Wat is het verschil tussen spuitpoep en diarree?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Jippo, 8 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jippo

Jippo Lid

13 apr 2008
    75
    0
    0
    Niels heeft nu al meer dan 3 weken diarree... Zijn ontlasting is nagekeken en er zaten geen parasieten in.

Wat feitjes;
    - Ik geef BV
    - Niets verandert in mijn eetpatroon
    - Iedere keer als hij poept is het waterdun, wel gelig (wat donkerder dan eerst) en wat slijmerig, geen of nauwelijks stukjes erin.
    - Voor deze 3 weken was zijn poep mosterdgel en kwarkdikte
    - Hij drinkt goed, is wel levendig en genoeg plasluiers.
    - Zijn darmen borrelen wel erg vind ik en hij laat veel winden, maar bij het drinken slikt hij ook veel lucht in en boeren lukt niet altijd.
    - Geen koorts, soms wat verhoging (37.6)

Is dit nu diarree of gewoon spuitpoep? Ik vind het zo raar dat het van de een op andere dag is gekomen en ook niet meer is veranderd, ik maak me zorgen maar de HA en CB hebben het alleen maar over zorgen dat hij niet uitdroogt...

2. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    oke heb er verder geen verstand van, zat laatst toevallig over spuitluiers info te zoeken, ik kwam heel vaak tegen dat dat kan als ze teveel bv krijgen...
    geef het zelf niet dus hou me ten goede, deel gewoon wat ik gelezen heb...

3. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    Hoi,

Ja, dat zou ik ook raar vinden maar als ik het zo eens rustig lees dan snap ik de HA en het CB wel. Poep kan er gewoon anders uitzien en zolang jouw kindje verder vrolijk is, goeie plasluiers heeft en lekker eet en geen verhoging heeft (37,6 is nauwelijks iets hè?) dan is dit gewoon even zijn poep. Misschien haalt hij wel gewoon bijna alle voedingsstoffen uit jouw bv en blijft er weinig over om 'mooie' poep van te maken!
    Die winden herken ik wel.. hier ook zo'n windertje maar er is niets aan de hand.

Mijn tip: probeer het los te laten en hou vooral je zoontje in de gaten of hij nog vrolijk is. Zo ja, accepteren dat dit nu even zijn poep is. Waarschijnlijk verandert het net zo onverwachts als de 1e keer.
    Goed dat je het hebt laten uitzoeken. Volgende keer bij het CB gewoon weer over beginnen (dan zie je de arts?) Succes emee!

4. wendyp

wendyp Niet meer actief

Sasha heeft eigenlijk altijd dat soort poep gehad, totdat ze vast voedsel kreeg. Ook bv.

prisje22 vindt dit leuk.
  5. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Hier hetzelfde. Tot een paar weken terug altijd "kwarkdikte", nu is het erg dun. Ook veel geborrel en winden, maar niks aan de hand hoor. Ze heeft er echt helemaal geen last van en ze groeit erorm, dus ik maak me niet druk. Het is eigenlijk minder "vaste substantie" die eruit komt als ik er nu over nadenk, minder poep dan toen het kwark was. Toch afstemmen van bv en baby op elkaar denk ik, lekker efficient voedingsstoffen opnemen, dus er blijft weinig over om poep van te maken (lekker verhaal ;) )

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat het wel zou kunnen zijn is dat hij teveel voormelk binnenkrijgt, dat verklaart dan ook de winden en het borrelen van de darmen. Maar dat kan ook weer komen door het doorslikken van veel lucht, dus even kijken naar het aanhappen. En misschien hapt hij juist wel teveel lucht omdat je veel melk hebt en hij zich snel verslikt? Dan is de kans ook groot dat hij veel voormelk binnenkrijgt.

Is dit het allemaal niet, dan is er ook niets aan de hand, zolang hij goed in z'n vel zit mag bv poep alles kleuren en diktes hebben. Eva had ook altijd hele dunne poep (maar ik had ook wel veel melk).

Deel Deze Pagina