Hoe is je cyclus met Clomid???

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Mayay, 3 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mayay

Mayay Lid

29 jul 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Heef iemand ervaring met clomid??
    Zo ja, hoelang is je cyclus???
    En is dat elke maand hetzelfde??
    Alvast bedankt!

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Verplaatst naar vruchtbaarheidsbehandelingen.
    Elmo

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het is van tevoren niet te zeggen hoe lang je cyclus gaat zijn met Clomid. Iedereen reageert er anders op, het is soms eerst even uitzoeken op welke dosis je goed reageert. Het kan wel zo zijn dat je cyclus wat langer is, omdat de eiblaasjes met Clomid langer doorgroeien en dus ook later springen.

Per cyclus kan de werking ook weer anders zijn. Ik reageerde er heel wisselend op.

Succes!

4. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Bij vóór ik clomid gebruikte varierend van 21-97 dagen.
    Nu mét clomid is het wisselend van 21-28 dagen.
    En 1x 44 dagen, maar toen dronk ik megaveel cola en
    nu denk ik dat die cola invloed heeft gehad..

5. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Ik sluit me aan bij Jippie.

Bij mij persssonlijk was het:

voor clomid: 32-129
    met clomid:29-31

6. Mayay

Mayay Lid

29 jul 2009
    43
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties!!
    Voel je je eisprong met clomid beter? Of maakt dat niet uit??
    En zie je ook temp verhoging bij je eisprong??

7. Mindy74

Mindy74 Lid

3 aug 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,
    Ik voel mijn eisprong geloof ik niet beter met clomid. Zeker weten doe ik het eigenlijk niet. Temperaturen heb ik nog nooit gedaan! Ik gebruik ovulatiesticks.

Bij mij duurt mijn cyclus langer met clomid - wat ook de bedoeling is, want hij is waarschijnlijk te kort.
    Zonder clomid - 23 dagen
    Met clomid - 26 - 28 dagen

Ik heb wel veel last van mijn humeur bij gebruik van Clomid!

Jorietje, hoezo effect van de cola, heb je dat ergens gelezen? Ik ben gek op cola..

8. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Het schijnt zo te zijn dat veel cola (en koffie en thee) niet goed is als je zwanger bent of wilt worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet aan mijn gyn gevraagd heb (omdat we daar al n maand of 3 niet geweest zijn). In mijn vakantie heb ik megaveel cola gedronken en mijn cyclus was toen ook weer langer. Daarna een cyclus (bijna) zonder cola en voila, keurig netjes 28 dagen. Dus nu weer een cyclus zonder cola en ben benieuwd hoe het nu gaat...

Maar ook dit zal per vrouw wel verschillen, maar tot nu toe heeft het effect bij mij :D dus ik blijf er nog maar even in geloven..

9. Mindy74

Mindy74 Lid

3 aug 2009
    5
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord! Ok, dus als het ook voor koffie en thee geldt gaat het om de cafeïne. Ik drink cafeïne vrije cola, dus voor mij gaat het dan niet op!

De gynaecoloog zei overigens tegen mij, toen ik voor het eerst kwam, dat alles 'mag' als je zwanger wilt worden, behalve roken en teveel alcohol (alcohol was geen probleem zei hij - tenzij 'ik een fles wijn per dag dronk' ). Dus als cola een probleem was geweest, had hij het wel gezegd. Alleen, ik heb het wel al van andere vrouwen gehoord dat cola slecht voor je is als je zwanger wilt worden...

Afijn... gewoon met mate dan maar...
    Suc6!

10. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Jorietje Naar mijn weten heeft veel cola drinken geen nadelig effect op de werking van Clomid. Als dat zo was, dan zou je daar wel voor gewaarschuwd worden door de gyn, neem ik aan... Ik denk dat het gewoon toeval is geweest. Je lichaam reageert niet elke keer precies hetzelfde.

Mayay Je eisprong hoef je niet persé duidelijker te voelen als je Clomid gehad hebt. De ene keer voel ik het wel, de andere keer helemaal niet. Temperaturen is niet zo betrouwbaar als je hormonen hebt gebruikt, dus dat heb ik nooit gedaan.

11. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

22 feb 2006
    4.149
    688
    113
    Zuid-Holland
    En toch blijf ik er voor mezelf in geloven :D
    Kijk naar mijn laatste cyclussen
    4 cyclussen, weinig cola, keurig op tijd ongesteld
    1 cyclus, veel cola, 2 weken te laat ongesteld
    1 cyclus, weinig cola, keurig op tijd ongesteld

Het kan zijn dat ik mijn huidige cyclus (geen cola) te laat ongesteld wordt en dan geloof ik er ook niet meer in, maar voorlopig geeft het mij een goed gevoel om de cola te laten staan..
    Ik denk dat als ik dit voorleg bij mijn gyn, dat ze zegt, als het zonder cola goed gaat, zou ik de cola laten staan.. Na 3,5 jaar nog niet zwanger, ga je toch van alles uitproberen hè ;)

En dit vond ik op internet:
    Cola is slecht voor vrouwen die zwanger zijn of willen worden. Dat zegt zwangerschapsconsulente Diethild de Vries uit Almelo. Het fosforzuur in cola blokkeert volgens haar de opname van calcium dat nodig is voor het bot-, zenuw-, bloed-, en spierstelsel van het ongeboren kind.

Daarbij is het volgens haar ook slecht voor de hormoonhuishouding van de vrouw. De Vries sluit niet uit dat regelmatige colaconsumptie de oorzaak kan zijn van onverklaarbare onvruchtbaarheid bij vrouwen.

Maar goed zoals over alles, zullen ook hier de meningen over verdeeld zijn en zal het per vrouw (of per stel) verschillen...

12. Katootje22

Katootje22 Actief lid

14 jul 2006
    308
    0
    0
    hallo allemaal,

ik heb even een vraagje.... Ik heb ook de eerste ronde progrestron en clomid achter de rug. Ik heb vandaag van de dokter de uitslag gehad.... mijn progrestron waarde was 2... erg teleurstellend. Maar nu las ik daarnet dat met clomid de cyclus vaak langer duurt en dat de eisprong vaak op dag 17 plaatsvind... dit houdt in dat mijn eisprong afgelopen donderdag is geweest ipv op dag 12 tot 14... nou is mijn vraag... mocht mijn eisprong op donderdag zijn geweest,kan het dan zijn dat de progrestronwaardes later pas steigen? zodat het logisch is dat de waarde nu nog minder was omdat het eitje nog niet eens ingedaalt kan zijn? Ik ben vanaf afgelopen vrijdag ONTZETTEND moe en ik moest vannochtend spugen.... dat heb ik NOOIT!!! naja we zien het wel.. de dokter heeft me alweer een nieuwe ronde voorgeschreven,maar ik wacht nog even wijselijk denk ik een paar daagjes..... wat denken jullie?

Deel Deze Pagina