hoihoi, misschien een rare vraag, maar hoeveel water mag je maximaal drinken op een dag... ik ben al weer een aardig tijdje van het roken af en ben een beetje verslaafd geraak aan gezond doen, veel groente en fruit eten en voldoende drinken. maar vooral met die warmte ben ik gewend geraakt aan veel water drinken. ben er de laatste dagen eens op gaan letten (turven) en ik drink gemakkelijk een stuk of tien van die halve liter flesjes met water... tja en daarnaast dus ook nog koffie, thee, boullion... nu hoorde ik gister dat je een water vergiftiging kunt krijgen door te veel water te drinken.. maar wat is teveel... groetjes sim
Er werd altijd beweerd dat je maar niet genoeg water kunt drinken. Maar net als ieder ander voedingsmiddel kan je er ook teveel van binnenkrijgen. Watervergiftiging kan al bij drie liter per uur optreden. Je zou denken dat niemand zoveel zou kunnen drinken, maar toch is het weleens voorgekomen. Wanneer je veilig een grote hoeveelheid water naar binnen wilt slaan, is het beter om daarbij altijd wat te eten. Zodra je het gevoel krijgt teveel water te hebben gedronken is het nemen van zout en suiker aan te raden. Dat heb ik gevonden via google.
ik had ook al even gegoogled en zag ook verschillende berichten over die drie liter, maar goed, als je dan leest 2 liter op een dag denk ik dat ik echt even flink moet afbouwen... en dan staat er nog nergens hoeveel je op een dag kunt drinken...
Ik dacht ook altijd dat je nooit teveel water kon drinken, en toen hoorde ik ineens dat verhaal over die jongen die bij het 'ontgroenen' op z'n studentenvereniging 6 liter water achter elkaar moest drinken, en daarvan in COMA raakte In coma van water, dat had ik dus echt nooit verwacht
Water is gevaarlijk als je liters drinkt in een hele korte tijd. Ik ben ook een waterdrinker, van s'ochtends totdat ik naar bed ga. 'Ze' zeggen dat je in de gevarenzone komt als je tegen de vier a vijf liter komt op een dag. Als je hier aan houdt, moet het denk ik geen kwaad kunnen 8)
Er wordt altijd gezegd 2 liter per dag is meer dan genoeg en daar zit je koffie etc. al in. 5 liter water drinken op een dag is overdreven veel lijkt me ook niet echt gezond meer.
Heb je ook echt dorst de hele dag door? Als dat het geval is, zou ik toch even bloed laten prikken. Overvloedig drinken is een van de symptomen voor diabetes. 't Is niet mijn bedoeling om je bang te maken, maar het kan een aanwijzing van je lichaam zijn.
Als ik zoveel zou drinken zou ik de ene helft van de dag bezig zijn met drinken en de andere helft van de dag doorbrengen op de wc. Moet je niet onwijs vaak plassen als je zoveel drinkt? Ik krijg na een glas water al last van een waterbuik laatstaan na 5 liter volgens mij zwemt dan werkelijk waar alles mijn lichaam door.
dank je meiden voor de reacties, ik heb toch maar even het voedingscentrum gebeld, omdat ik me toch echt zorgen ging maken. het is dus zo dat 5 a 6 liter niet slecht is, maar inderdaad moet je niet teveel achter elkaar drinken. je moet 1,5 tot 2 liter per dag drinken (koffie en thee en andere dranken niet mee gerekend) ik hou het op een half liter in het uur, en probeer het dan maar gewoon op zo'n 4 liter te houden het is niet om de dorst maar als ik bijvoorbeeld even de dingen hier op het forum lees of de mail check of even een andere ingelastte pauze heb ik automatisch dat flesje in mijn hand.. groetjes sim
In Amerika is een jonge moeder van 2 kids overleden nadat ze een wedstrijd water drinken zonder naar het toilet te gaan deed. Ze kon ermee een ipod winnen... Ik geloof dat ze 3 liter had gedronken in een uur.