Niet met adrenaline om kunnen gaan.

Discussie in 'De lounge' gestart door void, 2 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. void

void Fanatiek lid

19 mei 2012
    2.356
    19
    38
    0161
    Al redelijk jong was het duidelijk, ik kan niet zo goed tegen een adrenaline rush. De eerste keer dat ik me dit kan herhinneren liet ik een wratje weghalen en kreeg ik een lichtelijke paniek aanval (al dan niet meer doordat ik tijdelijk niks kon zien en het leek alsof ik blind werd).

Daarna pas toen ik een jaar of 15 was en een tong piercing liet zetten ging ik in een duidelijk paniek aanval. Zweten, ademhaling schiet alle kanten op en het voelt even alsof ik dood ga.

Pas toen ik regelmatig paniek aanvallen kreeg doordat ik niet genoeg at op m'n 17e werd het duidelijk dat het om een paniek aanval ging en pas een paar jaar terug weet ik pas dat het de reactie is op de adrenaline rush die door mijn lichaam komt op dat moment.

Dus de laatste keer dat ik daar bij de tandarts zat, kreeg ik zo'n aanval tenzij ik er zelf enorm rustig om bleef. Ik wist immers wat me te wachten stond en wat ik er verder zelf aan kan doen. (flauwvallen is vaak het "fijnst" omdat het een reset gevoel geeft waardoor naar het flauwvallen alles weer over is. Als ik niet flauw val kan ik me daarna nog uren ellendig voelen. Net zo als dit keer bij de tandarts waar ik niet mocht flauwvallen..

Toen ik beviel zette ze zonder moeite een locale verdoving zonder adrenaline toegevoegd. Dit ging ook prima.

Toen ik dus weer terug bij de tandarts kwam zei de assistent al gelijk, je kunt niet allergisch zijn voor adrenaline.

Ok, dat geloof ik graag ik weet ook wel dat jezelf adrenaline aanmaakt. Maar het gaat erom ik kan niet tegen die rush.

Het enige wat ik er over kan vinden is een eventuale inbalans die dan dus ook de adrenaline loslaat. Ik ben er al overuit dat ik al zeker bijna 20 jaar last heb van een voedsel fobie waardoor er bepaalde producten zijn die ik echt niet eet. o.a vis. ik eet echt niks uit de zee en ik eet ook echt geen vis olie. Weet ik veel of dit een negatieve invloed heeft bovenop de rest van voedingswaarde waar ik een issue mee heb.

Ook is het best wel duidelijk wanneer ik te weinig voedingsstoffen binnen krijg (terug kijkend naar toen ik 17-18 was) ik dus meer random paniek aanvallen heb en daar buiten is het eerder tijdens medische ingrepen en heftige pijn.

Is dit herkenbaar voor iemand?

Deel Deze Pagina