relatief begrip vind), maar dan vind ik dat je nog blij kunt zijn dat mensen in ieder geval de moeite nemen...Dan wissel je toch heel vaak af? Ik heb van één maat ook ongeveer 20 rompertjes...je grijpt dan in ieder geval nooit mis, of je moet wekenlang niet wassen ;) ....en dat van die jasjes...ja dat is gewoon jammer, maar niet alle mensen weten alles af van de maatjes of zijn niet creatief genoeg in het verzinnen van cadeautjes...
     
  15. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Vaak afwisselen? Also ik mijn kind 3 keer per dag andere kleren ga aantrekken.
    Ik zit niet om een klusje verlegen!
     
  16. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Winter duurt volgens mij niet één dag, daar ging het afwisselen bij mij over...mij lijkt het alleen maar makkelijk, wat extra winterjasjes...Als de ene vies is, heb je er altijd nog 2 over...en die is dan misschien een maat groter, maar ach...dat is tenminste lekker warm...

    edit: ik zie nu dat ik het afwisselen van winterjasjes niet goed opgeschreven heb..excuses
     
  17. Renate28

    Renate28 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb het woord ondankbaar nooit gebruikt. Wel het woord zeuren.
     
  18. angelinaatje

    angelinaatje Actief lid

    4 sep 2006
    466
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nope, dat was ik ;)
     
  19. mijnimeel

    mijnimeel Fanatiek lid

    10 nov 2005
    2.343
    0
    0
    Directeur
    In de buurt van Den
    Maar het ging er eigenlijk over hoe het toch komt dat IEDEREEN kleertjes koopt......Niet ove hoe ik al die kleertjes het beste kan combineren /af kan wisselen o.i.d. ;)
     
  20. SandraK

    SandraK Fanatiek lid

    29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Wacht maar tot ie tandjes krijgt..... ;)
     

Deel Deze Pagina