Hoe is jou de keizersnee bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door mama221083, 8 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    o trouwens na de 1e ks is het gevoel in mijn onderbuik nooit teruggekomen. Nu na de 2e ks zal die wel helemaal niet terugkomen. Ach, er zijn ergere dingen.

2. Pasja83

Pasja83 Fanatiek lid

12 mrt 2009
    1.061
    1
    0
    Ik vond het 100% meevallen.
    Alleen de katheter vond ik vervelend. Die kreeg ik al ingebracht voordat ik naar de OK ging. Na de KS moest ik nog 24 in bed blijven mede omdat ik 2 zakken bloed kreeg. Daarna stapte ik al uit bed en ging ik douchen.

Tuurlijk leek ik de eerste dagen op een oud vrouwtje want je staat toch iets gebukt want dat doet minder pijn. En bij het lachen heb je best pijn. Als ik eenmaal in bed lag ging het wel maar draaien deed ook best pijn.

Ik mocht na 2 dagen al naar huis. (Helaas zonder kind maar dat is een ander verhaal) De dagen erna ging ik twee keer per dag naar het ziekenhuis voor mijn zoon. Dus twee keer auto in en uit. Dat ging redelijk maar was niet fijn. Na een week liep ik al een stuk beter.

Waar ik wel veel last van heb gehad is het idee dat ik het niet zelf heb gedaan. Niet die oerkracht gevoeld. Niet meteen mijn kind op mijn buik.

Dus ik hoop echt dat ik de volgende keer op een natuurlijke manier kan bevallen. (mits veilig dan)

Maar als jij zo een angst hebt om natuurlijk te bevallen dan is een KS een mooi alternatief.

Denk gewoon aan de voordelen. Geen last met je ontlasting. Geen pijn bij het plassen na de bevalling en geen kans op uitscheuren. ;)

3. 078mama

078mama Niet meer actief

Het is mij echt heel erg meegevallen! Als je zelf een beetje nuchter bent en je niet zo druk maakt over het missen van weeen enz is het echt goed te doen. Ik liep na 2 dagen alweer rondjes in het ziekenhuis en na 3 dagen was ik thuis alweer bezig. Ik wil bij deze zwangerschap ook echt weer een ks!

4. Tara26

Tara26 Bekend lid

7 apr 2010
    783
    0
    16
    Ik heb 9 dagen geleden een spoed ks gehad.
    Is me reuze mee gevallen moet ik zeggen.

Ruggenprik was ik errug bang voor, maar heb ik niet eens gevoeld;)
    Bloedprikken vind ik pijnlijker :p en maar goed ook want de ruggenprik moest 2 keer gedaan worden omdat het de 1e keer niet lukte of zo ;)

Katheter vond ik ook niet leuk, kreeg hem gelukkig wel pas nadat de ruggenprik werkte. Maar voelde hem wel zitten zodra de verdoving uitwerkte....heel raar gevoel :(

Eerste dag (ks dag) veel pijn gehad ondanks de pijnstilling en het plat liggen :(
    Tweede dag mocht ik uit bed en liep ik ook zelf naar de wc en zo....deed best behoorlijk zeer vond ik maar als ik eenmaal een stukje had gelopen werd de pijn minder....dus het was meer startpijn zeg maar ;)

Derde dag voelde ik veel minder pijn en alles ging beetje bij beetje beter en makkelijker....

Vierde dag naar huis gegaan :) en enkel af en toe wat trekkerig gevoel maar echt pijnlijk is het sindsdien niet meer geweest....
    Wond geneest goed en ziet er heel netjes uit...

Oja...ik ben wel momenteel de plasdrang kwijt sinds de KS, maar volgens de gyn was dat normaal en komt vanzelf terug ;)

Deel Deze Pagina