hoe is je buik vlák na de bevalling??

Discussie in 'De bevalling' gestart door juenco, 21 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Direct na de bevalling zag ik er nog wel fiks zwanger uit hoor!
    Maar ik had echt een grote naar voren dragende buik.
    De eerste 2 weken slonk het heel snel, daarna wat minder. Nu beginnen mijn buikspieren wat steviger te worden en word de buik wat minder rond van voren.

De eerste dagen na de bevalling voel je je heel raar leeg. Echt alsof he heeel diep kan inademen maar dat kan natuurlijk helemaal niet.Had wel de neiging er wat straks omheen te doen voor wat ondersteuning. Een sluitlaken has fijn geweest achteraf.

En, juenco, als je ook striae hebt zal het misschien even schrikken zijn, want dat gaat er wel anders uitzien als je huid niet meer strak staat.

2. voske

voske Actief lid

15 nov 2007
    228
    0
    0
    hmmz, ik vond het ook een blubberig geheel, heel veel last van straie dus mijn buik ziet er niet meer uit! ons manneke wat eruit gekomen is, is gelukkig heel mooi, dat maakt een hoop goed hoor! ;)

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

28 okt 2007
    10.662
    0
    0
    Mijn buik was helemaal niet blubberig, zag er haast nog wel zwanger uit maar niet met overmatig vel ofzo (bij beide niet trouwens). Bij mij heeft het ook echt een maandje of 7 geduurt voor mijn buik weer plat begon te worden, dus het 'zwangere' eraf. Misschien omdat ik een keizersnede gehad heb ofzo, ik heb geen idee!

4. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    owww :D:D:D

Sorry meiden, maar ik moet heel erg lachen om jullie reacties, wat grappig allemaal (die foto, prikken in je buik, slank lijken...tot je je op je zij gaat rollen, ver in kunnen drukken totdat je bij wijze van spreken je rug voelt :$, etc :D)

Dat wordt nog wat hihi. Ik heb niet zo'n hele grote buik en godzijdank (nog) geen striae, maar ik verwacht dus maar niet dat hij er straks strak en wel bij hangt (vreemde woordspeling!?)

Wat is een sluitlaken, dat moet ik dan ook maar hebben denk ik. Inbinden die boel :p

5. Shel

Shel Actief lid

27 okt 2008
    136
    0
    0
    Regio Utrecht
    hoi,
    blubber en zacht inderdaad, ik vond het heel vreemd voelen na de bevalling. en bijzonder ook wel dat ik m'n voeten weer makkelijker kon drogen na het douchen :)
    Striae had ik niet, tot 2 weken voor de bevalling. En de streep onder m;n navel zit er ook nog steeds. Ik vraag me af of die ooit weg gaat...vreemd. Maar ach, ik heb een heerlijk ventje ervoor terug gekregen!!!! ik maak me er niet zo druk meer om, platter worden komt wel weer.

6. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    hahaha,wat een grappige reactie's.

Maar idd flubberig en zacht, heeeeel zacht.
    Maar ik was toen 19 jaar oud, dus na een paar dagen werd het alweer strakker.
    Ben benieuwd hoe het dit keer zal gaan, heb geen grote buik en heb tot nu toe lekker doorgesport.
    Ben wel van plan iets van een korset te dragen vlak na de bevalling, want dan sluiten je spieren beter schijnt.

7. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Mijn buik...

Meteen na de bevalling op de verloskamer...riep ik nog: "aaaah waar is mijn buik"...de verpleegster: "die ligt op je"hahahaha

Het was zo een gek gevoel...zo plat dat ie ineens was ik dacht wow zo plat das mooi! hihi...helaas toen ik ging staan....flubber flubber flubber hihi
    Zoveel vet haha...nu 5 mnd later is ie weer zoals ie altijd was...ok nog een beetje meer vel dan haha

8. prrrsam

prrrsam Bekend lid

1 jan 2009
    987
    1
    18
    Haha inderdaad zacht en flubberig en raaaarrrr :D

Maar bij mij is het vrij snel weg getrokken (ben ook 'pas' 21 en had niet zo'n grote buik), maar wel striae gekregen. Nu zit ik weer op m'n gewicht voor ze er was en ik heb een redelijke platte buik. Alleen nog wat extra vel op m'n buik, hopelijk trekt dat nog wat weg met sporten.

9. mirjam2112

mirjam2112 Niet meer actief

Flubber :D

Veel vel maar niet vond het toch wel meevallen... het is langzaamaan weggetrokken en op het moment dat het écht weg was (na 1 jaar..) werd ik weer zwanger en gaan we weer opnieuw beginnen :D

10. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Pudding!

Nu na 3,5 maand is 's ochtends weer goed strak, maar 's avonds nog wel wat uitgezakt. Na mijn vorige zwangerschap was ik na een maand of 8 weer echt helemaal in vorm.

En heerlijk: ik kan weer op mijn buik een boek lezen in bed. Ik vergeet nog wel eens dat dat weer kan!

Pim

11. Jonie2

Jonie2 Bekend lid

10 apr 2008
    579
    0
    0
    Zag eruit als een gerimpeld appeltje, haha!
    Is nu na 7 maanden gelukkig weer zoals hij was voor mijn zwangerschap.:D

12. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    :D Haha lig helemaal in een deuk hier!

Ja bij zwangerschap wordt je buik er helaas niet strakker van... Maar goed, het trekt altijd ook wel weer bij en, cliche maar waar, je krijgt er iets moois voor terug!

13. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    mijn buik voelde heel vreemd aan! alsof het niet mijn buik was :D zo leeg, en "indrukbaar" ik vond het echt niet leuk!

toen ik nog zwanger was draaide ik savonds altijd om mijn zij en hield met mijn hand mijn buik vast... heel gek, maar had het gevoel dat ik zo meer contact had me de baby... in mezelf communiceerde ik dan (weltruste schatje,,...)

de avond van de bevalling deed ik dit (uit gewoonte) weer maar twas gewoon een losse flap huid! wat was dit raar!! :D

14. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    :D:D:D haha, trusten flappie

15. Elizabethje

Elizabethje Bekend lid

19 nov 2008
    853
    0
    0
    Mijn buik deed net na de bevalling nog het meeste denken aan een Mona flubbertoetje... nu 3 weken later is het nog niet veel beter haha...

16. babynoah

babynoah Lid

13 sep 2009
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    pffffffffffff echt he heeeel leeg en vooral flubber!!!!!
    Hij is nu 9 weken en ik wil me broeken weer aan! Mja als je naar je kindje kijkt dan maakt het alles weer goed :D ik had alleen verwacht dat het iets sneller zou gaan omdat ik maar 13 kilo was aangekomen.

17. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dik, net of er geen baby uit was.

Na 10 dagen 30 kilo lichter, dus buik platter, maar echt zo'n zachte sloffe toestand. Trekt nu wel weer wat bij door oefeningen, maar door een grote buik en keizersnee heb ik echt zo'n muffintop overgehouden, niet fraai, maar ja. Is dus ook meer uitgerekte huid dan vet.

18. Angelina

Angelina Niet meer actief

Vlak na de bevalling ziet je buik eruit als toen je 20 weken zwanger was, zegt men. ( Maar dan leeg )

Niet mooi in ieder geval, vind ik. ;)

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ach, mijn buik daar moest ik het toch al nooit van hebben!
    Mijn kont ziet er weer strak uit en mijn man is toch een billenman, heb ik mazzel!:D
    Gewoon je slechte parts verhullen en de goede accentueren!;)

20. lotjebobje

lotjebobje Actief lid

11 dec 2008
    101
    0
    0
    mama
    almelo
    Oh jee praat me er niet over mijn buik is nog steeds niet helemaal terug als de oude (heb heel veel striae). en toch beweeg ik best veel loop minimaal een half uur per dag en vlieg de rest van de dag als een gek door het huis heen.

Deel Deze Pagina